درس‌هایی از برخورد ایلان ماسک با انتقادات

پذیرش انتقاد از محصولی که زحمت زیادی واسه اون کشیده ایم کار راحتی نیس. بزرگان کار و کاسبی با در نظر گرفتن انتقادات تهدید رو به فرصت تبدیل می کنن. در این مطلب می خوایم  از برخورد ایلان ماسک با انتقادات درسایی بگیم.

ایلان ماسک به عنوان ذهن سخن گو شناخته می شه. شرکتای تاسیس شده ایشون، رشد زیادی دارن. در حالی که اون همیشه با سخنان و ایده های عجیبش شخصیت کمال گرایی از خود نشون میده ولی کسی قادر به تمسخر ایشون نیس.

ایده

با اینکه ایشون عادت داره واسه دفاع از خود هرچه می خواد به زبون بیاره، بعضی وقتا حرفایی که نمی زنیم تاثیر بیش تری داره.

در حالی که ایلان ماسک هزاران مدل تسلا ۳ رو پیش فروش کرده و منتقدان همه فعالیتای ایشون رو تحت نظر داشته و ایرادات رو بزرگنمایی می کنن، کاربران توییتر از توجه ایلان ماسک به انتقاد مشتریان ناراضی از خودروری تسلا ۳ بسیار شوکه شده بودن.

ایلان ماسک این تهدید رو به فرصتی واسه نمایش توانایی تغییرات لحظه ای خود تبدیل کرد و بدون ضرر برنده بازی تبلیغاتی شد.

سرفصل محتوا

  • تولید محصول بهتر وابسته به توجه به انتقادات سازنده
  • احترام به انتقادات نشون دهنده بلوغ فکریه
  • اقرار به اشتباه تاثیر مثبتی تو ذهن مشتریان بوجود میاره

تولید محصول بهتر وابسته به توجه به انتقادات سازنده

ایشون هنگام مواجه با انتقادات با توییتی نشون داد که در مرحله اول تسلا واسه ایجاد تغییر، ساخته شده. در هر شرکتی نظرات مخالف منتهی به نوآوریای بهتر می شه. همه تولید کننده ها قبل از عرضه محصول به دنبال ایرادات احتمالی اون هستن.

با این حال انتقادات بیرون از سازمان کمی آزار دهنده هستن. اما در این مورد ایلان ماسک مهارت خود رو در حل و فصل نگرانیای مشتریان به رخ کشید. واسه همینه که برند تسلا روز به روز محبوب تر می شه.

کار ایشون ساخت برند با پایه ای از اعتماد بود. اون می تونه با اعتماد سازی آتیش اشتیاق رو واسه تسلا همیشه روشن نگه داره. هم اینکه اعتماد خدشه دار شده رو بازسازی کنه

احترام به انتقادات نشون دهنده بلوغ فکریه

توانایی ایلان در حل و فصل مشکلات این چنینی نشون دهنده جربزه ایشون در پذیرش اشتباهات و اقرار به نواقص طراحیه. این جربزه در پذیرش اشتباه و اصلاح اون، برند تسلا رو تو ذهن مخاطب پیشرو و مطمئن جلو میده.

مشکلات

ایلان ماسک به جای رد و انحراف افکار عمومی از ایرادات محصول، با پذیرش اونا و معرفی راه حل، تاثیر منفی عیب و مشکلا رو از ذهن مخاطبان پاک کرد.

اقرار به اشتباه تاثیر مثبتی تو ذهن مشتریان بوجود میاره

مدیریت بیشتر از تخصص به شخصیت قوی نیاز داره. بدگمانی مشتریان نسبت به اجناس پر ادعا بی دلیل نیس. کمال، ویژگی بسیار نادر و در واقع غیر قابل دسترسیه.

مدیرانی که به اشتباهات خود اعتراف نمی کنن، نمی تونه اعتماد مشتریان و کارمندانش رو به دست بیارن. اقرار کارآفرین پولدار دنیای فناوری به اشتباهات خود، باعث تقویت هر چی بیشتر اعتماد مشتریان شده.

پولدار

بعضیا عقیده دارن مدیریت کار و کاسبی بیشتر از تخصص به شخصیت قوی نیاز داره. دلیل موفقیت ایلان ماسک حتماً سلولای مغزی بیشتر یا تحصیل در دانشگاه های سطح اول نیس.

ایشون با بلوغ فکری خود درست ترین تصمیم رو هر چند که دردناک باشه اتخاذ می کنه. شاید هرکی دیگری جای اون بود انتقادات مردم عادی رو توهین و جسارت تلقی می کرد و ارزشی واسه اونا قائل نمی شد.

شایدً در این مورد، داستان کنایه انزو فراری به فروچیو لامبورگینی در مورد نبود صلاحیت ایشون واسه درک خودروای فراری رو به خاطر بیارین که چیجوری منتهی به تولید رقیبی قوی شد. (صحت داستان قابل تایید نیس) استقبال با فکر ماسک از انتقادات، تهدید رو به فرصت تبدیل کرد.

منبع: zoomit.ir

Author: مدیر سایت