دانلود پایان نامه ارشد با عنوان : تاثیر بازاریابی رابطه¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  تاثیر بازاریابی ارتباط¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

تکه ای از متن پایان نامه :

 – کسب سودآوری از مشتریان مستلزم زمان می باشد.بسیاری از مشتریان به سرعت و فوراً سودآور نمی شوند و به تدریج و طی زمان سودآور هستند(Harrison , 2000).اجرای بازاریابی ارتباط مند در بلند مدت سودآوری را اصلاح می کند و هزینه کسب مشتری را کاهش می دهد(Rashid , 2003 , 743).

– این مسئله بسیار مورد پذیرش می باشد که حفظ یک مشتری 5 تا 10 برابر بیش از به دست آوردن یک مشتری جدید سود بخش می باشد.برای مثال بر اساس تحلیل بیش از 100 شرکت در 12 صنعت ، ریچهلد و ساسر (1990) پی برده اند که شرکت ها می توانند منافع خود را به وسیله کاهش 5 درصدی کمبود مشتری 2 تا 8 درصد افزایش دهند.

چندین تحقیق بیان کرده اند که وفاداری یک پدیده مربوط به روابط می باشد.شارب[1](1997) می گوید موثر بودن تاکتیک های بازاریابی ارتباط مند را باید از طریق تغییرات رفتاری وفاداری یعنی تکرار خرید ارزیابی کرد ، که بازاریابی ارتباط مند ایجاد کرده می باشد.اهمیت این موضوع حاصل این عقیده می باشد که حفظ یک مشتری بسیار سودبخش تر از کوشش برای یافتن مشتری جدید می باشد.زیرا 1) هزینه خدمت به مشتریان ثابت کمتر می باشد 2) تعداد کمتری از مشتریان ثابت نسبت به قیمت حساسند.سوهار تانو[2] (2000) مدعی می باشد که اهمیت وفاداری مشتری یک پیش نیاز لازم برای بقاء آتی سازمان ها می باشد.برون[3] و شومیکر[4] (1998) می گویند که افزایش اندک مشتریان ثابت در یک سازمان می تواند منجر به افزایش بسیار بالا در سود دهی گردد.تپسی[5] (1999) پی برده که مشتریان وفادار برای سازمان ها مفیدترند ، زیرا خدمت به آنها آسان تر از مشتریان غیر ثابت می باشد(shammout , 2007 , 83).پس هدف اصلی بازاریابی ارتباط مند ایجاد و حفظ روابط طولانی مدتی می باشد که به وفاداری مشتری توجه می گردد(sheth & paravatiyar , 1995).از دیدگاه یک مشتری ، مشتریان تمایل به سرمایه گذاری در تجارتی دارند که می تواند ارزش برتر از رقبا به آنها ارائه دهد(richheld , 2000).

کوشش شرکت ها در جهت توسعه و حفظ ارتباط نزدیک و رو به گسترش با مشتریانشان را بازریابی ارتباط مند می نامند.بازاریابی ارتباط مند می کوشد ارتباطاتی را که سال ها پیش بینی شرکت و مشتریانش بر قرار بوده ، در دنیای مدرن امروز ، به نحوی تقلید و پیاده سازی کند.در ارتباطات قدیمی ، صاحب فروشگاه ،[1]sharp

[2]suhart ano

[3]Bowen

[4]shomaker

[5]Tepeci

 

 

تاثیر بازاریابی ارتباط¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

تاثیر بازاریابی ارتباط¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد: تاثیر بازاریابی ارتباط مند بر افزایش وفاداری مشتریان

Author: new1 new1