
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر گرایشات ارزشی و استراتژیک بر رشد کسب و کارهای خانوادگی در صنعت پوشاک ورزشی
تکه ای از متن پایان نامه :
2-8-1 قلمرو مکانی پژوهش
این پژوهش در سطح شهر تهران انجام شده می باشد و جامعه آماری مورد مطالعه، کسب و کارهای خانوادگی موجود در صنعت پوشاک ورزشی در سطح تهران هستند.
3-8-1 قلمرو زمانی پژوهش
جمع آوری دادههای این پژوهش از اوایل آذر ماه، سال 1392 تا تابستان سال 1393 انجام شده و کل پژوهش تا زمستان سال 1393 به طول انجامیده می باشد.
9-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه
در این پژوهش از روش نمونه برداری تصادفی از جامعه آماری نمونه برداری می گردد و برای تعیین حجم نمونه از جامعه آماری به جدول استاندارد مفروض که توسط (مورگان[1]،1970) تنظیم و ارائه شده می باشد ارجاع داده شده که حداقل حجم نمونه مناسب برای این پژوهش برابر با 80 نمونه می باشد (سکاران،1381).
10-1 ابزار گردآوری اطلاعات
ابزارهای گوناگونی برای به دست آوردن دادهها هست. هر یک از ابزارها معایب و مزایایی دارند که هنگام بهره گیری از آنها بایستی مورد توجه قرار گیرند تا اعتبار پژوهش دچار خدشه نشود و از طرفی نقاط قوت ابزار، تقویت گردد. در این پژوهش، برای گردآوری دادهها و اطلاعات میدانی از ابزار پرسشنامه بهره گیری شده و همچنین جهت تدوین مبانی نظری و ادبیات پژوهش، اطلاعات کتابخانه ای، اینترنت و سایر منابع فارسی و لاتین مورد بهره گیری قرار گرفته می باشد.
رشد کسب و کار به معنی افزایش در میزان فروش سال جاری کسب و کار نسبت به سال مالی سال گذشته می باشد (این معیار در تحقیقات محققینی همچون رادرفورد[2]، بالر[3] و مک مولان[4](2003) و شواددز[5] و همکاران[1]Morgan
[2] Ratherford
[3] Buller
[4] McMullan
[5] Shulds