پایان نامه ارشد با موضوع : تاثیر بازاریابی رابطه¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  تاثیر بازاریابی ارتباط¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

تکه ای از متن پایان نامه :

 

2-3 بازاریابی ارتباط مند

2-3-1 از بازاریابی سنتی تا بازاریابی ارتباط مند

بازاریابی ارتباط‌مند مستلزم ایجاد، حفظ ،ارتقاء و در صورت ضرورت خاتمه ارتباط با مشتریان
می باشد، به طوری که اهداف هر دو طرف درگیر در ارتباط تأمین گردد. پس سازمان‌ها جهت ایجاد یک ارتباط، می‌بایست فرآیندهای ارتباطی و تعاملی مورد نیاز را به وجود آورند. (رشید[1]،,2003،742)

بازاریابی ارتباط‌مند، هم استراتژی‌های دفاعی و هم استراتژیهای تهاجمی‌را در بر می‌گیرد. بازاریابی تهاجمی ‌به جذب مشتریان جدیدی می‌پردازد که شامل جذب مشتریان بالقوه یا ترغیب و جذب مشتریان رقیب می‌گردد. در مقابل بازاریابی تدافعی به دفاع از سهم بازار و حفاظت از مشتریان ارزنده می‌پردازد.به عبارت دیگر، استراتژی‌های دفاعی در کوشش اند تا مشتریان کنونی را حفظ و کسب وکار بیشتری را با آن‌ها ترتیب دهند.

2-3-2اجزا و عوامل بازاریابی ارتباط‌مند

سین و همکاران (2005)، بازاریابی ارتباط‌مند را ساختار یک بعدی شامل شش عامل کلیدی در نظر گرفته‌اند که عبارتند از :

اعتماد

اعتماد یک جزء کلیدی ارتباط تجاری می باشد؛ و مشخص کننده این مطلب که هر طرف ارتباط تا چه میزان می‌تواند روی وعده وعیدهای طرف دیگر ارتباط حساب کند. اعتماد یک متغیر مرکزی در مراودات بلند مدت می باشد. مورگان و هانت[2](1994)، اعتماد را به عنوان یک ساختار کلیدی در مدل بازاریابی ارتباط‌مند مورد مطالعه قرار داده اند. اعتماد بیشتر بین خریدار و فروشنده باعث ایجاد بهره وری بیشتر و روابط بلند مدت تر می‌گردد.

 

 

همدلی

[1]Rashid

[2]– Morgan & Hunt

 

 

تاثیر بازاریابی ارتباط¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

تاثیر بازاریابی ارتباط¬مند بر افزایش وفاداری مشتریان

 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد: تاثیر بازاریابی ارتباط مند بر افزایش وفاداری مشتریان

Author: new1 new1