تأثیر گرایشات ارزشی و استراتژیک بر رشد کسب و کار‌های خانوادگی در صنعت پوشاک ورزشی – دانلود پایان نامه ارشد

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  تأثیر گرایشات ارزشی و استراتژیک بر رشد کسب و کار‌های خانوادگی در صنعت پوشاک ورزشی

تکه ای از متن پایان نامه :

 

4-2 صنعت پوشاک

1-4-2 تاریخچه پوشاک در جهان

پدید آمدن پوشاک امری تصادفی یا خواستی فردی نبوده می باشد. پوشاک به مبنای تفکرات و نیازهای اقلیمی مادی و معنوی اقوام به وجود آمد و آیینه تمام نمایی از تاریخ و زندگی بشر گردید و در طی قرون و اعصار در سرزمین های گوناگون شکل گرفت و تحول پیدا نمود. نظم و هماهنگی پوشاک دوران باستان در قرون وسطی جای خود را به شکل و ظاهری شکوهمند داد. در عهد رنسانس پر زرق و برق شده و صورتی تجملی پیدا نمود و سپس در عصر جدید شکلی نامشخص و رمزگونه به خود گرفت. در کنار گوناگونی سلیقه های ساکنان زمین، لباس اروپایی شاهد تکامل همیشگی بوده می باشد و این امر بدون شک به تغییر و تحول دائم در اروپا مربوط می گردد.

در آستانه قرن نوزدهم عناصر پوشاک غربی شکل خود ر ابه دست آوردند. اسامی آنها معین و رده بندی شده و زمینه و مسیر اصلی تکامل لباس تا آغاز قرن بیستم مشخص گردید. نیم قرن بعد با آغاز جنگ جهانی دوم، جنگی که بنیان تمدن را تکان داد، تکامل لباس شکل انقلابی به خود گرفت. لباس که بازتابی می باشد از توان اقتصادی، توجه سیاسی، قابلیت های فرهنگی اجتماعی، باورهای مذهبی و فلسفی و پایبندی های رسمی و سنتی در روند تکامل خود زیر نفوذو سیطره نظام نقشه دار سرمایه قرار گرغت. در این نظام پوشاک جایگاه دیگر پیدا نمود و به کالا تبدیل گردید و همانند کالا، ارزشی دوگانه پیدا نمود. به دیگر سخن، هم برآورنده نیازهای بشری گردید و هم محصولی گردید برای فروش، پس می‏بایست نظیر هر کالای دیگر، حداکثر سودآوری را داشته باشد و زمانی به این هدف دست می پیدا نمود که به گونه ای ساخته نشود که مدت زمان زیادی مصرف باشد و دیگر اینکه بایستی وسیع ترین بازار یعنی بیشترین مصرف کننده را دارا باشد. به این نیازها، طراحان و دوزندگان لباس پاسخ گفتند، آنها با بهره گیری از گرایش مردم به تنوع طلبی و نوجویی و با بهره گیری از جریان‌هایی زیرا جنگ، بحران ها قتصادی، تحولات فرهنگی و سیاسی،… طرح های تازه ای را ارائه دادند و بر خلاف سده های پیشین که نوآوریهای خود را در کسوت مانکن های چوبی لباس بر تن، به نمایش می‏گذاشتند.

اکنون به یاری رسانه های گروهی زیرا سینما و تلوزیون و نشریات مد که بردی کاملا جهانی دارند، مورد پذیرش همگان قرار می دهند و از این راه سلیقه ای جهانی در شیوه لباس پوشیدن پدید می آورند. واقعیتی که در هنر و ادبیات و معماری نیز مصداق دارد، دیگر کمتر ملتی را می توان پیدا نمود که در حیطه تمدن امروز قرار گرفته باشد و باز بتواند پوشاک سنتی را کاملا حفظ کند. زیرا که لباس امروز خاص مردمان امروز می باشد. مردمانی که زمان در زندگی اجتماعی شان، عنصری می باشد تعیین کننده و این نکته ای می باشد که طراحان لباس نیز با آن توجه دارند. ویژگی های لباس امروز چنین می باشند، بر تن راحتند، سریع پوشیده می شوند، اغلب پارچه های قابل قابل مواجه گردید. نبود وجود مواد اولیه با کیفیت مطلوب بازار، راه اندازی کسب و کارهای جدید گامی جدید جهت 

 

تأثیر گرایشات ارزشی و استراتژیک بر رشد کسب و کار‌های خانوادگی در صنعت پوشاک ورزشی

تأثیر گرایشات ارزشی و استراتژیک بر رشد کسب و کار‌های خانوادگی در صنعت پوشاک ورزشی

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد رشته مدیریت: تأثیر گرایشات ارزشی و استراتژیک بر رشد کسب و کار‌های خانوادگی در صنعت پوشاک ورزشی

Author: new1 new1