برگزیده

۸ نکته برای داشتن احساس خوب در مورد خود بدون هیچ مقایسه ای

هنگامی که موفقیت دیگران را بررسی می کنید ، ممکن است با خود فکر کنید که چگونه با توجه به شرایط خود احساس خوبی در مورد خود داشته باشید. با این حال ، مقایسه خود با دیگران در توانایی شما در رسیدن به پتانسیل شما اختلال ایجاد می کند. این 8 استراتژی را تمرین کنید تا به شما کمک کند احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید بدون هیچ مقایسه ای.

1- برای داشته های خود قدردانی کنید.

به جای تمرکز بر آنچه دیگران دارند اما شما بر آنچه دارید تمرکز کنید. اگر یک کوزه تغییر ناگهانی در جایی در خانه خود دارید ، از قبل ثروتمندتر از بسیاری از مردم روی زمین هستید.

به خاطر داشته های خود قدردانی کنید. تمرین کنید که برای همه چیز کوچک و بزرگ در زندگی خود سپاسگزار باشید و باعث می شود که نسبت به کسانی که بیش از شما دارند حسادت“>حسادت نکنید. هر روز سعی کنید حداقل پنج موردی را که از داشتن آنها در زندگی خود سپاسگزار هستید ، فهرست کنید.

2- تشخیص دهید که زندگی عادلانه نیست.

زندگی عادلانه نیست در بدو تولد با انسانها برابر و عادلانه برخورد نمی شود. در عوض ، هر کس با مبارزات خاص خود در شرایط مختلف متولد می شود.

به محض اینکه بپذیرید که زندگی عادلانه نیست ، وقت و انرژی خود را با تمرکز بر آرزوی چیزهای متفاوت متوقف خواهید کرد. عصبانیت و سرخوردگی ای را که هنگام مواجهه با سختی ها و کشمکش ها احساس می کنید کنار بگذارید. در عوض ، تمرکز خود را بر چیزهایی بگذارید که از گذراندن دوران سخت می توانید بیاموزید.

3- تصمیم بگیرید که فقط با خودتان رقابت کنید.

همیشه کسی پیدا می شود که جذاب تر باشد ، پول بیشتری داشته باشد و از شما موفق تر باشد. دست از مقایسه خود با آنها بردارید. نگاه سبز به آنها با حسادت وضعیت شما را تغییر نمی دهد.

تنها فردی که باید با او رقابت کنید خود شما هستید. برای بهبود شخصیتی که امروز دارید در مقایسه با دیروز خود تلاش کنید. این تنها راهی است که می توانید پیشرفت خود را دقیقاً بسنجید.

4- آنچه را که می توانید تغییر دهید ، آنچه را که نمی توانید بپذیرید.

طرحی برای تغییر آنچه در کنترل شما است تغییر دهید و آنچه را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید. ممکن است بتوانید 10 پوند وزن کم کنید. با این حال ، آرایش ژنتیکی شما ممکن است هرگز به شما اجازه ندهد بهترین بدنساز جهان باشید. بر آنچه در کنترل شماست تمرکز کنید و تلاش برای تغییر غیر ممکن را رها کنید.

5- اهداف روشن ایجاد کنید.

یکی از بهترین راه ها برای احساس خوب در مورد خود ، تجربه موفقیت است. اهداف مشخص و قابل دستیابی را برای خود تعیین کنید. سپس ، مراحل عملیاتی را تدوین کنید که می تواند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

مطلب دیگر :   کاربردهای افتر افکت چیست؟ (+ویژگی ها) موشن کده

اهدافی را برای بهبود سلامت ، امور مالی ، زندگی اجتماعی یا روابط خود در نظر بگیرید. تعیین کنید که چه کارهایی می توانید برای بهبود اوضاع انجام دهید و یک جدول زمانی برای خود تهیه کنید. هنگامی که یک جدول زمانی دارید ، شانس تغییر را در واقع افزایش می دهید.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

6- صادقانه نگاه کنید که چرا احساس خوبی نسبت به خودتان ندارید.

اگر احساس خوبی نسبت به خود ندارید ، دلایل آن را بررسی کنید. به عنوان مثال ، اگر با مردم مهربان رفتار نکنید یا از رئیس خود دزدی کنید ، شاید نباید از خودتان احساس خوبی داشته باشید.

مدتی وقت بگذارید تا دلایلی که احساس نمی کنید احساس خوبی دارید را بررسی کنید. شاید بتوانید به خودتان کمک کنید تا زمینه هایی از زندگی خود را که باید در آنها تغییراتی ایجاد کنید که به بهبود تصویر خود کمک می کند ، بشناسید.

7- رفتار خود را تغییر دهید.

تغییر رفتار شما باعث تغییر احساس شما می شود. مایل به امتحان چیز جدیدی باشید ، صرف نظر از اینکه آیا آن را دوست دارید یا نه.

به عنوان مثال ، اگر تعطیلات آخر هفته خود را در خانه نشسته اید و روی مبل نشسته اید ، بعید است که ناگهان احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. با این حال ، اگر به یک فعالیت جدید بپیوندید یا در کلاس شرکت کنید ، ممکن است با افراد جدیدی ملاقات کنید ، مهارت های جدیدی کسب کنید و استعدادهای جدیدی را بشناسید که به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

8- بر ایجاد احساس خوب در دیگران تمرکز کنید.

یکی از بهترین راه ها برای داشتن احساس خوب در مورد خود ، انجام کارهای خوب برای دیگران است. انجام کارهای محبت آمیز تمرکز را از شما دور می کند و دلایل بیشتری برای احساس خوب به شما می دهد. در خانه سالمندان داوطلب شوید ، برای کودکان در بیمارستان بخوانید ، یا در پناهگاه حیوانات خانگی قدم بزنید و تمرکز خود را بر روی آنچه می توانید به جهان کمک کنید تمرکز کنید نه اینکه آرزو کنید مانند دیگران باشید.