هشت نکته که پیش از بازی کردن رزیدنت اویل ۲ باید بدانید

احتیاجی نیس تا نسخه اصلی رزیدنت اویل ۲ رو تجربه کرده باشین تا از معرفی شدن نسخه بازسازی شده اون خوشحال شید و این روزا که نقدها و نمرات فوق العاده مثبت اون روی سایتای اینترنتی قرار گرفته شوق و ذوق کنین.

اگه طرفدار بازیای ترسناک هستین، شک نداشته باشین خبر عرضه نسخه بازسازی شده یکی از تشویق برانگیزترین بازیای ترسناک تاریخ براتون حکم یه رویا رو داره. رویایی که کم کم رنگ و بوی حقیقت به خود میگیره و به زودی به دستان علاقه مندان خود می رسه.

به نظر می رسه روزای خوش کپکام در راهند و پس از دوره ای پر از شکست و بد بیاری، حال با عرضه نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل ۲ و پنجمین نسخه از سری بازیای Devil May Cry این بازی ساز نامدار سال جدید میلادی خود رو طوفانی شروع می کنه.

تا عرضه رسمی رزیدنت اویل ۲ مدت زمان زیادی باقی نمونده. بخاطر این عزممونو جزم کردیم تا پس از بررسی انتظاراتمان از بازی، این بار به سراغ بررسی ویژگیای مهم اون بریم تا با آمادگی بیشتری پای به شهر راکون سیتی بذاریم و بازم با لئون و کلیر در این تجربه استثنائی همراه شیم.

زاویه دوربین و هدفگیری به طور کامل عوض شده


یکی از خاص ترین ویژگیای رزیدنت اویل ۲ دوربین ثابت اون بود. فارغ از تموم محدودیتایی که این دوربین واسه شما به ارمغان می آورد، وجود این حس که پشت هر پیچ و خم راهرو امکان وجود یه خطر براتون وجود داشت موجب می شد تا القای ترس به وسیله بازی وارد مرحله متفاوتی شه.

علاوه بر سختیای مربوط به زاویه دید، روند تیراندازی بازی به سمت زامبیای خونخواری که منتظر فرصتی مناسب واسه حمله کردن به شما بودن هم یکی دیگه از رقابتای بازی حساب می شد. نیاز داشتین در نقطه ای ثابت وایسید، به سمت زامبیا بچرخید و به سختی یکی از اونا رو هدف بذارین.

هر دو المان گفته شده بازی در نسخه بازسازی شده دچار تغییرات ریشه ای شدن و دیگه مانند قبلی نیستن. در این نسخه دوربین بازی دیگه ثابت نیس و به دید سوم شخص تغییر کرده. زاویه ای که شاید طرفداران سری بازیای رزیدنت اویل خاطرات خوشی از اون نداشته باشن.

اما این بار فرق داره و این تغییر زاویه دوربین به باحال تر شدن بازی کمک زیادی کرده. همونطور که در دموی بازی هم تجربه کردیم و نظراتمون رو در مورد اون با شما به اشتراک گذاشتیم، این زاویه دید بازی رو مهیج تر کرده و موجب می شه درگیریاتون خیلی سخت تر پیش برن.

به موازات زاویه دید دوربین، چگونگی هدف گیری رزیدنت اویل ۲ هم تغییر کرده و مثل تموم بازیای سوم شخص دیگه می تونین راه برید و به سمت اهدافتون شلیک کنین. در این مورد کپکام تموم تلاش خود رو کرده تا تماشاگر تکرار اتفاقات رزیدنت اویل ۵ و ۶ نباشیم و یه بازی مهیج رو تجربه نکنیم.

سیستم هدف گیری در رزیدنت اویل ۲ به این جوره که شما واسه داشتن بهترین دقت نیاز دارین ثابت وایسید و بعد شلیک کنین. حرکت کردن در بین شلیک موجب می شه گلوله هاتون  مسیرهایی با انحراف زیاد رو طی کنن و درآخر هدر برن.

همین مسئله موجب می شه درگیری با زامبیا مخصوصا اگه با دسته ای چندتایی از اونا روبه رو باشین شدیدا سخت شه و آزادی عمل مشابهی مانند بازیای مهیج سوم شخص واسه شلیک به سمت چند هدف نداشته باشین.

بعضی از ساختارای نوستالژیک با تغییراتی مهم در بازی هستن


اگه نسخه اصلی  رزیدنت اویل ۲ رو بازی کرده باشین به خاطر دارین که درها حکم رسیدن به یه منطقه امن رو واسه شما داشتن. یعنی جایی که می تونستید نفسی راحت بکشین و زامبیایی که پشت در به جا گذاشتین رو از یاد ببرین و به راه خود ادامه بدین.

در نسخه بازسازی شده ساختار درها فرق داره. شما می تونین از درگیری با زامبیا دوری کنین و به داخل یکی از اتاقای موجود در محیط بازی وارد شید و در رو پشت سرتون ببندین. اما این کار فقط واسه چند ثانیه شما رو در فضایی امن قرار میده.

زامبیا اونقدر به در می کوبن و به اون فشار می یارن تا درآخر اونو می شکنن و وارد اتاق می شن. بخاطر این میشه گفت بجز بعضی موقعیتای خاص که طراحی مرحله به شما اجازه فرار از دست زامبیا رو میده، در دیگه موقعیتا شما شانس چندانی واسه فرار ندارین.

هم اینکه صندوقای مهمات و ماشینای تایپی که در رزیدنت اویل ۲ دیده بودیم و به خاطر داریم هم در نسخه بازسازی شده هستن. البته طبق گفته کپکام دیگه خبری از مرکبای ذخیره سازی نیس و می تونین با خیالی راحت و به هر تعدادی که مد نظرتونه بازی رو ذخیره کنین.

از چاقوهایتان به درستی استفاده کنین


یکی از آیتمای جدید رزیدنت اویل ۲ چاقوهای جدیدیه که علاوه بر کمک کردن به باز کردن و گذشتن از بعضی مشکلات، می تونن یه وسیله دفاعی هم واسه شما حساب شن. وقتی که زامبیا بیشتر از اندازه به شما نزدیک می شن، مستقیما گردن شما رو نشونه می رن و تنها راه فرار از این هچل به کار گیری چاقوهاییه که با خود حمل می کنین.

پس از فرو کردن چاقو در بدن زامبی می تونین اونو کنار بزنین و به بدین روش از آسیب دیدن جلوگیری کنین. توجه کنین که هر چاقو فقط واسه دو بار قابل استفاده س و پس از اون می شکنه. با یه بار استفاده کردن اونم باید پس از کشتن زامبی چاقو رو از بدن اون وردارین تا دوباره براتون قابل استفاده باشه.

می تونین آیتمای بازی رو با همدیگه ترکیب کنین


البته این اولین بار نیس که اینجور قابلیتی رو در سری بازیای رزیدنت اویل میبینیم، اما واسه اولین بار سیستم کرفت کردن یا ترکیب آیتمای بازی به رزیدنت اویل ۲ اومده.

با به کار گیری این سیستم می تونین باروتای (Gun Powder) پیدا شده در محیط بازی رو با همدیگه ترکیب کنین و گلولهای مختلفی واسه اسلحه هاتون بسازین. هم اینکه با ترکیب کردن گیاهان سبز، آبی و قرمزی که داخل محیط بازی پیدا می شه میشه آیتمایی واسه بازیابی سلامتی ساخت که هریک بسته به ترکیبات داخل اون اثرات متفاوتی دارن.

Lickerها رو دوباره ملاقات می کنین


اگه نسخه اصلی رزیدنت اویل ۲ رو تجربه کرده باشین با لیکرها آشنایی دارین. گونه ای جهش یافته از زامبیا که کشتنشان به مراتب سخت تر از زامبیای معمولیه و معمولا روبرو شدن با اونا موهای تنتون رو سیخ می کنه.

به لطف قدرت پردازش بالای موتور گرافیکی جدید رزیدنت اویل ۲، کپکام این فرصت رو پیدا کرده تا جزئیات بیشتری رو در مدلسازی محیط، شخصیتا و حتی دشمنانتون بسازه. همونطور که در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از بازی می تونین ببینین، لیکرها هم طراحی جدیدی دارن و حتی نسبت به قبل بسیار چندش آورتر و ترسناک تر هستن.

هرچند به نسبت باس فایتای بازی لیکرها دشمنانی ساده تر حساب می شن، اما بازم روبرو شدن با اونا خیلی راحت زامبیایی که در محیط راکون سیتی چرخ میزنن نیس و مهمات قوی تر و دقت بالایی در هدف گیری می خواد.

هم اینکه اگه وقایع نسخه اصلی رزیدنت اویل ۲ رو به خاطر دارین، منتظر ملاقات لیکرها در موقعیتی برابر نباشین. این موجودات شما رو سورپرایز می کنن و دقیقا وقتی که انتظارش رو ندارین، به سراغتون میان.

داستان با دو روایت جور واجور بیان می شه


مثل نسخه اصلی این بار هم تماشاگر روایت دو داستان موازی با همدیگه هستیم. بخشی از این داستان مربوط به لئون کندی و دیگری مربوط به کلیر ردفیلد می شه.

لئون کندی جوانیه که واسه حاضر شدن در اولین شیفت کاریش، راهی راکون سیتی شده. اولین روز کاری لئون بسیار متفاوت تر از چیزی که تصورش رو می کرد رقم می خوره. لئون به جای گذروندن یه روز آروم و طبیعی، یهو وارد شهری می شه که سرتاسر اونو زامبیا فرا گرفتن و راهی واسه فرار از اون وجود نداره.

کلیر ردفیلد هم به دنبال داداش خود یعنی کریس ردفیلده که یکی از شخصیتای نامی سری بازیای رزیدنت اویل حساب می شه. در این بهبوهه اون به جای پیدا کردن برادرش، لئون رو پیدا می کنه و این جاست که داستان دو شخصیت با همدیگه تلاقی پیدا می کنه.

از دیگر شخصیتای موجود در بازی میشه به اِیدا (Ada) اشاره کرد. این بار بیشتر از اینکه اونو اسلحه به دست ببینیم، با یه دستگاه جدید می بینیم که به وسیله اون می تونه درها و دستگاه های دیجیتالی رو هک کرده و راه رو واسه جلو رفتن خود باز کنه. این درها می تونه شامل یه فن ساده یا سیستمای دیجیتالی موجود در اداره پلیس راکون سیتی شن.

طبق گفته سازندگان بازی، هر قسمت از بازی دارای ماکسیمم ۱۰ ساعت گیم پلیه و بسته به اولین داستانی که انتخاب می کنین، وقایع در داستان دوم با سرعت بیشتری پیش میره. درآخر میشه انتظار یه گیم پلی ۱۵-۲۰ ساعته رو از رزیدنت اویل ۲ داشت.

صداگذاری و موسیقی بازی شما رو حیرت زده می کنه


کپکام در بازسازی رزیدنت اویل ۲ وسواس عجیبی خرج کرده و حتی تموم موسیقی متنای نسخه اصلی رو هم بازسازی کرده. البته اگه نسخه دیلاکس بازی رو بخرین می تونین به آلبوم موسیقی اصلی بازی دست پیدا کنین و حتی اونو جانشین موسیقی بازسازی شده در بازی کنین.

هم اینکه سیستم صداگذاری بازی هم دچار تغیرات زیادی شده و از جدیدترین تکنولوژیا واسه طراحی اون استفاده شده. در ساخت نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل ۲ از تکنولوژی صدای سه بعدی جدید شرکت کپکام کمک گرفته شده.

با کمک این تکنولوژی صداهای داخل بازی به طور کامل داینامیک طراحی شدن و می تونن حس حضور در محیط رو به طور کامل به کاربران منتقل کنن. ناله و شیون زامبیا از چهار جهت راست، چپ، جلو و عقب شنیده می شه و موجب می شه کاربران نه فقط از چیزی که می بینن، بلکه از صدایی که گوششون می رسه هم ترس رو حس می کنن.

نسخه های جور واجور بازی چه حجمی دارن؟


نسخه اکس باکس وان رزیدنت اویل ۲ حجمی بالغ بر ۲۱ گیگابایت داره. به طور کامل مشخصه که نسخه اکس باکس وان اکس به خاطر ویژگیای خاص گرافیکی حجم بیشتری داره. نسخه پلی استیشن ۴ بازی هم حجمی برابر با ۲۳ گیگابایت داره.

هم اینکه نسخه ویندوز بازی ۲۶ گیگابایت فضای خالی می خواد و تنظیمات گرافیکی فوق العاده ای در اختیار کاربران قرار میده. یکی از این ویژگیا پشتیبانی از مانیتورهای وایده که به شما اجازه میده با زاویه دیدی بسیار بالا حس حضور در راکون سیتی رو تجربه کنین.

هم اینکه نسخه ویندوز بازی دارای قفل دنووه. قبلا خیلی از بازی سازان که روی بازیای خود از این قفل استفاده کرده بودن به خاطر اعتراض کاربران مجبور به حذف اون شدن و باید دید که کپکام هم تصمیم خود رو در به کار گیری اون عوض می کنه یا خیر.

Author: edame

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *