مطالب عمومی سری اول

خداحافظ وستروس: فیلم برداری سریال «بازی تاج و تخت» برای همیشه به پایان رسید

همه آدما می میرن و همه سریالای تلویزیونی هم روزی به پایان می رسن! حالا هم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) که بدون بزرگ نمایی بهترین و پرطرفدارترین سریال تموم دورانه بیشتر از هر زمان دیگری به خط پایان خود نزدیک می شه و گزارش سایت طرفداران این سریال با نام «نگهبانان دیوار» (Watchers on the Wall) هم تایید کرده که فیلمبرداری فصل هشتم و پایانی این سریال فراموش نشدنی به پایان رسیده. این موضوع بدین معناست که فیلمبرداری این سریال دیگه واسه همیشه به پایان رسیده و بازیگران اون دیگه در نقشای به یاد موندنی خود در سریال «بازی تاج و تخت» ظاهر نمی شن.

هم اینکه پایان سریال بدین معناست که عوامل سریال، همونطور که قول داده بودن، باید پایانی حماسی، غیرقابل پیش بینی و راضی کننده از داستانای وستروس رو رقم بزنن. فیلمبرداری فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ شروع شد و به مدت ۸ ماه و نیم و تا روزای گذشته ادامه داشت. واسه مقایسه این زمان باید بدونین که فصل هفتم سریال که اپیزودهای بیشتری هم داشت، تنها کمی بیشتر از ۵ ماه فیلمبرداری داشت و مدت زمان مشابهی هم واسه فیلمبرداری اپیزودهای فصل ششم صرف شده بود.

عجله در سبک داستان پردازی فصل هفتم و در نظر گرفتن مبحث گذشت زمان در این فصل، بزرگ ترین اشکالی بود که به این فصل وارد شده و در طول پخش سریال «بازی تاج و تخت» هیچ وقت اتفاق نیفتاده بود. با این وجود مدت زمان طولانی تر صرف شده واسه فصل هشتم سریال نشون میده که ً سازندگان سریال این مسئله رو روش زوم کرده و تلاش کردن بهترین نتیجه ممکن رو بدست بیارن. همه عوامل سریال، فصل هشتم رو پرتنش ترین، مرگبارترین و جذاب ترین فصل سریال توصیف کردن و دستکم باید منتظر بزرگ ترین سکانس جنگ در این سریال باشیم که فیلمبرداری اون ۵۵ شب متوالی زمان برده، یه وقتی که واسه فیلمبرداری تنها یه ماجرا در این سریال سابقه نداشته.

مطلب دیگر :   نشانه‌هایی که ثابت می‌کنند به «قضاوت کردن دیگران» معتاد شده‌اید

هر چند فیلمبرداری فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» به پایان رسیده اما مراحل پس از تولید بسیاری هم باید انجام گیرد چون بر صحنه های مقابله سریال و حضور پررنگ اژدهایان فیلم اضافه شد و این موضوع مراحل پس از تولید رو بیشتر از قبل طولانی می سازه. هنوز تاریخ رسمی واسه انتشار اولین اپیزود از فصل هشتم و پایانی این سریال دیدنی و جذاب تعیین نشده اما انگار بهار سال آینده تماشاگر پخش فصل پایانی هستیم.

این فصل دارای تنها ۶ اپیزود اما اپیزودهایی طولانی تر از فصول قبل میشه و پس از اون دیگه باید با «بازی تاج و تخت» وداع کنیم هر چند دنباله ها و اسپین آفای خیلی از اون در راه بوده و فیلمبرداری اولین اسپین آف هم به زودی شروع می شه.
در روزای گذشته هم خبر رسید که مایسی ویلیامز، بازیگر نقش آریا استارک، در این سریال بازی خود رو تموم کرده و با قرار دادن یه عکس و کامنتی زیر اون در اینستاگرام خود، پایان حضورش در سریال «بازی تاج و تخت» رو اعلام کرده. در این پیام اینجور اومده بود:” بدرود بلفاست، بدرود آریا. بدرود بازی تاج و تخت. چه لذتی بردم. ماجراجوییایی در راه س”.

هر اپیزود فصل آخر سریال «بازی تاج و تخت» ۱۵ میلیون دلار هزینه داره

جزییاتی تازه از پایلوت مقدمه سریال «بازی تاج و تخت» از زبون جورج آر آر مارتین

هر اون چه که در مورد اسپین آفای سریال «بازی تاج و تخت» باید بدونین