برگزیده

چرا مدیتیشن شما را شادتر ، سالم تر ، موفق تر می کند و چگونه می توانید شروع کنید

سالهاست که درباره فواید مدیتیشن در مورد سلامت روان ، تقویت ایمنی ، نشاط و خلاقیت صحبت شده است. به نظر می رسد خیلی خوب به نظر برسد اما خبر خوب این است که علم در حال حاضر از بهبود رفاه ، افزایش خلاقیت“>افزایش خلاقیت و تقویت مجدد مغز برخی از مزایای تمرین مدیتیشن روزانه پشتیبانی می کند. بنابراین علم مدرن دقیقاً در مورد این حکمت باستانی چه می گوید؟

مزایای مدیتیشن

مدیتیشن اضطراب را در سطح موج مغزی کاهش می دهد. گروهی از محققان دانشگاه زاگرب در کرواسی مطالعه در مورد تاثیر مدیتیشن بر امواج مغزی. الگوهای امواج مغزی EEG به عنوان شاخص صلح اندازه گیری شد. نتایج تأیید کرد که تأثیر مراقبه“>مراقبه متعالی بر الگوهای امواج مغزی EEG و اضطراب نشان می دهد که مدیتیشن در درمان انواع مختلف اختلالات اضطرابی“>اختلالات اضطرابی مفید است.

خلاقیت در مدیتیشن ها افزایش می یابد. در مطالعه که در مجله Creativity Research Journal منتشر شده است مشخص شد که پس از مدیتیشن هنگامی که به شرکت کنندگان آزمون تفکر خلاق“>تفکر خلاق تورنس داده شد ، نتایج بالاتر از حد متوسط ​​برای خلاقیت و حل موفقیت آمیز مشکلات نشان داده شد.

وقتی مدیتیشن می کنید فرسودگی شغلی“>فرسودگی شغلی کمتر اتفاق می افتد. در سومین مطالعه محققان فرسودگی شغلی ، سندرم خستگی عاطفی“>خستگی عاطفی را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند کاهش در گروهی که مدیتیشن کرده بودند در مقابل گروه کنترل. این یک کاهش بالینی مهم در استرس درک شده بود.

جالب است که علیرغم این نتایج علمی ، هنوز مدیتیشن به عنوان یک عمل هیپی شناخته می شود که بیش از مراقبت های بهداشتی به دین محدود می شود. در یک مطالعه 80 درصد از آمریکایی ها گفتند که ترجیح می دهند یک قرص برای تسکین اضطراب بخورند تا اینکه 20 دقیقه در مدیتیشن بنشینند. شاید به این دلیل است که مردم نمی دانند چگونه یک تمرین را شروع کنند.

نحوه شروع کار

اگر می خواهید در خانه با یک تمرین ساده مدیتیشن شروع کنید و این مزایا را در عرض 2 هفته مشاهده کنید ، در اینجا 8 مرحله ساده برای شروع وجود دارد.

1- زمان را انتخاب کنید.

آموختم که بهترین زمان اولین بیدار شدن است. مخففی که یاد گرفتم RPM برای افزایش ، ادرار کردن ، مدیتیشن بود. چرا؟ اگر آن را به روز دیگر موکول کنید ، تمایل دارد در لیست انجام کارها پایین و پایین بیاید.

2- آن را به یک عادت تبدیل کنید.

مطلب دیگر :   بیوگرافی شهرام ناظری

با برنامه ریزی آن در تقویم خود به مدت 21 روز شروع کنید. این زمان کافی برای ایجاد عادت است.

3- از حواس پرتی پرهیز کنید.

مکانی را بیابید که بتوانید بدون وقفه به مدت 15-20 دقیقه بنشینید. اگر بچه های کوچکی دارید زمانی را انتخاب کنید که نیازی به توجه فوری شما ندارند و به آنها بگویید که می توانند با شما بنشینند ، اما شما تا پایان کار با آنها صحبت نمی کنید.

4- آسایش کلید است.

نشستن بیشتر از دراز کشیدن توصیه می شود زیرا بدن شما خوابیدن را با خواب برابر می داند و اگر دراز بکشید احتمال خواب رفتن بیشتر است ، مطمئن شوید که به اندازه کافی گرم هستید. و نیازی نیست در حالت نشسته در حالت یوگا“>یوگا باشید. پاهای ضربدری خوب است. در صورت امکان چشم ها بسته می شوند.

5- با دنبال کردن نفس شروع کنید.

این بدان معناست که آگاهی کامل را از هر چیزی به جز دم و بازدم دور کنید. شاهد این باشید که نفس شما بدون تغییر یا کنترل آن چه می کند.

6- سعی نکنید از فکر کردن دست بردارید.

تقریباً روزانه 80،000 فکر دارید. جلوگیری از آمدن آنها غیرممکن است. هدف در مدیتیشن فقط توجه به زمانی است که در حال فکر کردن هستید و دوباره روی نفس تمرکز می کنید. این کار مغز را برای تمرکز بیشتر برای مدت طولانی تربیت می کند بدون آنکه از او بخواهد از فکر کردن دست بکشد.

7- مدیتیشن خود را با دیگران مقایسه نکنید.

حتی آن را با آخرین مدیتیشن خود مقایسه نکنید. هر کدام متفاوت است. قضاوت درباره مدیتیشن شما به این معناست که هدفی در تلاش بوده اید که در مدیتیشن به آن برسید. در کلمات yoda “هیچ تلاشی وجود ندارد”.

8- مزایایی که در مدیتیشن شروع می شود در خارج از مدیتیشن اتفاق می افتد.

شما متوجه مزایای آنچه هستید خواهید شدمدیتیشن را انجام دهید ، نه در حین مدیتیشن بلکه در بقیه روز. ممکن است متوجه شوید که صبر ، خلاقیت بیشتر و یا نشاط بیشتری دارید.

به قول پما چودرون: “تمرین مدیتیشن این نیست که بخواهیم خود را دور بیندازیم و به چیزی بهتر تبدیل شویم ، بلکه این است که با خودمان دوست شویم”