برگزیده

هر آنچه باید درباره وردپرس بدانید

اگر می خواهید وب سایت خود را بسازید ، نمی توانید با وردپرس اشتباه کنید. این سیستم مدیریت محتوا انعطاف پذیر و قدرتمند (CMS) بیش از 37 درصد از تمام سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد و آن را به یک پلت فرم پیشرو تبدیل کرده است.

با این حال ، مانند یک عامل TSA ، می تواند در نگاه اول ترسناک باشد.

خوشبختانه ، درک وردپرس بسیار راحت تر از پروتکل امنیتی در حال تغییر فرودگاه است. فقط با یک مقدمه مختصر ، به سرعت متوجه خواهید شد که می توانید در عرض پنج دقیقه یک وب سایت خیره کننده ایجاد کنید. بعلاوه ، می توانید آن را سفارشی کنید تا نیازها و اهداف دقیق شما را برآورده کند.

و حتی لازم نیست کفش های خود را در بیاورید!

این مقاله یک دوره سریع خرابی وردپرس است ، توضیح می دهد که پلتفرم چیست و چرا اینقدر خاص است. همچنین به شما ایده ای می دهم که این CMS برای چه مواردی می تواند مورد استفاده قرار گیرد ، سپس به شما نحوه شروع کار با DreamHost را نشان خواهم داد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است ، پلتفرمی است که می توانید از آن برای ساخت و نگهداری وب سایت بدون اطلاع از کدنویسی استفاده کنید. این نرم افزار به شما امکان می دهد تقریباً هر جنبه ای از سایت خود را سفارشی کنید.

اولین نسخه وردپرس در سال 2003 توسط مت مولن وگ و مایک لیتل ایجاد شد. این شروع به عنوان یک پلت فرم ساده برای افرادی طراحی شده است که می خواهند وبلاگ های اصلی ایجاد کرده و آنها را در اینترنت میزبانی کنند. با این حال ، با گذشت زمان ، به یک ابزار انعطاف پذیر و قدرتمند برای ایجاد تقریباً هر نوع سایتی تبدیل شده است.

قبل از حرکت ، مهم است که مطمئن شویم در یک صفحه هستیم. تفاوت هایی بین WordPress.com و WordPress.org وجود دارد. قبلی یک سازنده وب سایت است که در آن می توانید سایتی را به صورت رایگان ایجاد و میزبانی کنید. استفاده از آن ساده است اما در کارهایی که می تواند انجام دهد نیز محدود است. WordPress.org یک پلت فرم قوی تر است ، بنابراین ما تا پایان این مقاله روی آن تمرکز می کنیم.

 

چه چیزی وردپرس را منحصر به فرد می کند؟

اولین چیزی که باید در مورد وردپرس بدانید این است که این نرم افزار منبع باز است. اگر با این اصطلاح آشنایی ندارید ، بدین معناست که این پلتفرم تحت حق چاپ یا علامت تجاری محدود نشده است و می تواند برای هر کسی بارگیری و اصلاح شود (تحت لیسانس عمومی GNU).

علاوه بر این ، بدان معنی است که WordPress توسط یک انجمن اختصاصی توسعه و نگهداری می شود.

این به دلایل مختلف برای شما به عنوان یک کاربر خبر خوبی است:

استفاده از این پلتفرم رایگان است (و همیشه خواهد بود)

بسیاری از ابزارهای رایگان و کم هزینه برای استفاده در وردپرس ایجاد شده است (در این مورد بیشتر در یک لحظه).

وردپرس توسط جامعه خود به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد و ویژگی های مورد نیاز سازندگان وب سایت را داشته باشد.

شما آزادی زیادی در نحوه استفاده و استفاده از نرم افزار دارید و می توانید آن را به هر نحوی که می خواهید از طریق کد نویسی و سایر ابزارها تغییر دهید.

این واقعیت که وردپرس منبع باز است ، آن را قادر ساخته است تا جامعه قوی و متنوعی از مشارکت کنندگان و علاقه مندان را ایجاد کند که مرتباً در WordCamps در سراسر جهان گردهم می آیند.

به خاطر دارید که 37 درصد از وب سایت هایی که قبلاً به سمت شما پرتاب کرده بودم؟

این که بگوییم وردپرس یک پلتفرم فوق العاده محبوب است ، چندان دشوار نیست و این باعث می شود که در صورت نیاز به کمک کمک کنید. می توانید اسناد آنلاین زیادی ، انجمن ها ، وبلاگ های متمرکز بر وردپرس ، دوره ها و منابع اختصاصی (از جمله آکادمی DreamHost خود ما) و موارد دیگر را بیابید. مهم نیست که شما در حال انجام چه کاری هستید ، به احتمال زیاد شخص دیگری قبلاً این کار را انجام داده است و می تواند به شما کمک کند.

البته ، وردپرس فقط برای مبتدیان نیست!

 

زیبایی CMS این است که می تواند در کنار کاربران خود مقیاس بندی کند. همانطور که با این پلتفرم آشنا می شوید و دانش و مهارت های فنی جدیدی کسب می کنید ، می توانید کارهای بیشتری را با وردپرس انجام دهید. شما می توانید یک وبلاگ ساده ایجاد و اجرا کنید ، اما همچنین می توانید وب سایت های بزرگ و پیچیده ای را برای مشاغل و فروشگاه های آنلاین طراحی کنید. با وردپرس ، آسمان محدود است!

با وردپرس چه کاری می توانید انجام دهید؟

وردپرس به عنوان یک پلتفرم کوچک و متمرکز بر وبلاگ شروع به کار کرد. این بدان معنی است که دارای ویژگی های زیادی است که خود را برای وبلاگ ها مناسب می کند ، و شاید بهترین راه حلی باشد که می توانید برای آن نوع سایت پیدا کنید. یک ویرایشگر آسان برای ایجاد پست ، عملکرد قوی نظرات و موارد دیگر وجود دارد.

با این حال ، وردپرس دیگر فقط برای وبلاگ شخصی شما نیست. در واقع ، می توانید از آن برای ایجاد تقریباً هر نوع سایتی که تصور می کنید استفاده کنید. در اینجا فقط یک انتخاب کوچک از انواع سایتهایی که وردپرس برای آنها ایده آل است آورده شده است:

نمونه کارها آنلاین: با موضوع مناسب وردپرس ، راه اندازی یک نمونه کار آنلاین برای نمایش دستاوردها و مهارت های شما ، نمایش کارها و پروژه های گذشته و (مهمتر از همه) جذب مشتریان جدید آسان است.

وب سایت های وابسته: اگر می خواهید یک وب سایت بازاریابی وابسته ایجاد کنید (یا از طریق دیگری از سایت خود کسب درآمد کنید) ، انجمن وردپرس راه حل های اختصاصی زیادی ارائه می دهد.

سایت های خبری: قالب وبلاگ وردپرس برای مقالات خبری به خوبی کار می کند و بسیاری از ویژگی های مشابه هم برای وبلاگ نویسی و هم برای سایت های خبری مفید است.

سایت فروشگاهی : اگر از فروشگاه آنلاین استفاده می کنید (یا قصد دارید) ، بسیاری از ابزارهای وردپرس مانند افزونه WooCommerce وجود دارد که کار را ساده می کند (برای شروع بسته بسته ووکامرس ما را حتماً بررسی کنید)

انجمن ها: شما به راحتی می توانید انجمن ها ، سایت های طرفداران ، پایگاه های دانش ، ویکی یا هر مکان دیگری را برای جمع آوری آنلاین افراد همفکر ایجاد کنید.

سایت های تجاری: چه کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک ، می توانید اطلاعات را به اشتراک بگذارید ، اطلاعات تماس را ارائه دهید ، نام تجاری خود را وارد کنید و یک حضور آنلاین قوی ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت وکالت

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع سایتی را می خواهید ایجاد کنید ، همیشه می توانید کار خود را کوچک کرده و در طول زمان افزایش دهید. شروع با یک وبلاگ ساده و تبدیل آن به یک سایت خبری یا وابسته در هر زمان که دوست دارید ، کار چندان سختی نیست. همچنین می توانید سایتی ایجاد کنید که نقش های مختلفی را برآورده کند – به عنوان مثال ، یک وب سایت تجاری با وبلاگ شرکت همراه ، و همچنین ویترین متصل به فروشگاه برای فروش محصولات یا خدمات خود.

در حالی که بسیاری از سایت های ذکر شده در بالا به لطف قالب ها ، افزونه ها و سایر ابزارهای وردپرس امکان پذیر شده اند ، اما نباید از ویژگی های زیادی که این پلتفرم در خارج از جعبه ارائه می دهد و برای همه انواع سایت ها مفید است ، غافل نشویم.

مهمترین آنها داشبورد مرکزی و کاربرپسند وردپرس است. این یک منطقه سرپرست خصوصی است که وارد آن شده اید ، جایی که می توانید تمام جنبه های سایت خود را از یک مکان کنترل کنید.

داشبورد همچنین دارای ویرایشگر انعطاف پذیر و با کاربری آسان است که ایجاد محتوا را به یک نسیم تبدیل می کند. شما به تعداد زیادی از تنظیمات و گزینه های سفارشی سازی دسترسی دارید تا بتوانید سایت را متعلق به خود کنید. بعلاوه ، وردپرس با در نظر گرفتن عملکرد ، امنیت و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) طراحی شده است – عناصری ضروری برای عملاً هر سایتی صرف نظر از اندازه یا تمرکز آن.

آخرین و مهمترین نکته این است که وردپرس تعداد زیادی تم و افزونه برای شخصی سازی تجربه شما ارائه می دهد.

چگونه وردپرس را سفارشی می کنید؟

وردپرس به تنهایی یک راه حل وب سایت قدرتمند اما نسبتاً اساسی است. شما می توانید تغییراتی در ظاهر و عملکرد سایت خود ایجاد کنید ، و اگر از HTML و CSS راحت هستید ، می توانید تقریباً هرگونه تغییر را که می خواهید ایجاد کنید. اگر از آن سطح مهارت فنی برخوردار نیستید ، می توانید از تم ها و افزونه ها برای سفارشی کردن آن بر اساس نیازهای دقیق خود استفاده کنید.

 

تم ها نرم افزاری هستند که می توانید در وب سایت وردپرس خود بارگیری و نصب کنید و ظاهر آن را تغییر دهید. با استفاده از یک تم ، می توانید طرح و ظاهر سایت خود را تغییر داده و حتی در عملکرد آن تغییراتی ایجاد کنید.

برخی از موضوعات عمومی هستند و این امکان را به شما می دهند که سایت خود را مطابق با سبک و مارک تجاری خود شخصی سازی کنید. سایرین مخصوص یک نوع وب سایت خاص هستند – بنابراین می توانید موضوعاتی را بیابید که برای وبلاگ ها ، فروشگاه های آنلاین ، نمونه کارها و تقریباً برای هر چیز دیگری مناسب است. در هر صورت ، تم ها معمولاً دسترسی به بسیاری از عناصر از پیش ساخته شده را که می توانید با هم ترکیب کرده و با یکدیگر مطابقت دهید ، ایجاد می کند ، چه طراح باشید یا نه.

انتخاب موضوع می تواند تصمیم سختی باشد. WP Website Builder ما این کار را آسان تر می کند و بیش از 200 گزینه با کیفیت بالا را برای انتخاب ارائه می دهد. برای نصب مورد علاقه خود فقط یک کلیک طول می کشد. پس از نصب تم خود ، می توانید از ابزارهای کشیدن و رها کردن سازنده برای سفارشی سازی کامل وب سایت خود استفاده کنید. هیچ کد نویسی یا مهارت طراحی لازم نیست!

مطلب دیگر :   کسب درآمد در خانه

برخلاف موضوعات ، افزونه ها به شما امکان می دهند ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را به سایت خود اضافه کنید. می توانید افزونه های ساده ای که تنها یک ویژگی جدید را اضافه می کنند ، مانند فرم تماس یا گالری تصاویر یا گزینه های جامع برای ایجاد تغییرات اساسی در نحوه عملکرد سایت خود ، بیابید.

با استفاده از افزونه ها ، می توانید یک ویترین فروشگاه ایجاد کنید ، امنیت را افزایش دهید ، سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید ، یک انجمن یا ویکی ایجاد کنید و موارد دیگر. هر کاری که دوست دارید سایت شما انجام دهد ، به احتمال زیاد می توانید افزونه ای را برای این کار پیدا کنید.

مکان های زیادی برای یافتن افزونه ها و تم های وردپرس به صورت آنلاین وجود دارد. اگر با این پلتفرم تازه کار هستید ، توصیه می کنیم از فهرست موضوعی و دایرکتوری افزونه رسمی شروع کنید. چند دقیقه ای که در مرور این صفحات صرف می شود ، باید به شما ایده واضح تری بدهد که وردپرس تنها با چند تغییر قادر به انجام چه کاری است.

 

چگونه باید با وردپرس شروع به کار کرد؟

امیدواریم در این مرحله ما شما را متقاعد کرده ایم که وردپرس ارزش امتحان کردن را دارد. حالا چی؟

از آنجایی که وردپرس یک پلت فرم خود میزبان است ، در ایجاد اولین سایت شما چند مرحله وجود دارد. اما نگران نباشید! روند آنقدرها هم سخت نیست برای مشاهده چشم انداز این فرایند ، ویدیوی سریع شروع بالا را مشاهده کنید ، سپس مراحل زیر را برای مطالعه کامل مطالعه کنید.

1. برای یک برنامه میزبانی ثبت نام کنید

شما نیاز به دسترسی به یک سرور وب دارید – جایی که داده ها و پرونده های سایت شما ذخیره می شود ، که می تواند اطلاعات را از طریق وب به هر کسی که از نام دامنه شما بازدید می کند ، منتقل کند. این به معنی خرید طرح میزبانی است.

بسته به نیازهای خاص شما و نوع سایتی که ایجاد می کنید ، انواع مختلفی از برنامه ها موجود است. یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید انجام دهید این است که یک برنامه میزبانی با کیفیت و خاص وردپرس انتخاب کنید.

به عنوان مثال ، برنامه های DreamPress خود را در نظر بگیرید. ما وردپرس را برای شما از قبل نصب کرده ایم ، بنابراین می توانید سایت خود را سریع راه اندازی کنید. این برنامه ها نیز مدیریت می شوند ، به این معنی که ما اطمینان می دهیم که سایت شما خوب کار می کند و ایمن اجرا می شود – بنابراین می توانید بر طراحی محتوای خود تمرکز کنید.

اگر برنامه های DreamPress Plus یا Pro را انتخاب کنید ، Jetpack Professional را نیز دریافت خواهید کرد. این یک افزونه جامع است که ویژگی های SEO و امنیت را به صورت رایگان ارائه می دهد.

اگر بودجه کمی دارید ، می توانید برنامه های میزبانی مشترک ما را در نظر بگیرید. این برنامه ها با هزینه ای معادل 2.59 دلار در ماه ، هر آنچه را که برای راه اندازی سایت بدون نیاز به سرمایه گذاری اولیه نیاز دارید به شما می دهد. همانطور که سایت شما رشد می کند ، همیشه می توانید به یک برنامه قوی تر DreamPress  به روز کنید.

 

هر طرحی را که انتخاب کنید ، خوشحال می شویم به شما کمک کنیم راه اندازی کنید و به س سوالات خود در مورد وردپرس و میزبانی وب پاسخ دهید. ما متخصصان وردپرس زیادی داریم که می توانید از طریق کانال های مختلف ، روز یا شب با آنها تماس بگیرید.

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام برنامه میزبانی برای شما مناسب است ، آن را به سبد خرید خود اضافه کنید و مراحل پرداخت را آغاز کنید. ما توصیه می کنیم که ما را مجبور به نصب وردپرس و فعال سازی WP Website Builder در حین ثبت نام کنید (این امر باعث می شود ساخت سایت شما سریعتر آسان شود)

پس از پرداخت هزینه برنامه ، یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد که شامل اطلاعات مورد نیاز برای شروع کار است.

2. کنترل پنل خود را کاوش کنید

پس از ثبت نام در برنامه میزبانی ، می خواهید با کنترل پنل خود آشنا شوید. می توانید با ورود به سیستم از صفحه ورود به پنل کاربری DreamHost و نگاهی به اطراف شروع کنید. این کنترل پنل در آنجا تمام ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت وب سایت شما را پیدا می کند.

چند وظیفه اداری وجود دارد که می خواهید فوراً به آنها رسیدگی کنید. شما باید دامنه ای را ثبت کنید (در صورت عدم انجام این کار در مراحل پرداخت) و مطمئن شوید که وردپرس نصب شده است. بعداً ، از این کنترل پنل برای پیکربندی ایمیل وب سایت خود ، افزودن کاربران جدید و دسترسی به پایگاه های داده MySQL خود استفاده خواهید کرد.

3. ثبت دامنه

این آدرس وب منحصر به فردی است که سایت شما در آن میزبانی می شود. سعی کنید دامنه ای را انتخاب کنید که منحصر به فرد و جذاب است اما به اندازه کافی ساده است تا بازدیدکنندگان به راحتی به خاطر بسپارند. می توانید بررسی کنید که آیا دامنه مورد نظر شما در دسترس است (و آن را خریداری کنید) از ثبت کننده دامنه یا یک شرکت میزبانی وب.

هنگامی که یک دامنه و یک برنامه میزبانی دارید ، زمان شروع ساخت یک سایت فرا رسیده است!

 

اگر در هنگام ثبت نام حساب خود تصمیم گرفتید که وردپرس را برای شما از قبل نصب کنیم ، به مرحله 4 بروید. در غیر این صورت ، می توانید وردپرس را به صورت دستی نصب کنید ، اگرچه بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی راه حل ساده تری را ارائه می دهند. میزبانهای خاص وردپرس (مانند ما!) اغلب گزینه نصب با یک کلیک را ارائه می دهند.

4. به سایت خود دسترسی داشته باشید و سفارشی کنید

اکنون وقت آن است که در واقع آن وب سایتی را که آرزو داشتید بسازید!

اولین بار که وارد داشبورد وردپرس خود می شوید ، جادوگر WP Website Builder آماده است و منتظر شماست. این جادوگر ، که توسط دوستان ما در BoldGrid ساخته شده است ، شما را در مورد تمام کارهایی که باید انجام دهید تا سایت شما منتشر شود و برای بازدیدکنندگان آماده شود ، راهنمایی می کند.

ابتدا ، موضوع خود را با استفاده از کتابخانه Inspirations انتخاب کنید. این مجموعه عظیمی از موضوعات است که توسط صنعت سازماندهی شده است. هر موضوع شامل محتوای نمایشی زرق و برق دار است که می توانید در صورت نیاز آن را با محتوای اصلی خود جایگزین کنید.

هنگامی که موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کردید (و نگران نباشید ، همیشه می توانید نظر خود را بعداً تغییر دهید) شما انتخاب می کنید که کدام صفحات نصب شده و آیا وبلاگی را در سایت خود می خواهید یا خیر. می توانید آن را ساده نگه دارید ، یا برای نصب همه صفحات موجود ، از گزینه “سینک آشپزخانه” استفاده کنید. همچنین می توانید پاسخگویی موضوع خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در هر دستگاه مناسب به نظر می رسد.

در نهایت ، می توانید اطلاعاتی را به جادوگر بدهید که می تواند از آن برای پر کردن سایر مناطق سایت شما ، مانند نمایه رسانه های اجتماعی خود استفاده کند. این بخش اختیاری است ، اما بعداً زمان زیادی را برای شما ذخیره می کند.

پس از خروج از جادوگر ، صفحات سایت خود را در داشبورد وردپرس خود مشاهده خواهید کرد. از آنجا ، می توانید صفحات خود را با استفاده از ابزارهای ویرایش کشیدن و رها کردن و بلوک های طراحی از پیش سفارشی سازی کنید.

 

با WP Website Builder ، ویرایش های خود را در زمان واقعی مشاهده خواهید کرد ، بنابراین مجبور نیستید کورکورانه حدس بزنید چه چیزی را تغییر می دهید. از همین ابزارها برای افزودن محتوا به وبلاگ خود استفاده خواهید کرد.

اگر احساس می کنید ویژگی های وب سایت شما وجود ندارد ، می توانید کاوش افزونه هایی را که ممکن است بخواهید اضافه کنید ، شروع کنید. خوب نیست که با این مرحله کار کوچکی را شروع کنید. توصیه می کنیم ابتدا به دنبال یک موضوع با کیفیت باشید و سپس چند افزونه برای افزودن ویژگی های مورد نظر خود انتخاب کنید.

همیشه می توانید افزونه های بیشتری را در طول زمان که نیاز دارید نصب کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، تعداد انگشت شماری افزونه محبوب وجود دارد که تقریباً برای هر وب سایتی انتخابی هوشمندانه است.

5. شروع به تولید محتوا کنید

دو نوع اصلی محتوا در وردپرس وجود دارد: پست ها و صفحات (اگرچه برخی از تم ها و افزونه ها گزینه های بیشتری را اضافه می کنند). هر دو از یک ویرایشگر سازگار با مبتدیان استفاده می کنند ، بنابراین خواهید دید که ترکیب چند قطعه اول محتوا برای شما بسیار خوب است.

فراموش نکنید که صفحه تماس را وارد کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند با شما تماس بگیرند! اگر اطلاعات تماس خود را در طی مراحل راه اندازی وارد کرده اید ، WP Website Builder به طور خودکار آن را به صفحه تماس شما اضافه می کند.

همانطور که محتوا را به سایت خود اضافه می کنید ، از همان ابزارهای کشیدن و رها کردن استفاده می کنید که ساخت صفحات شما را بسیار ساده کرده است. به علاوه ، WP Website Builder پیشنهادات بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را در همان صفحه به شما می دهد. این به شما کمک می کند ترافیک بیشتری به وب سایت زیبا طراحی شده خود داشته باشید!