پایان نامه ارشد: تاثیر پیاده سازی نظام چهار مرحله ای مدیریت دانش بر کارآیی کارکنان شعب بانک ملی شرق فارس

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                           صفحه

چکیده 1

فصل اول:کلیات

1-1 مقدمه. 3

1-2 بیان مسئله. 4

1-3 اهمیت وضرورت پژوهش…. 5

1-4 اهداف تحقیق.. 5

1-5 سؤالات تحقیق.. 5

1-6 متغیرهای تحقیق.. 6

1-7 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 6

1-7-1 تعاریف نظری.. 6

1-7-2  تعاریف عملیاتی متغیرها 7

1-8  قلمرو تحقیق.. 7

1-9 ساختار تحقیق.. 7

 

فصل دوم:مبانی نظری تحقیق

2-1  مقدمه. 10

2-2 دانش…. 11

2-2-1  تعریف دانش…. 13

2-3 داده و اطلاعات… 14

2-3-1  مقایسه داده، اطلاعات و دانش و اجزای آن. 15

2-4 انواع دانش…. 17

2-4-1 دانش ضمنی.. 17

2-4-2  دانش صریح.. 17

2-5 ابزارها و روشهایی جهت تبدیل دانش ضمنی به آشکار. 18

2-6 مدیریت دانش…. 19

2-6-1 تعاریف مدیریت دانش…. 20

2-6-2 تاریخچه مدیریت دانش…. 22

2-6-3 مزایای مدیریت دانش…. 23

2-6-4 اهداف مدیریت دانش…. 24

2-6-5  اهمیت چارچوب مدیریت دانش…. 27

2-6-6 عوامل موثر بر مدیریت دانش…. 27

2-6-7 سیستم‌های مدیریت دانش…. 28

2-6-7-1 فرهنگ… 30

2-6-7-2 فرهنگ سازمانی.. 30

2-6-7-3 فرهنگ و اشتراک دانش…. 32

2-6-8 نسل‌های مدیریت دانش…. 34

2-6-9 چرخه مدیریت دانش…. 34

2-6-9-1 یافتن دانش…. 35

2-6-9-2 خلق دانش…. 36

2-6-9-3 اشتراک دانش…. 37

2-6-9-4-موانع اشتراک دانش…. 39

2-6-9-5- فناوری و اشتراک دانش…. 40

2-6-10- استفاده از دانش…. 40

2-6-11-  ارزیابی دانش…. 41

2-6-12- آشکارسازی دانش یا تبدیل دانش ضمنی به صریح.. 42

2-6-13 مدیریت دانش و سازمان‌ها 44

2-6-13-1 مزایای مدیریت دانش در سازمان. 45

2-6-13-2 موانع اجرای مدیریت دانش در سازمان. 46

2-6-14 پیاده‌سازی مدیریت دانش…. 47

2-6-14-1 موانع پیاده‌سازی مدیریت دانش…. 48

2-6-14-2 سیر تکاملی مدیریت دانش…. 49

2-7  معرفی بعضی از مدلها و چارچوب‌های مدیریت دانش…. 51

2-7-1 مدل « هیسیگ » 51

2-7-2  مدل مارک « م. مک الروی » 52

2-7-3  مدل « بک من » 53

2-7-4 مدل « بکوویتز » و « ویلیامز » 53

2-7-5  مدل پایه‌های ساختمان دانش…. 58

2-7-6 چارچوب مدیریت دانش لوتوس: ساختمند کردن مسئله. 60

2-8 مدیریت دانش و مدیریت اطلاعات… 60

2-8-1  تفاوت مدیریت دانش و مدیریت اطلاعات… 62

2-9 کارایــی.. 62

2-9-1- تعاریف کارایی.. 63

2-9-2  اثربخشی‌ و کارایی‌ 64

2-9-3 عوامل مؤثر بر کارآیی.. 66

2-9-4  مفهوم‌ کارایی‌ 67

2-9-5  راههای‌ افزایش‌ کارایی‌ 72

2-10  پیشینه‌ی تحقیق.. 74

2-10-1 تحقیقات داخلی.. 75

2-10-2  تحقیقات خارجی.. 82

2-11 چارچوب نظری تحقیق.. 84

2-12 مدل مفهومی‌تحقیق.. 85

2-13 فرضیات تحقیق.. 85

2-14 خلاصه فصل.. 85

 

فصل سوم:روش تحقیق

3-1 مقدمه. 87

3-2 روش تحقیق.. 87

3-3  جامعه آماری.. 88

3-4 نمونه آماری.. 88

3-5 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 89

3-5-1 ضریب هبستگی.. 89

3-5-2 ضریب همبستگی ساده یا پیرسون. 90

3-5-3  روش آلفای کرونباخ.. 92

3-6  روایی تحقیق.. 92

3-7  پایایی تحقیق.. 93

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1-مقدمه. 95

4-2 تحلیل داده‌های جمعیت شناختی.. 96

4-2-1  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیرتحصیلات… 96

4-2-2  توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سن.. 97

4-2-3-توزیع فراوانی پاسخگویان براساس پیاده سازی نظام چهارمرحله‌ای مدیریت دانش…. 98

4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیرکارایی.. 99

4-3  آزمون فرضیه‌های تحقیق.. 100

4-3-1 فرضیه فرعی اول: بین مرحله خلق دانش و کارایی شعب بانک رابطه معناداری وجود دارد. 100

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   حیطه‌های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان

4-3-2 فرضیه فرعی دوم: بین مرحله ذخیره دانش و کارایی شعب بانک رابطه معناداری وجود دارد. 101

4-3-3-فرضیه فرعی سوم: بین مرحله نشر دانش و کارایی شعب بانک رابطه معناداری وجود دارد. 102

4-3-4-فرضیه فرعی چهارم: بین مرحله کاربرد دانش و کارایی شعب بانک رابطه معناداری وجود دارد. 103

4-3-5-فرضیه اصلی: بین پیاده سازی چهار مرحله‌ای دستیابی به دانش و کاربرد آن و کارآیی شعب بانک رابطه معنا داری وجود دارد. 104

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها

5-1 مقدمه. 106

5-2 خلاصه. 106

5-3 بحث و نتیجه گیری.. 107

5-4  نتیجه گیری.. 109

5-5 پیشنهادها 110

5-5-1 پیشنهادهایی مبتنی بر نتایج تحقیق.. 110

5-5-2 پیشنهاد‌هایی برای تحقیقات آتی.. 111

5-6 محدودیت‌های تحقیق.. 111

فهرست منابع. 112

 


 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                           صفحه

جدول 2-1. تبدیل دانش بین انواع ضمنی و آشکار (منبع: افرازه، عباس، 1384) 57

جدول 2-2 ابزارهای استفاده از فرآیند دانش (منبع: افرازه، عباس، 1384) 59

جدول 2-3. مولفه‌های نوآوری در لوتوس… 60

جدول 3-1: اطلاعات مربوط به جامعه آماری.. 89

جدول 3-2: پایایی متغیرهای پژوهش…. 93

جدول 4-1 : بررسی توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیرتحصیلات… 96

جدول 4-2 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیرسن.. 97

جدول 4-3:  توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر پیاده سازی نظام چهار مرحله‌ای دستیابی به دانش…. 98

جدول 4– 4 : بررسی توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیرکارایی.. 99

جدول 4-5 : ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله خلق دانش و کارایی شعب بانک… 100

جدول 4–6 : ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله ذخیره دانش و کارایی شعب بانک… 101

جدول 4-7 : ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله نشر دانش و کارایی شعب بانک… 102

جدول 4-8 : ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله کاربرددانش و کارایی شعب بانک… 103

جدول 4-9 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر پیاده سازی نظام چهار مرحله‌ای دستیابی به دانش…. 104

 

 

 

 

 

 

 


 

فهرست شکل‌

عنوان                                                                                                           صفحه

شکل 2-1 مدل حلزونی نوناکا و تاکوچی (منبع: افرازه، عباس، 1384) 55

 

 

 

 


 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                           صفحه

 

نمودار 4-1 : درصدپاسخگویان بر حسب متغیرتحصیلات… 96

نمودار 4-2: درصدپاسخگویان بر حسب متغیرسن.. 97

نمودار 4-3 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیر پیاده سازی نظام چهار مرحله‌ای دستیابی به دانش…. 98

نمودار 4–4 : درصدپاسخگویان بر حسب متغیرکارایی.. 99

نمودار 4-5 : ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله خلق دانش و کارایی شعب بانک…. 100

نمودار 4-6 : ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله ذخیره دانش و کارایی شعب بانک…. 101

نمودار 4-7: ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله نشر دانش و کارایی شعب بانک…. 102

نمودار 4-8: ضریب همبستگی پیرسون، بررسی رابطه بین مرحله کاربرددانش و کارایی شعب بانک…. 103

نمودار 4-9 : درصدپاسخگویان بر حسب متغیر پیاده سازی نظام چهار مرحله‌ای دستیابی به دانش…. 104

پایان نامه تاثیر پیاده سازی نظام چهار مرحله ای مدیریت دانش

متن کامل در سایت زیر