پایان نامه درمورد امام صادق، بهبود عملکرد

دانلود پایان نامه

علیه السلام اثرگذار است؟
17) آیا ارزیابی نحوه انجام تغییر و تلاش در جهت رفع مشکلات موجود توسط نهاد مربوطه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟

– سئوالات فرعی مرتبط با مدیریت عملکرد:
18) آیا تعریف روشن عملکرد و ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
19) آیا تعریف روشن مدل ارزیابی عملکرد، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
20) آیا تأسیس واحدی ویژه نظارت بر عملکرد بخش ها و ارزیابی آن ها، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام اثرگذار است؟
21) آیا طراحی شاخص های ارزیابی عملکرد، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
22) آیا بیان ارتباط شاخص های ارزیابی و اهداف مورد نظر، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام اثرگذار است؟
23) آیا ارائه مشاوره های مناسب به بخش های دانشگاه در حین انجام ارزیابی، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
24) آیا ارائه مشاوره های تخصصی جهت بهبود عملکرد پس از هر گونه ارزیابی، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
25) آیا ایجاد عوامل انگیزشی جهت اجرای مناسب شیوه ارزیابی توسط پرسنل، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
26) آیا ارائه گزارش های مناسب از نتایج ارزیابی به مسئولین مربوطه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
27) آیا لزوم انجام خودارزیابی بخش های دانشگاه از دسترسی به اهداف مشخص شده، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
28) آیا تدوین چارچوب یکسان و مشخص جهت انجام خودارزیابی بخش ها، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟

– سئوالات فرعی مرتبط با پایش و اشراف مدل
29) آیا مستندسازی و ثبت و ضبط گزارش های دوره ای از مراحل بودجه ریزی، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
30) آیا تهیه گزارش تفریغ بودجه و ارسال به بخش های مربوطه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
31) آیا تدوین گزارش نحوه عملکرد بخش ها، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
32) آیا تهیه و نصب زیرساخت های نرم افزاری لازم جهت انجام بودجه ریزی، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
33) آیا عیب یابی سیستم و ارائه گزارشات مناسب جهت رفع نواقص، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
– سئوالات فرعی مرتبط نظام پاسخگویی و تشویق
34) آیا پاسخگو نمودن مدیران در برابر مسئولیت و نتایج ارزیابی آن ها، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
35) آیا دقت مدیران در پاسخگویی، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
36) آیا سرعت مدیران در ارائه گزارش های مربوطه، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
37) آیا به موقع بودن گزارشات ارائه شده از سوی مدیران، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
38) آیا سهولت و عدم مشکل در دستیابی به گزارشات مدیر برای نهاد مربوطه، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
39) آیا کیفیت و صحت گزارشات ارائه شده از سوی مدیر، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
40) آیا ایجاد تفاهم نامه های عملکردی بین مدیران ارشد و مدیران جهت بهبود عملکرد، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
41) آیا پاسخگویی مدیران بر اساس تفاهم نامه های عملکرد، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
42) آیا اعطای اختیارات بودجه ای به مدیران در چارچوب مصوب دانشگاه، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
43) آیا برقراری توازن بین اختیارات و پاسخگویی مدیران، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
44) آیا تقدیر شایسته از دستاوردها و ستودن موفقیت های مدیران در دستیابی به اهداف بودجه، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
45) آیا وجود نظام کارای حقوق
، دستمزد و پاداش بر مبنای عملکرد در دانشگاه، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
46) آیا ارائه مشاوره های تخصصی جهت پوشش عیوب و نواقص کار، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
– سئوالات فرعی مرتبط با سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت
47) آیا وجود سیستم دقیق محاسبه بهای تمام شده بر اساس فعالیت در دانشگاه، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
48) آیا محاسبه هزینه های اجرای برنامه ها بر اساس هزینه مستقیم و غیر مستقیم، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
49) آیا محاسبه بهای تمام شده خدمات یا فعالیت از طریق جمع هزینه مستقیم و غیر مستقیم، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
50) آیا وجود سیستم گزارش گیری مالی بر اساس فعالیت در دانشگاه، در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
– سئوالات فرعی مرتبط با حسابرسی عملکرد:
51) آیا انجام حسابرسی در دانشگاه بر اساس حسابرسی عملکرد، به عنوان یک عنصر جانبی در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
52) آیا پاسخگو نمودن دانشگاه در قبال سازمان حسابرس بر اساس دستیابی به اهداف مورد نظر، به عنوان یک عنصر جانبی در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟
53) آیا حسابرسی فعالیت های دانشگاه بر اساس صرفه اقتصادی و اثربخشی فعالیت ها، به عنوان یک عنصر جانبی در استقرار و اجرای مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است؟

3-5) فرضیات تحقیق
در پاسخ به سئوالات اصلی 7 فرضیه نیز تعریف گردید که به شرح ذیل می باشد:
1) برنامه ریزی استراتژیک یکی از متغیرهای اثرگذار بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام می باشد.
2) مدیریت تحول یکی از متغیرهای اثرگذار بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلاممی باشد.
3) مدیریت عملکرد یکی از متغیرهای اثرگذار بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام می باشد.
4) : پایش و اشراف بر سیستم یکی از متغیرهای اثرگذار بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام می باشد.
5) نظام پاسخگویی و تشویق یکی از متغیرهای اثرگذار بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام می باشد.
6) سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت یکی از متغیرهای اثرگذار بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام می باشد.
7) حسابرسی عملکرد یکی از عوامل جانبی اثرگذار بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام می باشد.
همچنین در پاسخ به سئوالات فرعی، فرضیات فرعی زیر مطرح گردید:

– فرضیات فرعی مرتبط با برنامه ریزی استراتژیک
1) بیان جامع رسالت و اهداف استراتژیک دانشگاه برای پرسنل دانشگاه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام اثرگذار است.
2) تشریح اهداف عملیاتی دانشگاه جهت نیل به رسالت دانشگاه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
3) توضیح نحوه دستیابی به اهداف استراتژیک از طریق اهداف عملیاتی مطرح شده، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام اثرگذار است.
4) بیان اهداف کوتاه مدت بخش های مختلف دانشگاه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
5) تعیین برنامه های بخش های دانشگاه جهت نیل به اهداف کوتاه مدت بیان شده، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
6) تشریح ریز فعالیت بخش‌ها در راستای اجرای اهداف استراتژیک، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
7) بیان ارتباط فعالیت ها، برنامه ها، اهداف کوتاه مدت، عملیاتی و استراتژیک، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.

– فرضیات فرعی مرتبط با مدیریت تحول:
8) بررسی دقیق و کامل سیستم فعلی بودجه ریزی جهت انجام تغییرات لازم، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
9) تعیین نقاط ضعف سیستم فعلی هزینه یابی دانشگاه و راهکارهای رفع از طریق سیستم ABC، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادقعلیه السلام اثرگذار است.
10) تعیین راهکارهای اجرای سیستم ABC ، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
11) توجیه کامل پرسنل دانشگاه در خصوص لزوم اجرای بودجه ریزی عملیاتی، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
12) ایجاد همدلی در بین پرسنل جهت اجرای روش جدید بودجه ریزی ، در استقرار و اجرای من
اسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
13) شناسایی رهبران و پیشروان امر تغییر و تحول سیستم بودجه ریزی، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
14) برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کلیه مدیران و مسئولین مرتبط با امر بودجه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
15) ایجاد نظام انگیزشی مناسب جهت پیشبرد تغییر و تحول لازم و نصب سیستم جدید، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
16) بکارگیری روش تدریجی در تغییر سیستم فعلی و استقرار سیستم عملیاتی، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.
17) ارزیابی نحوه انجام تغییر و تلاش در جهت رفع مشکلات موجود توسط نهاد مربوطه، در استقرار و اجرای مناسب مدل بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام اثرگذار است.

– فرضیات فرعی مرتبط با مدیریت عملکرد:
18) تعریف روشن عملکرد و ارزیابی عملکرد

دیدگاهتان را بنویسید