فراخوان مجدد محصولات آئودی؛ این بار برای مدل های آئودی A6 و A7

در تازه ترین اخبار مربوط به مدلای آئودی A6 و A7 عنوان شده که یه حسگر خراب در بعضی صندلیا دلیل توقف فروش این خودروهای لوکس در آمریکا تا یه وقتی نامعلوم می شه. هم اینکه شرکت آلمانی آئودی به دلیل این مشکل همه مدلای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ این دو خودرو رو هم به خاطر بررسی بیشتر به نمایندگیا فراخوانده س. تعداد خودروهایی که درگیر این فراخوانی شدن در کل ۱۳۹۲۴۹ دستگاه بوده که شامل مدل هاییه که از ژانویه ۲۰۱۱ تا آوریل ۲۰۱۸ به صندلیای سوپر اسپورت استاندارد یا سفارشی مجهز شدن.

حالا خوبیش اینه هنوز هیچ گزارشی مبنی بر مصدومی یا فوتی حاصل از این عیب ارائه نشده. اینم بگیم که آئودی هنوز راه حلی واسه برطرف کردن مشکل این حسگرها درنظر نداره و تنها حرکت مثبتی که در همین زمینه انجام داده فراخوانی مدلای مذکوره.

نکته مهم این وسط فراخوانی مدلای فروخته شده فقط در آمریکا س. یعنی آئودی مدلایی از این خودرو رو که در خارج از امریکا فروخته شده فرانخواندهه.

صاحبان خودروهای آئودی A6 و A7 مدل سالای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ باید هرچه سریعتر به نزدیک ترین مرکز نمایندگی و تعمیرات ان شرکت مراجعه کرده تا مطمئن شن که حسگرهای نامبرده درست عمل میکنن.

روند این بررسی بدین صورته که در اول بررسی می شه  چراغ نشون دهنده اخطار غیرفعال بودن کیسه هوای سرنشین جلویی حتی در وقتی که فرد در صندلی حضور داره فعاله یا خیر؟ درصورتی که جواب سوال فوق مثبت باشه حسگرهای یاد شده خراب ان.

البته اینم بگیم که آئودی در آخر واسه بازرسی با صاحبان این خودروها تماس برقرار می کنه و روندن مدلای نامبرده مشکل خاصی رو با خود به همراه نداره. هرچند آئودی شدیدا پیشنهاد کرده که تا قبل از بازرسی به خصوص از صندلیای جلو استفاده نشه.

سال گذشته بود که آئودی A6ای مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ هم به خاطر خطر داغ شدن پمپ خنک کننده برقی فراخوانده شدن. مشکل این خودروها می تونست منتهی به آتیش سوزی اونا شه. فراخوان سال گذشته آئودی A6 حدود ۵۸۳ هزار دستگاه از این خودرو رو که مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو بودن درگیر خود کرد. در واقع دلیل اصلی این مشکل مربوط به یه به روزرسانی نرم افزاری بود. درزمان این بروزرسانی اگه ذرات جور واجور دلیل بسته شدن پمپ خنک کننده برقی می شدن الکتریسیته انتقالی به پمپ کم شده و در آخر دلیل کاهش کارائی پمپ و آتیش سوزی خودرو می شد.

اواسط سال میلادی ۲۰۱۷ هم آئودی بیشتر از ۱۷ هزار دستگاه از مدل های ساخته شده بین سالای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ آئودی A7 رو که در آمریکا فروخته شده بودن واسه تعویض واحد کیسه های هوای اونا فراخواند. هرچند فراخوان این تعداد خودرو نسبت به بیشتر فراخوانای انجام شده در صنعت خودروسازی زیاد پراهمیت و بزرگ جلوه نمی کنه اما باید این نکته رو هم در نظر گرفت که تعداد آئودیA7ای فروخته شده در امریکا خیلی زیاد نیس. از طرف دیگه هم همین ۱۷ هزار خودرو حدودا ۸۳ درصد از آئودیA7ای موجود در خاک آمریکا رو درگیر خود کرد.

مدلای آئودی A6 و A7 تا الان درگیر چالشای زیادی بودن. علاوه بر فراخوان گذشته و فراخوانای مجزایی که هر دو مدل درگیر اون بودن، دو خودروی گفته شده دسامبر سال میلادی گذشته هم دوباره به صورت مشترک درگیر فراخوان دیگری شدن. درزمان این فراخوان اداره ملی امنیت بزرگ راه های امریکا با ارسال بیانیه ای حدودا ۵۰ هزار دستگاه خودروی آئودی A6 و A7 مدل سالای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رو به دلیل مشکل نشتی سوخت دعوت به حضور در نمایندگیا و تعمیرگاهای مجاز شرکت آئودی کرد. به دلیل اینکه این مشکل می تونست آتیش سوزی خودروها رو با خود به همراه داشته باشه درزمان فراخوان انتقادات زیادی به آئودی وارد شد.

از دیگر مشکلات این دو خودرو میشه به تحویل دیرهنگام اونا هم اشاره کرد. شرکت سازنده این خودروها پس اون که به نرم افزار ارائه دهنده آمار اندازه آلودگی  آئودی A6 و A7 شک کرد عزمشو جزم کرد نسل هفتم مدلای A6 و A7 مجهز به پیشرانه دیزلی V6 رو با تعویق به مشتریان تحویل دهد. این موضوع مربوط به پیشرانه V شکل ۶ سیلندر ۲۶۸ اسب بخاری نسل دوم آئودیه که در مدلای آینده A6 و A7 هم قراره استفاده شه.

Author: edame

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *