چهار اشتباه رایج در سئو و راه‌حل های آنها

سئو سایت به اندازه ای گسترده و مهمه که نمیشه از اون صرف نظر کرد. درصد خطا در اون بسیار بالاست و اگه بدون آگاهی دست به اقدامی بزنین ممکنه به ضرر شما تموم شه و زحماتتان هدر رود. پس باید با آگاهی کامل و تحقیقات پیوسته قدمای استواری رو وردارین. در این مقاله می خوایم شما از وجود ۴ اشتباه عادی در سئو باخبر کنیم و هم اینکه راه جلوگیری اونو هم به شما بگیم.

سرفصل محتوا

    • چهار اشتباه عادی در سئو و بهینه سازی سایت
    • سئو

  • ۱- دوری از وسایل تحلیلی
  • راه حل مشکل
  • راه حل

  • ۲- غیرانحصاری بودن عناوین
  • راه حل مشکل
  • ۳- بهینه سازی کلمات کلیدی اشتباه
  • راه حل مشکل
  • ۴- کیفیت ضعیف متن
  • راه حل مشکل

چهار اشتباه عادی در سئو و بهینه سازی سایت

اشتباهات عادی در سئو ممکنه واسه هر فردی که صاحب وبسایته اتفاق بیفته و مشکلات زیادی رو واسه اون به وجود آورد. واسه اینکه بتونیم مطمئن رفتار کنیم باید اطلاعات خوبی به دست بیاریم و شک و دودلی رو در انجام فعالیتای خود کنار بذاریم. ۴ موردی که در نظر گرفتیم اشتباهائیه که افراد مرتکب می شن.

مشکلات

۱- دوری از وسایل تحلیلی

جفت و جور یه سایت قشنگتر که غنی محتوای اصولی و ظاهری استاندارد باشه، خوبه؛ البته اگه بخوایم در نتایجی که از سایت باید انجام بشه اغماض نکنیم و چشم‏ هامون رو نبندیم. یه اشتباه عادی در سئو در میان افراد کم تجربه، دوری در بهره ‏گیری از وسایل تحلیلی SEO است.
این روش به شما اجازه می‏ دهد که فعالیتای سایت خود رو تحت نظر بگیرین و بتونین امکان بهبود و رسیدن به وضعیت مطلوب رو در آینده جفت و جور کنین.

راه حل مشکل

منابع زیادی در دسترس شما هستش، که یکی از اون وسیله تحلیلی گوگل یا همون Google analytics است. این سایت به شما نشون می‏ دهد که بازدیدکنندگان کجا قرار دارن و ترافیک حاصل از سایت در صفحات جور واجور چقدره یا بازدیدکننده چه صفحاتی رو نمی ‏تونه بخونه و…
یکی دیگه از کاربرده های خوب وسایل تحلیلی اینه که میتونه مشاهده کنه که بازدید کننده چند وقت به چند وقت از سایت دیدار می‏ کنه. شما می‏ تونید تعداد آدمایی که از راه اخبار روزنامه‏ ها، متن‏های دانلود شده، رسانه‏ های جور واجور (ویدیو، موزیک اگه توانایی کاربردی داشته باشه)، پست‏ های وبلاگ و خواهندگان دریافت اطلاعات و… رو که از سایت شما بازدید دارن، پیدا کنین.

۲- غیرانحصاری بودن عناوین

یه اشتباه دیگه که دائم دیده می شه، عمومی بودن عنوان‏های انتخابیه. عنوان از اهمیت بالایی بهره مند هستن، چون دقیقا چیزی که رو که شما از صفحات سایت توقع دارین توصیف می‏ کنن. وقتی یه کاربر، شرکت شما رو با موتورهای جستجو پیدا می‏ کنه، لینک شما با برچسب عنوان صفحه اصلی سایت مشخص می‏ شه. بازدید کننده می‏ خواهد عنوان شما رو روی دیگه شاخه‏ های سایت یا صفحات دیگه ببینه.

راه حل مشکل

بیشتر کسب و کارا به اشتباه، دارای برچسب عنوانی مشابه واسه صفحات جور واجور سایت‏شون هستن. این یه مشکله چون فرق صفحات جور واجور واسه خوانندگان و موتورهای جستجو شدنی نیس. واسه دوری از این موارد واسه هر صفحه به طور اختصاصی عناوین در رابطه و جذابی بسازین تا متن دقیق ‏تر توصیف شه.

۳- بهینه سازی کلمات کلیدی اشتباه 

کلمات کلیدی همیشه مهم هستن اما بیشتر مورد توجه قرار نمی ‏گیرند و بدرستی استفاده نمی‏ شن. بهینه‏ سازی کلمات کلیدی اشتباه، خیلی راحت انجام می شه اما اگه تجربه خیلی از سئو در کاربرد کلمات کلیدی ندارین، ممکنه در این کار با مشکل روبرو شید.

راه حل مشکل

اگه کلمات کلیدی رو هر چی بیشتر اختصاصی انتخاب کنین، در جستجوی شرکت شما موثره. مثلا، شما صاحب یه فروشگاه وسایل لوکس هستین و واسه بهبود سئوی سایت خود تحقیق می‏ کنین. به کار گیری کلمه وسایل خونه به عنوان یه کلید واژه به تاثیر کلمات میز، کمد، مبل و… کمک نمی کنه.
مطمئن باشین که اگه کلمه مورد استفاده، خاص باشه، به اندازه کافی واسه مخاطبانی که شما رو جستجو می‏ کنن جذاب میشه.

۴- کیفیت ضعیف متن

داشتن یه متن اصلی، منحصر بفرد و با کیفیت بهترین موردیه که موفقیت سایت شما رو در مورد سئو تضمین می‏ کنه. یه سایت دارای کیفیت برتر، دارای شانس بیشتری در رده‏ بندی بالاتر در بین سایتای دیگه س. این مربوط به تحلیل و تحقیق شما روی عناوین نوشت‏ه ای خودتونه و اعتباری ایجاد می‏ شه که در دراز مدت شما رو به عنوان رفرنس یا منبع واسه بقیه تعریف می کنه. پس باید حواستون به این اشتباه عادی در سئو باشه تا از روی بی حوصلگی محتوای بی کیفیت تولید نکنین.

راه حل مشکل

از منابع استاندارد و به درد بخور واسه جفت و جور محتوای خود کمک بگیرین و هیچوقت تلاش نکنین متون کپی شده رو مورد استفاده بذارین. همیشه تولید کننده محتوا باشین تا ارزش کارتون محفوظ بمونه.

منبع: همیار وردپرس

Author: مدیر سایت