اشتباهات دیجیتال مارکتینگ

رعایت کردن بعضی نکات ساده در تعیین روش هدف دار بازاریابی برند نه فقط هزینه ها رو خیلی کم می کنه بلکه نتیجه بسیار بهتری هم داره. در این مطلب اشتباهات دیجیتال مارکتینگ رو می گیم.

دیجیتال

داشتن روش هدف دار موفق واسه بازاریابی نیازمند پلت فرم، کانال، شنوندگان و محتوای مناسبه. درواقع رقابتای روش هدف دار دیجیتال مارکتینگ به اندازه ای سخته که بیشتر شرکتا اشتباهات خود رو دائم تکرار می کنن.

نتیجه تحقیقات نشون داده امروزه بیشتر از پنج هزار پلت فرم واسه کمک به کسب وکارها در دسترسه و تنها ۹ درصد بازاریابان می تونن روی به کار گیری یه روش تمرکز کنن. درنتیجه برنده ها تلاش کمتری واسه اجرای روش هدف دار بازاریابی و جلب رضایت مخاطبان خود انجام میدن.

این اشتباهای عادی تنها مختص روش هدف دارای بازاریابی نیس بلکه به وسیله کسب وکارهایی که واسه افزایش مخاطب تلاش می کنن هم انجام می شه. در ادامه این مقاله زومیت به بررسی بیشتر این اشتباهی می پردازیم.

سرفصل محتوا

  • ۱- دست کم گرفتن اهمیت داده ها
  • ۲- نبود دقیق شدن و فوکوس کردن روی ویژگی منحصربه فرد محصول
  • ۳- اهمیت ندادن به مشتری هایی فعلی کسب وکار

۱- دست کم گرفتن اهمیت داده ها

خیلی از کار و کاسبی های در حال رشد اهمیت داده ها رو در پیشرفت روش هدف دار بازاریابی دست کم گرفته و زمان زیادی زیادی رو به تحقیقات تخصیص نمی دن. درصورتی که روزبه روز به اهمیت به کار گیری داده اضافه می شه.

هرچقدر داده های بیشتر و مفیدتری در اختیار بازاریابان قرار بگیره، فرصتای بیشتری واسه شناخت مشتری و اجناس جفت و جور می شه. به خاطر همین شرکتا نباید هیچ محدودیتی در جمع آوری و به کار گیری داده ها قائل شن.

مثلا خیلی از شرکتای مشاوره، هر کلید واژه رو به چشم فرصتی جدید واسه جمع آوری داده به خاطر پیدا کردن مخاطبان جدید می بینن. این شرکتا حجم خیلی از کلمات کلیدی رو پیشرفت دادن تا به موتور جستجوی هر مشتری میلیونا کلید واژه اختصاص بدن.

اهمیت ندادن به داده ها باعث می شه شرکتا چشم انداز با ارزشی رو از دست بدن یا نتیجه گیری درستی نداشته باشن مخصوصا وقتی که نیازای شخصی هر مشتری باید مشخص شه. برنده ها می تونن داده مورد نظر خود رو از راه مصاحبه با مشتری، نظرسنجی و تحقیقات در مورد بازار تأمین کنن.

اگه داده های جمع آوری شده با موشکافی مناسبی همراه باشن می تونن درآمد شرکت رو تا ۱۵ درصد زیاد کنن.

موشکافی

۲- نبود دقیق شدن و فوکوس کردن روی ویژگی منحصربه فرد محصول

پیوستن لایه های جور واجور روش هدف دار بازاریابی برند باید تعریف واحدی از فرق برند نسبت به رقبا رو نشون بده. تعریف فرق برند، به مشتری این امکان رو میده که بدونه کدوم برند نیازهایش رو بهتر برطرف می کنه تا با دید بهتری نسبت به انتخاب محصول مورد نظر اقدام کنه.

هم اینکه این ویژگی منحصربه فرد باید محوریت تموم کمپینای مربوط به بازاریابی دیجیتال باشه. خیلی از موتورهای جستجو اجناس رو براساس ویژگیای پایه و قیمت اونا دسته بندی می کنن. درنتیجه مشخص کردن فرق برند نقش حیاتی رو در مشخص شدن هدف اصلی برند اجرا می کنه.

قیمت

برنده ها واسه مشخص کردن ویژگی منحصربه فرد خود باید سوال کنن «چه ویژگی باعث می شه مردم محصول ما رو انتخاب کنن؟» مثلا برندی که در مورد تولید کفش فعالیت می کنه، تمرکز خود رو روی تولید کفشایی با موندگاری بالا میذاره و یه برند دیگه اجناس شخصی سازی شده رو به عنوان ویژگی منحصربه فرد انتخاب می کنه.

مورد اولی که بررسی کردیم یعنی تحلیل داده های جمع آوری شده، باعث جذب مشتریایی می شه که دنبال بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب هستن و مورد دوم یعنی دقیق شدن و فوکوس کردن روی ویژگی منحصربه فرد، مشتریایی رو جذب می کنه که به ظاهر و نام برند اهمیت بیشتری میدن.

۳- اهمیت ندادن به مشتری هایی فعلی کسب وکار

دانشگاه کسب وکار هاروارد در تحقیقات جور واجور خود اعلام کرده نگه داشتن مشتری هایی فعلی بین پنج تا ۲۵ برابر ارزون تر از تلاش واسه جذب مشتری هایی جدیده.

درنتیجه میشه گفت تلاش واسه نگهداری مشتری اندازه درآمد شرکت رو خیلی زیاد می کنه. اما خیلی از کسب وکارها مشتری هایی فعلی برند رو فدای مشتری هایی جدید کرده و تلاشی واسه افزایش موندگاری اونا انجام نمی دن.

نتیجه تحقیقات دیگری نشون داده شرکتا تا ۷۰ درصد شانس بیشتری واسه فروش محصول به مشتری هایی قدیمی دارن درحالی که تنها ۲۰ درصد شانس دارن مشتری جدید رو نسبت به خرید محصول برند تشویق کنن.

مشتری که حاضر شده یه بار پول خود رو واسه خرید محصول یه برند خرج کنه خیلی راحت تر از مشتری جدید نسبت به خرید محصول جدید تشویق می شه. مشتری وفادار سرمایه هر برندیه و حفظ رابطه اندازه وفاداری اونا رو زیاد می کنه.

دادن پیشنهاد خاص واسه خرید محصول، در نظر گرفتن تخفیف یا باخبر کردن اونا از رسیدن اجناس جدید قبل از شروع تبلیغات سراسری، به مشتری احساس مهم بودن داده و وفاداری اونا رو نسبت به برند زیاد می کنه. این افراد تشویق می شن بازخوردهای خود رو با برند در میان گذاشته و به پیشرفت اون کمک کنن.

کمپینای ایمیلی و نظرسنجی از اونا از ابتدایی ترین راه های حفظ رابطه با مشتری هایی قدیمی برنده و نسبت به جذب مشتری جدید هزینه بسیار کمتری داره.

نابود کردن اشتباهات بازاریابی نشدنی نیس، فقط کافیه سرعت روند روش هدف دار بازاریابی رو پایین بیارین، داده های لازم رو جمع آوری کرده، خودتون رو از رقبا جدا کنین و به مشتری هایی قدیمی خود ارزش بدین.

اعمال این راه حلای ساده، کمک می کنه روش هدف دارای بازاریابی نتیجه بهتر و هزینه بسیار کمتری داشته باشه.

راه حل

منبع: zoomit.ir

Author: مدیر سایت