برگزیده

بعد از خواندن این مطلب ، من کاملاً می دانم چه زمانی باید سکوت کنم یا صحبت کنم

آیا تا به حال از چیزی که گفته اید پشیمان شده اید؟

یا آیا زمانی بوده است که می دانستید باید صحبت کنید ، اما نکردید؟

خوب ، در اینجا نکاتی ارزشمند وجود دارد که باید بدانید چه موقع سکوت کنید و چه موقع صحبت کنید.

وقتی سکوت طلایی می شود:

  • سکوت کردن می تواند به اندازه کلماتی که می خواهید بگویید قوی باشد ، مانند زمانی که عمل در آغوش گرفتن آرامش بخش تر از گفتن “متاسفم برای از دست دادن شما” است.

  • زمان دیگری که سکوت طلایی است زمانی است که مطمئن نیستید چه بگویید. اگر در مورد احساسات خود در مورد موضوعی گیج شده اید ، بهتر است تا زمان اطمینان بیشتر سکوت کنید ، زیرا با افشای احساسات کاذب یا اغراق آمیز می توان آسیب بیشتری وارد کرد.

  • سکوت را به جای آشکار کردن احساسات “لحظه ای” که آزاردهنده هستند و در واقع احساس شما در طرح بزرگ امور نیست ، انتخاب کنید. هنگامی که احساس می کنید می خواهید یک حرف ناخوشایند بزنید ، چند نفس بکشید و به عواقب احتمالی کلمات خود فکر کنید.

  • زمان دیگری که بهترین حالت سکوت است زمانی است که شخصی داستانی معنی دار به اشتراک می گذارد. بگذارید دوست یا شخص با سر تکان دادن بی صدا و تماس چشمی صادقانه شما احساس “شنیده” کند.

  • سکوت می تواند بهترین دوست شما در طول مذاکرات باشد. حرف خود را بزنید ، سپس دهان خود را ببندید و بگذارید طرف مقابل به نتیجه گیری خودش برسد. سکوت شما نشان می دهد که یکی ، به آنچه گفته اید اطمینان دارید و دو ، به اندازه کافی به طرف مقابل احترام می گذارید تا حرف های او را بشنوید.

  • گاهی سکوت بهترین و به موقع ترین راه حل است زیرا طرف مقابل در موقعیتی نیست که حرف های شما را بشنود. به عنوان مثال ، هنگامی که یک دوست نیاز دارد که شما به مشکلات او گوش دهید ، اما در آن لحظه نمی تواند توصیه شما را بپذیرد.

  • سکوت را در محل کار زمانی تمرین کنید که هیچ چیز معنی دار برای مشارکت ندارید. مگر اینکه بتوانید با اشاره به چیزی جالب ، مفقود یا مفید ، گفتگو را بالا ببرید ، بهتر است فقط مشاهده و یاد بگیرید.
مطلب دیگر :   شال و روسری مناسب هر فصل

  • در نهایت ، سکوت زمانی طلایی می شود که نمی خواهید در بحث احمقانه شرکت کنید. از آنجا که برخی از مشاجرات هرگز حل نمی شوند ، باید با مخالفت موافقت کرد.

زمان بلند و واضح صحبت کردن:

لحظاتی در زندگی شما وجود خواهد داشت که به قدرت صدای خود نیاز خواهید داشت. صدای درون شما که می خواهد و نیاز به احترام و قدردانی دارد.

  • هنگامی که احساسات شما زیر پا گذاشته می شود از صدای خود استفاده کنید و صحبت کنید. بسیاری از امور از کنترل ما خارج است ، اما کنترل قوا و احساساتی که به دیگران منتقل می کنیم در اختیار ماست.

احساسات خود را به وضوح بیان کنید و به مردم اطلاع دهید که شما برای رفاه خود ارزش قائل هستید.

  • با دیگران صحبت کنید که صدایی ندارند یا به دلایلی قادر به صحبت کردن نیستند. صدای شما ممکن است تنها چیزی باشد که آنها را از آسیب نجات می دهد و محافظت می کند.

  • وقتی می بینید که اشتباهی انجام شده است صحبت کنید زیرا سکوت می تواند به عنوان مشارکت در توافق تلقی شود.

می توان صحبت کردن را واقعی ترین عمل بشریت دانست ، زیرا تا آنجا که ما می دانیم ، ما تنها حیواناتی هستیم که می توانیم این کار را انجام دهیم.

  • وقتی از شما نظر خواسته می شود ، صحبت کنید زیرا شخص درخواست کننده باید برای آن ارزش قائل شود.

  • سرانجام ، وقتی می خواهید شنیده شوید ، صحبت کنید. چه در محل کار و چه در رابطه ، اگر فکر می کنید آنچه باید بگویید ارزشمند است ، از بازکردن دهان خود نترسید.

توانایی صحبت کردن تا حدی اعتماد به نفس“>اعتماد به نفس می خواهد ، اما درست مانند همه مهارت ها ، شخص برای بهبود بهتر فقط باید تمرین کند.