برگزیده

چطور در اینستاگرام فالوور و لایک را افزایش دهیم

مزایای بازاریابی در رسانه های اجتماعی

اگر در تلاش برای ارتقای کسب‌وکارتان هستید، رسانه های اجتماعی کمک بزرگی به شما خواهند کرد. استفاده از این روش مزایای بسیاری دارد که تعدادی از آن‌ها در ادامه آورده شده است:

۱– مخاطبان زیاد

یکی از مزایای اصلی SMM، دسترسی به حجم مخاطبان زیاد است. مارکتینگ به روش سنتی، مانند تبلیغات تلویزیونی تنها مختص به تماشاچیان ثابت تلویزیون است، درصورتی‌که SMM توانایی دستیابی به حجم نامحدود و گسترده‌ای از مخاطبان در سراسر جهان را دارد. مهم‌ترین دلیل استفاده ۹۲ درصد بازاریابان از روش مارکتینگ در رسانه های اجتماعی برای ارتقا برند و کسب‌وکارشان، حجم زیاد مخاطبان این روش است. فیس‌بوک به‌تنهایی ۱٫۵۹ میلیارد کاربر دارد. علاوه بر فیس‌بوک، توئیتر در هرماه ۳۱۳ میلیون کاربر فعال دارد و اینستاگرام نیز دارای ۲۰۰ میلیون کاربر روزانه است. ایجاد حساب کاربری در حداقل دو پلتفرم محبوب باعث دیده شدن کسب‌وکارتان توسط میلیون‌ها نفر خواهد شد.

در حال حاضر، ۸۹ درصد از کاربران اینترنت که ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. درنتیجه در صورت هدف قرار دادن محصولات و خدمات خود برای این محدوده سنی، نتیجه بسیار خوبی از مارکتینگ خواهید گرفت. همچنین، این گستردگی فراتر از مخاطبان هدف شما می‌رود، زیرا دوستان و آشنایان مخاطبان نیز می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی به کسب‌و‌کار شما کمک کنند.

۲– ارتباط بهتر با مشتریان

یکی از مشکلات کسب‌وکارها برای استفاده از روش‌های مارکتینگ سنتی، برقراری و حفظ روابط طولانی‌مدت با مشتریان است. روش SMM مبتنی بر تعامل اجتماعی است و در بلندمدت باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان و کسب‌وکارها می‌شود. هرچه تعامل شما با مشتریان بیشتر باشد، روابط بهتری بین شما برقرار خواهد شد و درنهایت سود بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۳– امکان اشتراک‌گذاری

شاید بتوان گفت که منحصربه‌فردترین ویژگی شبکه‌های اجتماعی، قابلیت کمک گرفتن از خود کاربران شبکه‌های اجتماعی است. برخلاف سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئوی وب‌سایت و تبلیغات پولی، محتوای شبکه‌های اجتماعی معمولاً به اشتراک گذاشته می‌شود.

۴– افزایش وفاداری مشتریان

هرچه در شبکه‌های اجتماعی تعاملات بهتری با مشتریان و مخاطبان هدف خود داشته باشید، اعتبار آنلاین شما و وفاداری مشتریان به برندتان افزایش خواهد یافت. ارتباط فردی و تعامل با مخاطبان هدف به معنی اهمیت قائل شدن برای آن‌ها است که منجر به ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر در آن‌ها می‌شود. طبق مطالعه‌ای که توسط THE SOCIAL HABIT انجام شده است، ۵۳ درصد از آمریکایی‌هایی که یک برند را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، تمایل بیشتری برای خرید از آن برند دارند و به آن وفادارتر هستند.

۵-استفاده از دیدگاه مشتری

برای کسب اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان خود می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که به شما در تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اطلاع از نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مردم در شبکه‌های اجتماعی به شما در بهبود محصولات و خدماتتان کمک می‌کند.

۶– تبلیغات همسان و کاربرپسند

اکثر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به دلیل خلاقانه بودن و استفاده از جذابیت فضای مجازی، مانند سایر روش‌های تبلیغات آزاردهنده نیستند و در صورت استفاده مناسب از پلتفرم‌های اجتماعی، کاربران به تبلیغات جذب و به مشتریان شما تبدیل می‌شوند. یکی از مهم‌ترین روش‌های نمایش تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، نمایش محتوا در Feed کاربر است که علیرغم تبلیغات آزاردهنده بنری در وب‌سایت‌ها، این روش موجب آزار مخاطبین نمی‌شود.

معایب بازاریابی در رسانه های اجتماعی

شاید بزرگ‌ترین عیب روش بازاریابی رسانه های اجتماعی هزینه‌های بالای اجرای آن باشد اما به‌جز این مشکل، مانند هر روش دیگری، استفاده از روش SMM نیز دارای معایب و خطراتی است که کسب‌وکار شما را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.:

۱– زمان‌بر بودن

بر اساس گزارش‌ها، ۶۴ درصد از بازاریابان دیجیتالی حداقل شش ساعت در روز را صرف مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. زمان زیاد مورد نیاز برای موفقیت در این روش، برای بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و برای مدیران ارشد در برندهای بزرگ، مشکل‌آفرین است. در صورت داشتن یک تیم کوچک و عدم اختصاص یک نیروی تمام‌وقت به دیجیتال مارکتینگ، برای پیاده‌سازی این روش با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین اگر منابع مالی محدودی داشته باشید و نتوانید از یک استراتژی بلندمدت برای بازاریابی رسانه های اجتماعی حمایت کنید، شانس موفقیت اندکی در آن خواهید داشت. علاوه بر این، در صورت اشتباه در SMM، تمامی تلاش‌های انجام شده در این راه منجر به نتیجه مطلوب نمی‌شود و تمام زمان صرف شده هدر خواهد رفت.

۲– اثرات منفی

یکی از مشکلات رسانه‌ های اجتماعی این است که قشرهای مختلف جامعه، حتی افراد منفی و مخرب را نیز به خود جذب می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، گاهی نظرات منفی در مورد محصولات و خدمات شما، حقیقت ندارند و تنها برای خراب کردن برندتان مطرح می‌شوند ولی بازخوردهای منفی در سایر مخاطبانتان ایجاد می‌کنند.

۳– دشوار بودن اندازه‌گیری دقیق ROI

مطالعات اخیر نشان داده است که ۸۹ درصد از بازاریابان در تلاش برای فهمیدن میزان واقعی ROI حاصل از مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی هستند. تنها ۳۷ درصد از آن‌ها موفق به اندازه‌گیری ROI شده‌اند، ۳۵ درصد از آن‌ها نیز از صحت عدد به‌دست‌آمده مطمئن نیستند و ۲۸ درصد از آن‌ها چگونگی اندازه‌گیری ROI حاصل از مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند.

شاخص کلیدی عملکرد KPI 

شاخص‌های کلیدی بسیاری هستند که بازاریابان در حوزه رسانه‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه کنند و با اندازه‌گیری و آنالیز نتایج، عملکرد خود را در این شبکه‌ها بهبود ببخشند. KPIهایی که در ادامه توضیح داده شده است، برای مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی مهم هستند و باید بر آن‌ها نظارت کرد. برای بررسی چگونگی حضور کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی، معیارهای زیر را بررسی کنید:

تعداد فالوئر های اینستاگرام

اندازه‌گیری تعداد فالوئرها در اینستاگرام و توئیتر و طرفداران در فیس‌بوک و اعضای کانال تلگرام، به‌راحتی انجام می‌شود. هرچه تعداد این افراد بیشتر باشد، بیشتر در معرض دید قرار خواهید گرفت و امکان موفقیت کسب‌وکار شما نیز بیشتر خواهد شد.

درگیری مخاطب unique یا Reach

از طریق محاسبات پیچیده بر اساس تعداد فالوئر، اشتراک‌گذاری و … تعداد حداکثر افرادی که می‌توانند با پست‌های شما مواجه شوند را می‌توان اندازه‌گیری کرد که نشان‌دهنده میزان Reach است. در اینستاگرام این عدد بیانگر تعداد کاربرانی یکتایی است که با پست شما مواجه شده‌اند.

تعداد دفعات نمایش یا Impression

بیانگر تعداد دفعات نمایش یک پست است. اگر یک کاربر تکراری چند بار با یک پست مواجه شود این عدد افزایش می‌یابد و شمارش‌های تکراری برای کاربران را هم لحاظ می‌کند.

 

خرید فالوور- گلدفالوور

 

تعداد بازدید ویدئو

با بهره گرفتن از ویژگی‌های جدید پلتفرم‌های اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و … اندازه‌گیری این عدد بسیار ساده است و هرکسی می‌تواند این عدد را به دست آورد. هرچه بازدید ویدئو بیشتر باشد، نشان‌دهنده توجه بیشتر مخاطب به پست شما است.

تعداد اشتراک‌گذاری در فضای مجازی

اشتراک محتوای صفحه شما توسط مخاطبان که باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش تعاملات مشتریان می‌شود. این تعداد برای اینستاگرام، تلگرام و فیس‌بوک بسیار مهم است. این در توئیتر با عبارت Retweet اعلام می‌شود.

تعداد کلیک بر روی تبلیغ

هرچه این تعداد بیشتر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر عنوان و تصویر و محتوای تبلیغاتی برای یک لینک در شبکه‌های اجتماعی است.

تعداد لایک و کامنت

تعداد لایک و کامنت‌های کاربران یکی از بهترین راه‌ها برای پی بردن به علایق مخاطبان است.

تعداد تگ یا Mention ها

به فرایند تگ کردن نام اکانت شخص دیگری در شبکه‌های اجتماعی، Mention کردن می‌گویند. با به دست آوردن این عدد، به میزان فراگیر بودن کسب‌وکارتان پی می‌برید. این معیار در فیس‌بوک و اینستاگرام مهم است.

در هر ماه بیش از ۸۰۰ میلیون حساب فعال در اینستاگرام وجود دارد و البته هنوز هم موفقیت در اینستاگرام امکان پذیر است. شاید مجبور باشید اندکی بیشتر تلاش کنید اما به شما تضمین می دهیم که ارزشش را دارد.

مطلب دیگر :   محصولات واکیوم پارس

در ادامه به بیان مهم ترین استراتژی های موفقیت در اینستاگرام اشاره می کنیم. تمامی این نکات قابل پیاده سازی بر روی اکانت های شخصی و هم چنین اکانت های بیزینسی (مخصوص کسب و کار) نیز هست.

۱- یک بیو جذاب داشته باشید.

آنچه که شما در بخش بیو اینستاگرام (همان Bio) یادداشت می‌کنید، باید بازتابی از شخصیت شما، اهداف و در صورت تجاری بودن صفحه، فرهنگ سازمانی شرکت شما باشد.

فراموش نکنید که تعداد کل کاراکترهایی که می توانید در بیو اینستاگرام استفاده کنید محدود به ۱۶۰ کلمه می باشد. پس شما باید بتوانید با این ۱۶۰ کلمه خودتان یا برندتان را به بهترین وجه به کاربران معرفی کنید تا تاثیر خوبی روی آنها داشته باشید.

این کار برای موفقیت در اینستاگرام ضروری است چرا که مخاطب شما را دنبال نخواهد کرد اگر به آن چیزی که شما ارائه می دهید علاقه مند نباشد.

در قسمت بیو می توانید محتوای کلی پست هایی که قرار می دهید، لینک سایت یا کانال تلگرام خود، آدرس شرکت و ساعت کاری را درج نمایید.

متنی که در قسمت بیو اکانت رسمی اینستاگرام با ۲۷۹ میلیون فالور نوشته شده است.

۲- محتوای جذاب تولید کنید.

پس از آنکه ویترین کار خود را به بهترین شکل چیدید، وقت آن رسیده که باطنی حرفه ای ایجاد کنید. اینستاگرام شبکه ای مبتنی بر اشتراک عکس و ویدیو است. پس لزوم موفقیت در این شبکه، انتشار عکس های با کیفیت است.

عکس با کیفیت همیشه توجه افراد را به خود جلب نموده است. پس از برنامه و قابلیت های ویرایش تصویر اینستاگرام استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که تصاویر ویرایش شده ۲۱% بیشتر مشاهده شده و ۴۵% بیشتر از سایر تصاویر نظر کاربران را دریافت نموده اند.

 

توصیه ما به شما تعیین یک برنامه مشخص در خصوص محتوای ارائه شده به کاربران است. در این برنامه صرفا به معرفی کالا و محصولات خود نپردازید. کاربر با دیدن همواره محصولات شما خسته خواهد شد. در عین حالی که ارسال تصاویر جذاب و خلاقانه از محصولات لزوما باید بخشی از استراتژی کسب و کار شما را تشکیل دهد، به دنبال راه های دیگری برای نشان دادن و معرفی محصولات خود از طریق تصاویر باشید.

برخی از ایده های معمول در رابطه با تصاویر و ویدئو ها:

  • تصاویری از فعالیت های پشت صحنه
  • تصاویری از کارکنان
  • تصاویر شخصی و یا حتی خانوادگی
  • تصاویر مربوط به رویدادها
  • تصاویری که توسط برخی از دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شده است
  • نمایشی از محصولات و خدمات خود به منظور معرفی آنها
  • مبداء محصولات شما (به عنوان مثال استارباکس گاهی اقدام به ارسال تصاویر از کشاورزانی می کند که مشغول کشت و . . . دانه های مورد استفاده هستند)
  • تصاویری اتفاقی که نشان دهنده ارزشها، فرهنگ یا جو حاکم بر کسب و کار شما باشد.

۳- به طور منظم فعالیت کنید.

تعداد پست های ارسالی اهمیتی بسیار کمتر از نظم در ارسال پست ها دارد. برای موفقیت در اینستاگرام بایستی به کاربران این اطمینان را بدهید که همواره در فواصل مشخص در کنار آنهایید و این حضور به مشتریان شما این حس را القا می کند که برای آنها ارزش قائل هستید.

تجربه نشان داده است که برندها و صاحبان صفحات در اینستاگرام به‌ طور میانگین روزانه ۱.۵ پست در صفحه اینستاگرام خود قرار می‌ دهند (یک یا دو پست در روز). شما محدودیتی در تعداد پست‌ها ندارید، اما به نظر می‌رسد تعداد پست‌ های زیاد و پشت هم از یک برند، باعث کاهش میزان تعامل و مشارکت مخاطبان می‌شود.

توجه داشته باشید که زمان پست گذاشتن در هر شبکه های اجتماعی با هم متفاوت است. ممکن است در ساعاتی از شبانه روز، در یک شبکه بیشترین بازخورد را بگیرید اما در یک شبکه دیگر نه. به کمک نرم افزار های تحلیل حساب اینستاگرام، آمار های بازدید صفحه خود را تحلیل کنید.

هر مطلبی که در صفحه اینستاگرام می‌گذارید، یک طول عمر دارد؛ یعنی تا وقتی‌که پست شما توسط مخاطبان بیشترین بازدید را داشته باشد؛ به حیات خود ادامه می‌دهد. اگر در ساعت‌های اولیه بعد از انتشار، مطلب شما توسط مخاطب دیده نشود، عمر آن روبه‌زوال می‌رود و زیر پست‌های دیگران می‌رود و امکان دیده شدن آن به حداقل می‌رسد. معمولاً ۹۰ درصد لایک‎ها و کامنت‎های یک پست در ۱۰ ساعت اول انتشار مطلب اتفاق می‌افتد و بعدازآن این تعداد کم می‌شود.

 

۴- برای موفقیت در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید.

هشتگ بهترین روشی است که از آن طریق افراد خارج از مجموعه دنبال کنندگان شما قادر به پیدا کردن و احیانا دنبال کردن شما هستند. هشتگ‌‌ گذاری یک ضرورت است و طبق پژوهشی که توسط سایت TrackMaven انجام شده است، پست‌هایی با ۱۱ هشتگ، بیشترین تبادلات را داشته‌ اند. از دیدگاه یک کاربر، از هشتگ‌ ها برای دسته‌ بندی محتوا استفاده می‌شود و به‌وسیله‌ آنها یافتن مقالات مرتبط یا جدید آسان‌ تر می‌شود.

فراموش نکنید استفاده درست و مناسب از هشتگ، به مراتب مهم تر از تعداد آنهاست. قرار دادن هشتگ های بی ربط به موضوع پست هیچ ارزشی ندارند.

۵- از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید.

با استفاده از استوری اینستاگرام می‌توانید عکس یا ویدیویی را به صورت موقت (۲۴ ساعت) با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید که بعد از این مدت زمان، استوری شما ناپدید خواهد شد. شما می‌توانید با اضافه کردن ایفکت ها و استیکرهای مجازی، جلوه‌ ای ویژه به استوری های خود بدهید.

اگر حساب ایسنتاگرام شما بیش از ۱۰ هزار نفر فالور داشته باشد، امکان اضافه کردن لینک نیز برای شما فراهم می شود. با اضافه کردن لینک می توانید به طور موثر تر تبلیغات محصولات خود را انجام دهید.

اضافه کردن نظرسنجی، درج سوال در استوری، به شما کمک می کند تا از نظرات و خواسته های دنبال کنندگان خود آگاه باشید. تعامل با کاربران رمز موفقیت در اینستاگرام است.

۶- از متخصصین اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.

بسیاری از شرکت ها و افراد که با تلاش مستمر توانسته اند مخاطب همراه خود را جذب کنند، اکنون با گرفتن تبلیغات از دیگران برای خود درآمد کسب می کنند و روند موفقیت دیگران را سرعت می بخشند. اینفلوئنسر مارکتینگ نامی است که به این نوع بازار یابی گفته می شود. به یاد داشته باشید برای تبلیغ کار خود از اینفلوئنس مرتبط و حرفه ای استفاده کنید زیرا دقت نکردن در نوع بازاریابی تاثیرات منفی به دنبال دارد.

سال گذشته ، مشاغل تقریباً ۲۰ میلیارد دلار برای تبلیغات در اینستاگرام خرج کردند . این رقم ۵٫۱ میلیارد دلار بیشتر از درآمد YouTube در سال ۲۰۱۹ است. امسال ، رقابت برای توجه و وفاداری کاربران اینستاگرام فقط شدیدتر می شود. پیش بینی می شود استوری های اینستاگرام تنها در سال ۲۰۲۰ ۱٫۷ میلیارد دلار فروش داشته باشد – با رشد ۱۵۰ درصدی درآمد در سال.

اگر در حال حاضر از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می کنید یا قصد از آن را دارید ،این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد. این ۸ راهکار برترین راهکار های برتر سال ۲۰۲۰ برای بهبود عملکرد شما در اینستاگرام هستند.

۸ راهکار برتر برای اینستاگرام

اینستاگرام مکانی برای نشان دادن اقتدار و شخصیت برند شما با استفاده از جدیدترین و بهترین ابزارها و تکنیک ها است. اگر حضور شما فاقد اقتدار باشد ، فرصت های همکاری با برند های دیگر را از دست می دهید.

خرید فالوور ارزان اینستاگرام