لوازم ورزشی پارکی بدنسازی

دستگاه های ورزشی پارکها

اگه از هفته پیش با صفحه «زیبایی و تناسب اندام» همراه بوده باشین، حتما می دونین که بحث ما درباره ورزش های پارکیه.

در سال های گذشته، دستگاه های ورزشی در اماکن عمومی به خصوص پارک ها نصب شده ان که نشون دهنده توجه مسئولان شهری به امر ورزشه و قابل ستایش. هرچند به کار گیری دستگاه ها در پارک ها قابل قبوله ولی رعایت استانداردهای علمی و فنی این دستگاه ها اهمیت زیادی داره.

دستگاه های موجود در پارک ها واسه آمادگی جسمی پیش بینی شده ان و به هیچ وجه توانایی درمانی ندارن، پس آدمایی که دچار مشکلات اسکلتی- عضلانی هستن، نباید واسه بهبود مریضی از اونا استفاده کنن.

تمرین های هوازی مانند دوچرخه یا راهپیمایی، تمرین های تقویت عضلات، انعطاف پذیری مفاصل و تعادلی، ? جزء مهم در برنامه ورزشی سلامت محور در پارک ها هستن و دستگاه ها باید بر این پایه، طراحی و نصب شن در حالی که در خیلی از پارک ها استانداردهای اصلی مانند نصب تابلوی راهنما رعایت نشده.

در صورت رعایت نکردن استانداردهای فنی، با توجه به اصول برنامه ورزشی سلامت محور، نصب دستگاه های موجود در پارک ها به تجدیدنظر نیاز داره. در غیر این صورت، به کار گیری این دستگاه ها می تونه به خصوص واسه سالمندان و آدمایی با مشکلات جسمی خطرناک باشه. علاوه بر این، در پارک ها باید یه نفر کارشناس ورزشی در ساعت های مشخصی واسه آموزش و نظارت حضور داشته باشه. در ادامه، با بعضی از مهم ترین اصول به کار گیری این دستگاه ها آشنا میشین.

دستگاه زیر بغل

کارکرد دستگاه: تقویت اعضا و ماهیچه های زیر بغل و عضلات پشتی و تقویت بازوها

روش به کار گیری دستگاه: پشت به دستگاه بشینین با دو دست دستگیره ها رو بگیرین و بعد به طور کامل به طرف پایین و بالا بکشین. این حرکات باید آروم انجام شن.

کاربری: مناسب واسه افراد در تموم رده های سنی

نکته های لازم: از ایستادن روی دستگاه دوری کنین.

پارالل

کارکرد دستگاه: تقویت اعضای فوقانی، پشت بازوها، شونِه و سینه و هم اینکه بهبود کارکرد قلب، ریه ها و قفسه سینه

روش به کار گیری دستگاه: ۲ طرف دستگیره رو از بالا محکم بگیرین و خود رو به طرف بالا و پایین حرکت بدید.

کاربری: مناسب واسه جوانان و نوجوانان

پرس سینه نشسته

کارکرد دستگاه: تقویت عضلات سینه، پشت و دست ها

روش به کار گیری دستگاه: روی صندلی دستگاه بشینین و دستگیره ها رو در دست بگیرین، آروم و با قدرت به سمت جلو و عقب حرکت بدید.

موارد استفاده: مناسب واسه تموم سنین

دستگاه سرشانه از دو طرف

کارکرد دستگاه: تقویت عضلات سرشانه، به خصوص بخش خارجی سرشانه

روش به کار گیری دستگاه: روی صندلی دستگاه بشینین و تکیه بدید، دسته ها رو در دست بگیرین و با کمک گرفتن از سرشانه خود، اونا رو آروم از بدن دور کنین.

کاربری: مناسب واسه تموم سنین

دستگاه موج

کارکرد دستگاه: تقویت عضلات خارجی و داخلی پاها، باسن و مناسب واسه چربی سوزی

روش به کار گیری دستگاه: رو به دستگاه روی پدال ها وایسید، دسته ها رو با هر دو دست بگیرین و پاهای خود رو یکی در میان به پایین فشار بدید.

موارد استفاده: مناسب واسه تموم سنین

بارفیکس چرخشی

کارکرد دستگاه: تقویت بازوها و به حرکت درآوردن تموم اعضای بدن به طرف چپ و راست و چرخشی، مناسب واسه تقویت عضلات کمر

روش به کار گیری دستگاه: فرمون بالا رو بگیرین و به صورت عمودی به طرف بالا و پایین و در مرحله دوم در حالت ایستایی به طرف چپ و راست، بدن خود رو به چرخش درآرین.

موارد استفاده: مناسب واسه تموم سنین

دستگاه لیفت نشسته

کارکرد دستگاه: واسه تقویت عضلات شونِه، سرشانه، بازو و پشت بازو

روش به کار گیری دستگاه: روی صندلی دستگاه بشینین و بدن خود رو کمی به سمت جلو خم کنین، دسته ها رو در دست بگیرین و آروم بالا و پایین ببرین.

کاربری: مناسب واسه تموم سنین

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

تمرینات ورزشی هفته نامه سلامت

Author: مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *