برگزیده

نحوه تمیز کردن فرش و قالیچه های خود بدون مواد شیمیایی سمی

طراحان داخلی می دانند که فرش ها و فرش ها در دکوراسیون خانه نقش دارند. آنها دارای الگوهای متعددی هستند ، به شما این امکان را می دهند تا ظاهر مورد نظر خود را تکمیل کنید ، رنگ ها و الگوهای کسل کننده موجود را از بین ببرید ، همچنین از نظر عایق کاری و لغزندگی کف بسیار کاربردی است.

با این حال ، فرش فرش زحمت زیادی می کشد و بیشتر به دلیل عدم تمیز نگه داشتن آن به وجود می آید. برای افراد و بخصوص کودکان بسیار معمول است که از خارج خاک بیرون بیاورند و چیزهایی را روی زمین بریزند. تمیز کردن لکه های فرش اغلب شامل استفاده از مواد شیمیایی سمی است. اگرچه این یک راه آسان است ، اما در واقع علت مشکل را برطرف نمی کند و در صورت عدم انجام برخی اقدامات پیشگیرانه ، مجبور خواهید شد در مدت کوتاهی فرش را دوباره تمیز کنید. در اینجا چند نکته مفید در مورد نحوه تمیز کردن فرش و موکت بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک آورده شده است.

1- هنگام ورود افراد به خانه ، از آنها بخواهید کفش های خود را در آورند یا پا را پاک کنند.

اگر این اقدامات پیشگیرانه ساده را انجام دهید ، می توانید از بسیاری از لکه های مداوم اجتناب کنید و نظافت خود را کاهش دهید. یک تشک بزرگ در بزرگ در جلوی در قرار دهید تا افراد بتوانند پای خود را پاک کنند یا حتی چندین تشک درب هر دو بیرون و داخل خانه همچنین می توانید یک دسته دمپایی ارزان قیمت برای خانه بخرید و از مردم بخواهید وقتی وارد خانه شما می شوند کفش های خود را درآورده و داخل یک جفت دمپایی راحت بپوشند. اطمینان حاصل کنید که پای حیوان خانگی“>حیوان خانگی خود را کاملاً تمیز کرده و قبل از اینکه اجازه دهید او را وارد خانه کنید ، او را پاک کنید تا او آشفتگی بزرگی ایجاد نکند.

2- مرتباً جاروبرقی کنید.

مراقبت صحیح از خانه چیزی فراتر از دانستن نحوه تمیز کردن فرش ها و مقابله با لکه های ناخوشایند است. اگر به طور مرتب به وضعیت فرش های خود توجه نکنید ، کار تمیز نگه داشتن آنها بسیار دشوارتر خواهد بود. نباید بین هر جلسه جاروبرقی بیش از دو روز فاصله داشته باشید ، که برابر است با جاروبرقی سه بار در هفته. اگر حیوانات خانگی دارید که زیاد می ریزند ، باید از برس برای برداشتن موها و جارو کردن هر روز در میان استفاده کنید. جاروبرقی های مرطوب/خشک یک موهبت الهی هستند ، اما قبل از اینکه مایعات زمان لازم را پیدا کنند ، باید سریع عمل کنید. همچنین جاروبرقی های تخصصی وجود دارد که می تواند برای از بین بردن کنه های گرد و غبار که می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند ، مورد استفاده قرار گیرد.

3- از نمک برای خیساندن برای کمک به جذب نشت استفاده کنید.

اگر جاروبرقی مرطوب/خشک ندارید ، می توانید نمک را روی نشتی بپاشید ، بگذارید مایع جذب شود و سپس یک جاروبرقی معمولی روی آن بمالید. شما باید بلافاصله پس از مشاهده نشت از نمک استفاده کنید. اگر نشتی روی فرش گذاشته شد ، باید مقداری نمک روی آن بپاشید ، جاروبرقی بکشید و از حوله هایی برای پاک کردن لکه های عمیق استفاده کنید.

4- تهویه خوب

تهویه مکرر اتاق ها ، به ویژه در طول و حدود 20 دقیقه پس از جاروبرقی ، به شما در مقابله با بوهای نامطبوع و گرد و غبار کمک می کند. اجازه دادن هوای تمیز به اتاق حداقل چند بار در روز نیز راه بسیار خوبی برای کاهش واکنش های آلرژیک ناشی از کنه های گرد و غبار و همچنین جلوگیری از لکه های ناشی از دود سیگار است.
عکس مرتبط با سیگار

5- انتخاب فرش مناسب همه تفاوت ها را ایجاد می کند.

در حالی که بسیاری از فرش های ارزان قیمت که نسبتاً زیبا به نظر می رسند وجود دارند ، اما ممکن است در درازمدت آنقدرها هم مقرون به صرفه نباشند. فرشهای ویسکوز تقریباً به اندازه فرشهای پشمی سنتی دوام نخواهند آورد. الیاف به راحتی می شکنند و تغییر رنگ می دهند. فرش های پشمی برای افراد مبتلا به آلرژی بسیار مناسب هستند زیرا آلرژن های معمولی را جذب کرده و مجددا آنها را به هوا منتقل نمی کنند ، بنابراین یک جلسه جاروبرقی سریع از تمام آن آلرژن های مزاحم مراقبت می کند. فرش های پشمی همچنین به جلوگیری از ریشه زایی“>ریشه زایی اسپورهای کمک می کنند ، که می تواند شما را نجات دهد یک تن پول برای از بین بردن قالب نیز هست. تمیز کردن یک فرش بزرگ و کرکی کمی دشوارتر است و فرش های مصنوعی تمایل دارند موها و پرزها را بگیرند و برای از بین بردن آنها به تلاش بیشتری نیاز دارند تا اینکه فقط یکبار با جاروبرقی روی آن ها بروید و بوی بسیار راحت تری نسبت به سایر مواد دارند. به برای انتخاب فرش مناسب وقت بگذارید ؛ ارزش سرمایه گذاری شما را خواهد داشت

مطلب دیگر :   سرور لیست ایرانی و خارجی ماینکرفت

6- یک حوله ، صابون و آب می توانند بیشتر لکه های کوچک را درمان کنند.

مهم این است که به محض ایجاد آشفتگی سریع عمل کرده و با لکه ها مقابله کنید. قبل از خیس شدن یا خشک شدن ، می توانید یک حوله ساده و سفید قدیمی را روی مایع ریخته شده بریزید تا قسمت اعظم آن جذب شود. پس از پاک کردن لکه ، می توانید آن را با مقداری آب گرم و صابون بشویید ، کمی با حوله بمالید و سپس بگذارید تا خشک شود. آب صابون همچنین برای تکه های کوچک آلوده به خاک معجزه می کند.

7- برای پرسی از آب گازدار استفاده کنیدلکه های چادر.

آب گازدار برای از بین بردن لکه های شراب قرمز عالی است ، حتی اگر برای مدتی روی فرش گذاشته شود. برخی افراد حتی توصیه می کنند آب گازدار را با کمی شراب سفید مخلوط کنید تا لکه های شراب قرمز پایدارتر باقی بماند.

8- از آب لیمو برای فرش های رنگ روشن استفاده کنید.

اگر لکه ها روی فرش رنگ روشن هستند ، آب لیمو (از 1 تا 2 لیمو فشرده) را با نمک مخلوط کرده و روی لکه بمالید ، حدود 20 تا 30 دقیقه بگذارید و با یک حوله آن را پاک کنید. آب لیمو همچنین بوی مرکبات و تازه را به فرش شما می بخشد ، که برای مقابله با بوهای سبک بسیار عالی است.

9- جوش شیرین و روغن معطر چیزها را تازه نگه می دارد.

جوش شیرین برای جذب بو بسیار عالی است ، بنابراین اگر حیوانات خانگی یا بچه های کوچکی دارید می توانید یک فنجان جوش شیرین را با کمی روغن معطر مخلوط کنید ، آن را روی تمام فرش بپاشید و بعد از حدود نیم ساعت آن را جارو برقی بکشید. بوی فرش شما مانند یک صبح زیبای بهاری خواهد بود

10- از سرکه سفید می توان برای مقابله با بوهای شدید استفاده کرد.

برای لکه های ادرار و سایر بوی بد ، سرکه سفید بهترین راه حل است. شما باید لکه را با یک حوله خیس کنید و سپس نصف فنجان سرکه سفید را با 4-5 فنجان آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید. فقط یک پنجره را برای حدود یک ساعت باز بگذارید و سپس آن را با یک حوله پاک کنید تا از شر بو خلاص شوید. چند حوله را روی ناحیه بگذارید ، مقداری وزن روی آنها بگذارید و بگذارید چند ساعت بماند تا مایع عمیق فرش را جذب کند.

بسیاری از چیزها ممکن است در اطراف خانه اشتباه پیش برود ، به ویژه هنگامی که شما حیوانات خانگی و بچه دارید یا مدام دوستان دارید. کسی مجبور است چیزی را بریزد یا کمی فرش را روی فرش شما ایجاد کند ، اما این پایان جهان نیست. در بیشتر موارد لازم نیست آن را به پاک کننده ها ببرید یا از مواد شیمیایی سمی برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. تنها چیزی که برای تمیز نگه داشتن فرش و موکت نیاز دارید این است که برخی از قوانین خانه را تعیین کنید و نحوه تمیز کردن فرش را با چند ترفند اثبات شده بیاموزید. اینها بیشتر لکه ها را پوشش می دهند ، اما تعداد زیادی ترفندهای دیگر نظافت منزل وجود دارد به