مطالب عمومی سری اول

کارگردان و بازیگران اپیزود آزمایشی پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» مشخص شدند

کمربندها رو ببندین، طرفداران «بازی تاج و تخت»: انگار سریال مقدمه HBO با سرعت تموم به پیش میره!

در سال ۲۰۱۸ خبری از سریال پرطرفدار و عالی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) نبود و طرفداران اون فقط به اخبار فصل هشتم و پایانی اون و هم اینکه دنباله یا دنباله هایی که بر این سریال ساخته می شه اکتفا کرده بودن. در طول یه سال گذشته چندین مقاله در ما مربوط به حواشی این سریال منتشر شد که تلاش داشتن طرفداران سریال رو از اخبار مربوط به اون آگاه کنن. حالا، در اولین روزای سال ۲۰۱۹ میلادی خبر می رسه که شبکه HBO کارگردانی فصل اول مقدمه این سریال رو به اس جی کلارکسون، کارگردان سریالای «مدافعان» (Defenders) و «جسیکا جونز» (Jessica Jones) سپرده س.

ایشون اپیزود آزمایشی این سریال جدید رو براساس فیلمنامه ای که به وسیله جین گولدمن و جرج ار آر مارتین، خالق رمانایی که سریال «بازی تاج و تخت» براساس اونا ساخته شده کارگردانی می کنه.
در کنار مشخص شدن کارگردان این اپیزود، بازیگران اونم شناخته شدن. قبلاً در یکی از مقالهامون گفته بودیم که نائومی واتس نقش اصلی این سریال جدید رو رو دوش می گیره و کمی بعدتر هم مشخص شد که جاش وایت هوس، بازیگر انگلیسی، دیگه بازیگر بزرگ این مقدمه میشه و این تموم اخباری بود که در مورد بازیگران این سریال جدید می دونستیم.

اما دیروز اخبار تازه ای در مورد بازیگران سریال مقدمه نامبرده منتشر شد که بدین توضیح هستن: جورجیا هنلی (بازیگر سری فیلمای سرگذشت نارنیا)، الکس شارپ (بازیگر فیلم چیجوری در مهمانیا با دخترها حرف بزنیم)، شیلا آتیم، ایوانو جرمایا (بازیگر سریال آینه مشکی)، دنیس گوگ، جیمی کمپبل باور (بازیگر فیلم جانوران عجیب: جنایات گریندلوالد)، نائومی آکی و توبی رگبو (بازیگر سریال آخرین پادشاهی). در دستان کلارکسون، باید از کیفیت این اپیزود پایلوت اطمینان داشت چون اون یه کارگردان کهنه کار میدون تلویزیونه که در سریالای موفق و مورد استقبال قرار گرفته زیادی به خصوص در سریالای مارولی سرویس نتفلیکس مشارکت داشته.

اون کارگردانی اپیزودهایی از سریالای «قهرمانان» (Heroes)، «بتی بی ریخت» (Ugly Betty) ، «دکستر» (Dexter)، «متل بیتس» (Bates Motel)، «نارنجی همون مشکی جدیده» (Orange is the New Black) و «میراث» (Succession) رو رو دوش داشته.
اسم اون به عنوان کارگردان بعدی فیلمای جیمز باند هم به گوش می رسه که نام اونو به عنوان اولین کارگردان زن تاریخ این فرانچایز در تاریخ تلویزیون ثبت می کنه.
اما طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» فاصله زیادی با مزه کردن دستپخت گولدمن، مارتین و کلارکسون دارن چون هنوز فصل هشتم و پایانی این سریال که در ماه آوریل (فروردین ۱۳۹۸) منتشر می شه باقی مونده.

هر چند هنوز به طور رسمی دستور ساخت این سریال مقدمه داده نشده اما با در نظر گرفتن پیوستن این مجموعه از عوامل تولید، شکی باقی نمی مونه که این سریال ساخته می شه و باید منتظر محصول باکیفیت دیگری از شبکه HBO بود. داستان این سریال هزاران سال قبل از اتفاقات «بازی تاج و تخت» در دنیای پس از قهرمانان عصر طلایی که به تاریک ترین روزگار خود رسیده رخ میده و نائومی واتس در مرکز داستان، نقش یه زن سرشناس رو بازی می کنه که رازی مشکی رو مخفی کرده.

از رازهای ترسناک گذشته وستروس تا منشأ واقعی وایت واکرها، از رازهای شرق تا افسانه استارکا، فقط از یه چیز میشه اطمینان داشت و اون اینکه داستان این سریال مقدمه چیزی نیس که فکرش رو کرده باشین. عنوان این سریال هنوز مشخص نشده اما جرج آر آر مارتین گفته که عنوان مورد نظر اون واسه اون «شب طولانی» (The Long Night) میشه. انتظار میره که این سریال مقدمه در بهار امسال فیلمبرداری خود رو شروع کرده و با کمی خوش شانسی میشه تماشاگر منتشر کردن اون در سال ۲۰۲۰ بود.

مطلب دیگر :   خدمات شرکت چاپ و بسته بندی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خبر دیگه در مورد سریال «بازی تاج و تخت» اینکه فصل هشتم و پایانی اون کیفیت رو بر کمیت ترجیح داده و فقط در ۶ اپیزود منتشر می شه.
اما باید بدونین که این اپیزودها هر کدوم به درازای یه فیلم تلویزیونی بوده و نمونه اونو در فصول و اپیزودهای قبلی ندیده اید. ریچارد پلپلر، مدیرعامل شبکه HBO در مصاحبه ای با مجله ورایتی و پس از پایان مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ در روز یکشنبه گذشته خبر از این موضوع داده. ایشون تصریح کرده که بخشایی از آخرین فصل سریال رو دیده و ادعا کرده که نتیجه کار دیوید بنیوف و دی بی ویز در فصل هشتم خیره کننده و تماشای میشه.

اون در این باره اینجور گفته: «این مردان ۶ فیلم ساخته ان. واکنشی که هنگام تماشای اونا داشتم این بود که انگار داشتم یه فیلم رو تماشا می کردم. اونا می دونستن که انتظارات بالاست و از این انتظارات بالاتر رفته ان. من دو بار اونا رو بدون جلوه های خاص دیده ام و واقعاً حیرت زده شدم». دیوید نوتر که کارگردانی اپیزودهای اول و دوم فصل هشتم رو رو دوش داشته هم در مصاحبه ای در نوامبر ۲۰۱۸ گفته بود که «اپیزودهای فصل هشتم همه… بیشتر از ۶۰ دقیقه هستن». یه سریای دیگه از عوامل تولید هم طول بعضی اپیزودها رو تا ۸۰ دقیقه گفتن. هعچنین نوتر اقرار کرده که در این ۶ اپیزود پایانی تماشاگر اتفاقات غیرمنتظره و شوکه کننده زیادی هستیم و تماشاگران باید منتظر صحنه های شوکه کننده زیادی مانند عروسی خونین باشن.

سوفی ترنر، بازیگر نقش سانسا در سریال «بازی تاج و تخت» هم گفته که هیچ کسی نمی تونه پایان این سریال رو حدس بزنه. فصل هفتم ابهامات و معماهای زیادی رو مطرح کرد که همه به وینترفل منتهی می شن.
دینریس تارگرین (امیلیا کلارک)  با جون اسنو (کیت هرینگتون) وارد رابطه ای عاشقانه شد بدون اینکه هیچ کدوم از نسبت خویشاوندی شون اطلاعی داشته باشن. جون اسنو هم هنوز نمی دونه که اون وارث حقیقی و راستین تخت آهنینه. گروهی از وایت واکرها هم تونسته ان با کمک اژدهای تصرف شده دینرس از دیوار بزرگ یخی عبور کنن و در آخر دیداری پرتنش بین سانسا و دینریس رو در وینترفل توقع داریم. از این رو فصل هشتم و ۶ اپیزود پایانی مطمئنا تماشاگر تنشا، نبردها، دسیسها و مرگای زیادی میشه که باید به همه رازها و معماهای فصل هفتم جواب بدن.