برگزیده

زمان تنها را به گردهمایی های اجتماعی ترجیح می دهید؟ علم می گوید به این دلیل است که شما بسیار باهوش هستید

هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهید تنها باشید. شاید شما فردی هستید که ترجیح می دهید به جای رفتن به آن اجتماع اجتماعی که ماه گذشته در حال شکل گیری بود و قول داده بودید به آنجا بروید ، وقت خود را در خانه یا دور از دیگران بگذرانید. اگر چنین است ، شما تنها کسی نیستید و تحقیقات نشان داده است که هرچه از تعامل اجتماعی کمتری برخوردار باشید ، ضریب هوشی شما بالاتر است.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

آیا زمان بیشتر به تنهایی به معنای باهوش تر بودن شماست؟

محققان به تازگی تحقیقی را در The British Journal of Psychology [1] منتشر کرده اند که به بررسی نحوه تأثیر هوش ، تراکم جمعیت و دوستی بر شادی مدرن می پردازد. در حالی که نتایج متداول نشان داد که هرچه تعاملات اجتماعی افراد بیشتر باشد ، آنها احساس خوشبختی بیشتری می کنند ، اما این برای همه افراد صادق نیست.

آنها 15000 نفر را در سنین 15 تا 28 سال مورد بررسی قرار دادند و متوجه الگوی شگفت انگیزی شدند – P افراد در انتهای بالاتر IQ. طیف گزارش داده است که از تعامل اجتماعی از جمله صرف معاشرت با دوستان رضایت کمتری دارد

نویسندگان اصلی مطالعه ، ساتوشی کانازاوا و نورمن لی گفتند که یافته های آنها نشان می دهد افرادی که ضریب هوشی کمتری دارند. ارتباطات اجتماعی بیشتری با دوستان نزدیک خود داشتند و شادی بیشتری را گزارش کردند. با این حال ، نتایج معکوس توسط افراد باهوش تر گزارش شد.

“بنابراین تأثیر تراکم جمعیت بر رضایت از زندگی بیش از دو برابر افراد با ضریب هوشی پایین بیشتر از افراد با بهره هوشی بالا بود.” و “افراد باهوش تر در واقع اگر بیشتر با دوستان خود معاشرت می کردند از زندگی رضایت کمتری داشتند.”

چرا افراد باهوش تر تنها زمان را ترجیح می دهند؟

بنابراین چرا افراد باهوش تر از مهمانی و ملاقات با دوستان خود دوری می کنند؟ شاید شما یکی از آنها هستید یا فردی را در حلقه اجتماعی خود می شناسید که باید زمان زیادی را صرف متقاعد کردن شما برای بله گفتن برای بیرون رفتن کنید. در هر صورت ، دلیلی برای عدم مشارکت اجتماعی آنها وجود دارد و این بستگی به تمایل آنها بر تمرکز دارد.

مطلب دیگر :   پیانو یاماها

افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند زمان بیشتری را صرف معاشرت و تمرکز بیشتر بر روی یک هدف بلند مدت می کنند. به عبارت دیگر ، معاشرت از بین بردن تمرکز آنها از کارهای مهم و یا قطع جریان متمرکز آنها بر روی یک پروژه است. به نویسنده ای فکر کنید که برای نوشتن رمان خود را قفل می کند یا پزشکی که برای درمان سرطان تحقیق می کند.

تصور می شود که از دست دادن زمان مهم برای کار بر روی این نوع اهداف یا اهداف بالاتر در حرفه خود باعث می شود که یک فرد باهوش در کل از زندگی راضی نباشد.

عدم تطابق در تکامل؟

نتایج پژوهشگران نشان می دهد که مغزهای امروزی ما هنوز از نظر تعاملات اجتماعی بسیار شبیه به مغز اجداد شکارچیان هستند. در زمانی که قبایل بسیار کوچک بودند ، به خاطر خوشبختی ، رفاه و بقای کلی شما ، با همسالان خود کنار می آمدید و توضیح می دهد که چرا ما از داشتن یک حلقه خوب از افراد برای معاشرت بسیار استفاده می کنیم.

با این حال ، تصور می شود که افراد باهوش تر ما بهتر با چالش های زندگی مدرن سازگار شده اند و ممکن است راحت تر نیازهای اجتماعی خود را برای شاد بودن و سازگاری با نیاز به پیشبرد توسعه نظریه ها و مفاهیم فکری مدرن کنار بگذاریم. به

علیرغم نتایج بدست آمده ، این بدان معنا نیست که افراد باهوش نمی توانند یا در صورت لزوم از معاشرت لذت نمی برند ، آنها فقط ترجیح می دهند زمان بیشتری برای خود داشته باشند تا بیشتر بر افکار و ایده های خود تمرکز کنند. به هر حال ، شادی برای افراد مختلف به روش های مختلف یافت می شود.