مطالب عمومی سری اول

نویسندگان میلیونر سال ۲۰۱۶

معمولا نویسندگان رو جز سرمایه داران صاحب نام به حساب نمیارن و درسته که مشهورترین نویسندگان هم به اندازه کارخانه لامبورگینی درآمد ندارن اما نویسندگان در امریکا و اروپا می تونن از فروش کتابای پرتیراژشان کلکسیون اتوموبیلای کورسی داشته باشن.تازگیا مجله «فوربز» فهرست پردرآمدترین نویسندگان در سال ۲۰۱۶ رو اعلام کرد.

به گزارش «گاردین» نوشت: «جیمز پترسون» واسه سومین‌بار عنوان پردرآمدترین نویسنده جهان رو که هر ساله از طرف مجله اقتصادی «فوربز» منتشر می‌شه، بدست آورد.

در این لیست نام نویسندگان مطرح دیگری مثل «جی.کی رولینگ»، «جورج آر.آر مارتین» و «پائولا هاوکینز» نویسنده رمان «دختری در قطار» به چشم می‌خورد. «فوربز» اعلام کرد درآمد کلی نویسندگانی که نامشون در این فهرست اومده، طی ۱۲ ماه گذشته بالغ بر ۲۶۹ میلیون دلار بوده.

«جیمز پترسون» که سومین ساله به این فهرست راه پیدا کرده، ‌با اختلافی فاحش با نفر دوم صدرنشینه. اون در سال ۲۰۱۶، ۹۵ میلیون دلار کسب کرده. جدیدترین کتاب این نویسنده «BookShots» ماه ژوئن در آمریکا به چاپ رسید و تا حالا بیشتر از یه میلیون دلار فروخته.

پترسون نویسنده مطرح رمان‌های روانشناختی و جنایی آمریکاست که مجموعه‌اش با نام «الکس کراس» معروفیت جهانی داره.
«پترسون» به طور میانگین سالی ۱۴ کتاب منتشر می‌کنه. نام اون به عنوان اولین نویسنده‌ای که یه میلیون جلد از آثارش به شکل دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده.
تا حالا بیشتر از ۳۰۰ میلیون جلد از کتاب‌های این نویسنده آثار جنایی آمریکا در سرتاسر جهان به فروش رسیده. درآمد «پترسون» در سال ۲۰۱۳ به ۹۰ میلیون دلار رسید.

«جف کینی» که کتاب‌های «بچه بزدل» اون معروفیت جهانی دارن، ‌با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مقام دوم رو داره.

«رولینگ» نویسنده رمان‌های «هری پاتر» که طی سال‌های گذشته مشغول نوشتن و منتشر کردن رمان‌های بزرگسال بوده، ‌در ۱۲ ماه گذشته ۱۹ میلیون دلار به جیب زده و رتبه سوم فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان رو از اون خود کرده. اون هفته گذشته «هری پاتر و بچه نفرین‌شده» رو که مخاطبانش اونو هشتمین کتاب‌ «هری پاتر» می‌دانند روونه بازار کرد.
این اثر یه نمایشنامه س که اقتباس اون در حال اجرا روی صحنه «وست‌ان» لندنه و داستانش ۱۹ سال پس از پایان پیدا کردن رمان‌های هفت‌گانه «هری پاتر» رخ می‌دهد.

«جون گریشام» نویسنده آمریکایی رمان‌های جنایی و حقوقی هم با ۱۸ میلیون دلار رتبه چهارم رو به دست آورده. «استفن کینگ» نویسنده مشهور هم‌وطن اون که اقتباس خیلی از رمان‌هاش در سینما و تلویزیون ساخته شده و طرفداران بسیاری داره، جایگاه پنجم رو اشغال کرده.

«استفن کینگ» خالق بیشتر از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازیه. کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های اون فیلم‌های بسیاری ساخته‌ان؛ فهرست بعضی از این فیلم‌ها که با بازی نورانی بازیگران نام‌دار بر پرده رفته از این قراره: «راه سبز»، «خلاص شدن از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».

مطلب دیگر :   کارگردان و بازیگران اپیزود آزمایشی پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» مشخص شدند

نام «دنیل استیل» رمان‌نویس آثار بیشتر‌پسند و «نورا رابرتز» هم با ۱۵ میلیون دلار درآمد در رتبه‌های بعدی دیده می‌شه. رتبه هشتم هم نصیب «ای.ال جیمز» نویسنده رمان‌های «۵۰ طیف خاکستری» شده.

«پائولا هاوکینز» نویسنده‌ای که در زیمبابوه رشد پیدا کرد و در سال ۱۹۸۹ راهی لندن شد، قبل از روی آوردن به این شغل، استاد اقتصاد و روزنامه‌نگار اقتصادی بوده.
اون امسال واسه اولین‌بار به فهرست «فوربز» راه یافته و رتبه نهم رو با «ورونیکا راث» و «جون گرین»‌ شریک شده.
هر سه این نویسندگان طی سال ۲۰۱۶ ، ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته‌ان.

«هاوکینز» رمان پرفروش «دختری در قطار» رو اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر کرد.
این تریلر تا ۲۰ ماه صدرنشین لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های انگلستان و آمریکا بود و فقط در سه ماه اول ۲۰ میلیون دلار فروش داشت. «فوربز» اعلام کرده،‌ رمان «دختری در قطار» این نویسنده در سطح جهانی ۱۱ میلیون دلار فروخته. اقتباس سینمایی این کتاب با بازی «امیلی بلانت» در ماه اکتبر سال جاری به روی پرده می‌رود.

«جی.آر.آر مارتین» که بیستمین سالگرد انتشار اولین رمان از مجموعه «ترانه‌های یخ و آتیش» خود رو جشن می‌گیرد،‌ در این رده‌بندی در جایگاه دوازدهم نشسته س. سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» براساس کتاب‌های پرفروش و موفق اون ساخته می‌شه. «مارتین» در ۱۲ ماه گذشته ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد به دست آورده. اون سال گذشته با ۱۲ میلیون دلار، پانزدهمین نویسنده پردرآمد جهان لقب گرفته بود.

امسال «دن براون» نویسنده رمان‌های «رمز داوینچی» و «دوزخ»، و «ریک ریوردن» هم با همین اندازه درآمد دوازدهم شده‌ است.

در لیست امسال «فوربز» جای خالی نویسندگان مطرحی چون «اندی ویر» نویسنده رمان «مریخی» که فیلم اقتباسی اون به کارگردانی «ریدلی اسکات» در رقابت‌های اسکار حضور داشت، «گیلیان فلین» نویسنده رمان «دختر گمشده» که «دیوید فینچر» کارگردان معروف فیلم اقتباسی اونو ساخت، «سوزان کالینز» خالق رمان‌های «بازی باقی موندن» که اونم اقتباس‌ موفقی در سینما رو تجربه کرد، دیده می‌شه. سال گذشته «فلین» و «کالینز» رتبه سیزدهم رو در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان به دست آوردن.