فایل های علمی و تخصصی

سنبه خارجی چیست ؟

به طور معمول جهت ایجاد اثری ماندگار روی یک سطح یا جسم از جسمی با سختی و وزن بالاتر، بهره برداری می گردد. این جسم که سنبه خارجی معرفی می گردد، بازاری بوده که به‌ راحتی با آن می ‌توان بر روی اجسام، رد و اثری ماندگار ایجاد کرد. با وجود آنکه سنبه وسیله‌ ای ساده می باشد، ولی در انواع و مدل های مختلفی چون سنبه انگشتر، سنبه چرم، سنبه کمربند، سنبه گردبر، سنبه گل‌ سازی و سنبه اریب زن ارائه می شود. از جمله دیگر انواع سنبه سنبه برنجی، چوبی و فولادی نیز می باشند که از نظر جنس با هم تفاوت هایی را شامل می شوند. همچنین سنبه از سر‌های متنوعی مانند سنبه چند سر، سنبه ده سر، سنبه چنگالی و … برخوردار می باشند. در حال حاضر می نوان انواع سنبه را در کنار محصولاتی چون (T) پیچ تی و بوش ساچمه ای به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری نمود.

اصول طراحی سنبه و ماتریس

قالب سنبه و ماتریس می بایست طوری طراحی گردد که از یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک برخوردار باشد؛ چرا که در این طراحی قطعه متحرک ، نیروی محرکه را فراهم می سازد و وظیفه قطعه ثابت، ایجاد استواری و مقاومت لازم خواهد بود.
سنبه و ماتریس پرس برک یک ابزار به شمار می رود و در طی آن سنبه و ماتریس در قالبی به دستگاه پرس برک بسته خواهد شد. این ابزار از هندسه، خم و کاربردهای مختلف برخوردار می باشد. مثلا در صنعت خمکاری از سنبه خمکاری و از سنبه گردبر، سنبه برشی، سنبه واشربر در دستگاه‌های برش، پانچ و پرس بهره برداری می گردد.

نکات مهم در خرید آنلاین سنبه خارجی

در صورتی که قصد دارید سنبه مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری نمایید، حتماً به نکاتی باید توجه داشت. با توجه به اینکه دو نوع سنبه طرح دار و سنبه ساده در بازار یافت می شود، شما می بایست حتماً سنبه مورد نیاز خود را با توجه به کار مورد نظرتان خریداری کنید چرا که برای هر فعالیتی نوعی خاص از سنبه وجود دارد . به طور کلی سنبه‌ ای را باید انتخاب کرد که از ارتفاع و قطر مناسب برخوردار باشد. در غیر این صورت بلند بودن سنبه در حین کار برایتان مشکل ایجاد می کند.

پیچ تی (T)

یچ تی (T) که از نامش آن مشخص است به صورت حروف انگلیسی T می باشد که دلیل انتخاب این اسم برای آن می باشد .این پیچ در دو مدل نیم رزوه و تمام رزوه تولید و ارائه می گردد.باز و بسته کردن این پیچ با دست به دلیل تی T شکل بودن آن ها کارراحتی خواهد بود و افرادی که روی داربست ایستاده اند لزومی ندارد تا مدت زمان زیادی با آچار به جان پیچ بیافتد . شمن اینکه این پیچ بعد از بسته شدن داخل قالب قرار خواهد گرفت و بعد از مدتی شل شدن با یک ضربه آچار از جا در می آید.

مطلب دیگر :   معرفی وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی و کاربرد شان

کاربرد پیچ تی

این پیچ در هر استراکچری که دارای کلمپ است می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله خطوط راه آهن و داربست های فلزی. تفاوت استانداردهای فوق بیشتر به لندازه سر پیچ و نوع گلویی پیچ می گردد.

خرید بوش ساچمه ای

در صنعت قالب سازی جهت تعیین مسیر درست و دقیق کفشک ها از ابزارهایی همچون میل و بوش راهنما بهره برداری می گردد. بوش ساچمه ای یکی از انواع بوش به شمار می رود. در قالبسازی، از قطعات مختلفی مثل بوش، میل راهنما، کفشک و غیره استفاده می شود که هر کدام جهت فعالیت های خاص بهره برداری می شود بوش ساچمه ای را می توان قطعه اصلی در قالب کفشک ها به شمار آورد که اجزا قالب روی آن بسته می شود به این قسمت فک های قالب نیز می گویند . فک قالب می بایست به درستی و به دقت روی هم قرار داده شود از این حیث جهت هدایت آن از قطعه میل راهنما بهره برداری می شود که وظیفه ی آن راهنمایی فک ها خواهد بود.

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته شده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به اندازه ای بالا می باشد که رشد و بالندگی تولید بومی را بدون توسعه آن نمی توان تصور کرد.

گروه فرم و برش این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.