برگزیده

فروش اسید سولفامیک

اسید سولفامیک یک ماده جامد بلوری سفید است که پایدار، غیر فرار، بی‌بو و غیر سمی است. در آب و فرم آمید حل می‌شود و در متانول، اتر، استون و اسیدسولفوریک غلیظ کمی محلول است. این ماده به عنوان یک اسید معدنی قوی طبقه‌بندی می‌شود و به صورت تجاری از اوره و اسید سولفوریک تولید می‌شود. در دمای اتاق، محلول سولفامیک اسید رقیق برای مدت طولانی پایدار است اما در دمای بالا، هیدرولیز سریع اتفاق می‌افتد. محلول این ماده نسبت به سایر اسیدهای معدنی مانند هیدروکلریک اسید خورندگی کمتر نسبت به فلزات است.

 

اسید سولفامیک
مشخصات اسید سولفامیک
چگالی برابر با ۲.۱۳ گرم بر سانتی‌متر مکعب
جرم مولکولی برابر با ۹۷.۱ گرم بر مول
نقطه ذوب برابر با ۲۰۵ درجه سانتی‌گراد (۴۰۱ درجه فارنهایت)
pKa برابر با ۱
تصویر سه‌بعدی از سولفامیک اسیدتصویر سه‌بعدی از اسید سولفامیک

 

اسید سولفامیک چگونه تولید می‌شود؟
یک راه تولید سولفومایک اسید در صنعت از واکنش کاربامید (همان اوره که از واکنش آمونیاک با کربن دی اکسید تولید می‌شود) با مخلوط گوگرد تری اکسید (که می‌توان آن را از واکنش گوگرد دی اکسید با اکسیژن هوا تهیه کرد) و اسید سولفوریک (جوهر گوگرد) تهیه کرد:

CO (NH2)2 + SO3 → CO (NH2) (NHSO3H)

CO (NH2) (NHSO3H) + H2SO4 → CO2 + 2 H3NSO3

کاربردهای اسید سولفامیک

۱- اسید سولفامیک در رسوب‌زدایی
سولفامیک اسید فوق‌العاده کارآمد در رسوب‌زدایی است و برای تمیز کردن انواع تجهیزات صنعتی و لوازم‌خانگی استفاده می‌شود. از اسید سولفامیک برای تمیز کردن دیگ‌های بخار، مبدل‌های حرارتی، کندانسورها، سیم‌پیچ‌ها، رسوب‌زدایی از توالت، از بین بردن دوغاب اضافی روی کاشی‌ها، گل آذین و سایر رسوبات معدنی و غیره استفاده می‌شود. این ماده به از بین بردن مقیاس آب سخت (آبی که حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی از قبیل منیزیم و کلسیم است.)، رسوبات پروتئینی، سنگ شیر، زنگ‌زدگی سبک و خوردگی مس کمک می‌کند.

 

۲- اسید سولفامیک در صنعت کاغذ و خمیر کاغذ
اسید سولفامیک از تخریب پالپ ناشی از دما در مرحله کلرزنی و هیدروکلراید جلوگیری می‌کند. اجازه سفید شدن در دمای بالاتر و pH پایین و بدون از دست دادن قدرت را می‌دهد.

 

۳- اسید سولفامیک در ساخت رنگ، رنگ‌دانه‌ها و رنگ‌آمیزی چرم استفاده می‌شود.
اسید سولفامیک مقدار اضافی نیتریدهای مورد استفاده در واکنش‌های دیازوتیزاسیون (Diazotization) را در تولید مواد رنگی و رنگ‌دانه‌ها از بین می‌برد. در صورت وجود آب پساب در فرآیند، نیتریدها نیز می‌توانند با استفاده از سولفامیک اسید حذف شوند.

 

۴- اسید سولفامیک در تثبیت کلر
از اسید سولفامیک برای تثبیت کلر در استخرها و برج‌های خنک‌کننده استفاده می‌شود.

 

۵- اسید سولفامیک در صنایع دارویی و بهداشتی
از اسید سولفامیک در طراحی انواع مختلفی از عوامل درمانی مانند نوکلئوتید / نوکلئوزید HIV، آنتی‌بیوتیک‌ها، مهارکننده‌های پروتئاز HIV (PI)، داروهای کاهش وزن، داروهای ضد صرع و داروهای ضد سرطان استفاده می‌شود.

 

۶- اسید سولفامیک در کشاورزی
از اسید سولفامیک برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده می‌شود و PH خاک را برای رویش گیاهان تنظیم می‌کند.

 

۷- اسید سولفامیک در محصولات آرایشی
همان‌طور که گفتیم اسید سولفامیک یک عامل تمیزکننده است و می‌تواند آن را در برخی محصولات آرایشی مانند رنگ مو استفاده کرد.

 

۸- اسید سولفامیک در صنایع پلاستیک
اسید سولفامیک یک عامل بهبود دهنده بسیار عالی است که نسبت به اسیدهای آلی مانند استیک اسید و فرمیک اسید زودتر عمل می‌کند و نسبت به اسیدهای معدنی مانند نیتریک اسید و فسفریک اسید اثرات منفی کمتری دارد.

مطلب دیگر :   سیستم همکاری در فروش وبکو مارکت

 

۹- دیگر کاربردهای اسید سولفامیک
به عنوان کاتالیزور برای فرآیند استری سازی استفاده می‌شود.
به ‌عنوان منعقد کننده (لخته کننده) رزین‌های اوره-فرمالدئید استفاده می‌شود.
برای سنتز اکسید نیتروژن (Nitrogen oxide) در اثر واکنش با اسید نیتریک (Nitric acid) به کار می‌رود.
برای سولفاته کردن بسیاری از ترکیب‌های آلی استفاده می‌شود.
در براق کردن نقره استفاده می‌شود.
در آبکاری الکتریکی (روکش دهی فلزی) استفاده می‌شود.
در شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های خانگی به کار می‌رود.
در صنایع نساجی به کار می‌رود.
در کپسول‌های آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود.
برای تولید سیلیکات سدیم یا همان آب شیشه استفاده می‌شود.

شرایط نگهداری
اسید سولفامیک باید در مکانی خشک، خنک، با تهویه مناسب و دور از نور خورشید نگهداری شود.

 

از کجا میتوان اسید سولفامیک تهیه کرد؟
بین شما و سولفامیک اسید تنها یک تماس فاصله است! شما میتوانید برای خرید اسید سولفامیک با شرکت پارسیان شیمی نگین طهران در ارتباط باشید. پارسیان شیمی نگین طهران با چندین سال سابقه ی موفق در زمینه خرید و فروش عمده مواد شیمیایی در تهران توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

 

خطرات بهداشتی و ایمنی
اگرچه اسید سولفامیک کمتر از هیدروکلریک اسید خورنده است، اما در صورت تماس مستقیم با پوست و چشم، هنوز می‌تواند باعث سوزش قابل توجهی شود. این اسید، بخاری آزاد می‌کند که برای سیستم تنفسی و چشم تحریک کننده است. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با آن می‌تواند منجر به تحریکات پوستی و حساسیت‌زایی شود.

 

اسید سولفامیک و آبزیان
سولفامیک اسید برای موجودات آبزی مانند ماهی بسیار سمی است. از آنجا که می‌تواند باعث اثرات نامطلوب طولانی مدت در محیط‌های آبی شود، بنابراین نباید در مجاری آب‌ها منتشر شود.

 

بازار جهانی اسید سولفامیک
افزایش تقاضا برای این محصول شیمیایی در چین و هند به دلیل افزایش مصرف محصولات آن در بسته‌بندی‌های کاغذی، پلاستیک‌ها، داروسازی و رنگ‌دانه‌ها، عامل اصلی رشد بازار است. پیش‌بینی می‌شود افزایش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای معرفی نوع پیشرفته سولفامیک اسید موجب تسریع رشد بازار در آینده نزدیک شود. برآورد می‌شود چین به دلیل حضور تولیدکنندگان اصلی و رشد در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، بیشترین سهم بازار را تا سال ۲۰۲۷ در اختیار داشته باشد.

آخرین مطالعه منتشر شده توسط Read Market Research در مورد بازار جهانی این اسید بهبود عظیم بازار پس از شیوع بیماری COVID-19 را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود عواملی مانند تقاضای روزافزون کشورهای در حال توسعه و پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف، بازار را به سطح جدیدی سوق دهد.

 

نمودار بازار جهانی سولفامیک اسید
نمودار بازار جهانی سولفامیک اسید

 

فروش اسید سولفامیک