برگزیده

معرفی برخی از کاربرد های وایت برد

اولین نمونه های وایت برد ( تخته وایت برد مغناطیسی) از جنس ملامین بودند که قیمت بالایی هم داشتند .اما به مرور زمان دچار لکه تیرگی میشدند پاک کردن نوشته های روی آنها هم سخت میشد .بعد ها با لعاب دادن روی صفحه توانستند کیفیت آنها را بازبینی بخشند .

 

انواع ورق های به کار رفته در وایت برد های امروزی :

– ورق های صمغ که با کاغذ ادغام شده اند و اکثرا کیفیت پایینی دارند زود دچار لک تیرگی میشوند. این ورق ها بر روی چوب هایی از جنس MDF چسبانده میشوند .

 

– ورق های فولادی و آلومینیومی رنگ شده که از لایه های مختلف با کیفیت های مفرقی ساخـته میشوند، این وایت برد ها دوام بالایی وزن نسبتا سبکی دارند.

سطح صاف و لطیف آنها باعث می شود تا به راحتی پاک شوند همین ویژگی ها باعث شده تا جزو پرفروش ترین مدل ها در بازار باشند .این تخته ها ویژگی مغناطیسی دارند در جنس های گوناگونی تولید می گردند .

– ورق های لعاب داده شده که از پاشیدن سرامیک رنگ روی فولاد تولید و ساخته میشوند .این تخته ها کیفیت زیاد بالایی دارند به دلیل داشتن قیمت بالا اکثرا در صنعت از آنها مصرف میگردد .

 

 

روش مصرف صحیح از وایت برد

برای زیاد تر شدن عمر وایت برد به این چند نکته دقت بکنید :

– برای پاک کردن وایت برد از تخته پاک کن های مخصوص دستمال کاغذی یا پارچه نرم مصرف بکنید .

– بعد از روزانه کاری تخته را پاک بکنید زیرا باقی ماندن جوهر روی صفحه مخلوط شدن آن با غبار باعث خراب شدن سطح میگردد . تخته وایت برد مغناطیسی

– فقط از ماژیک های ویژه تخته وایت برد استفاده بکنید آن را از فروشگاههای معتبر خریداری نمایید .

– بعد از انتها استفاده از ماژیک چنانچه به آن نیاز ندارید، درب ماژیک را ببندید تا عمر آن زیاد تر شود .

– برای پاک نگه داشتن سطح وایت برد از پارچه خشک استفاده بکنید و جهت رفع لکه ها نیز میتوانید اسپری ویژه پاک کننده وایت برد تولید و ساخت فرمایید.

 

 

وایت برد در ایران

زمان دقیق ورود تخته وایت برد به ایران معین نیست ولی آنچه که مشهود است آن است که این وسیله در سالهای اخیر اهمیت خیلی بهتر ی را در مدارس دانشگاه ها مراکز روش ی کشورمان پیدا کرده است و شرکت های گوناگون داخلی و خارجی در بازار ایران ارائه دهنده این محصول میباشند .

حال مسئله اینجاست که وایت برد مرغوب چه محسناتی دارد می بایست از کجا تهیه و تولید شود؟

 

در ساختن محصولات از جمله تخته وایت برد مغناطیسی مجموعه ای از برترین و با کیفیت ترین مواد اولیه مصرف می شود همه استانداردهای تولید بسته بندی رعایت میگردند .

این شرکت در حال حاضر ۳۰ نمایندگی فعال در همه کشور است و تعداد خیلی بسیار زیاد ی فروشگاه هم کار توزیع محصولات را بر عهده دارند

 

یکی از راه های ارتباطی بین انسان ها که از زمان های دور تا به امروز متداول بوده نوشتن است اما طریقه ی آن با گذشت زمان تغییر کرده و بروز تر شده.

مطلب دیگر :   بهترین سایت های دانلود موزیک

 

یکی از مکان هایی که در آن خواندن و نوشتن بسیار متداول و رایج است مدارس و دانشگاه هاست که امروزه تقریبا در همه جا برای تدریس از تخته وایت برد استفاده می کنند، علاوه بر مدارس در آموزشگاه ها و برخی ادارات و حتی بیمارستان ها نیز از تخته وایت برد استفاده می کنند.

 

از تخته وایت برد در اندازه های کوچک بیشتر در منازل و بیمارستان ها استفاده می شود و اندازه های بزرگ آن معمولا در مدارس آموزشگاه ها و دانشگاه استفاده می شود.

 

یکی از دلایلی که وایت برد مغناطیسی نسبت به مدل های دیگر تخته پرکاربردتر بوده همین تنوع در مدل های آن است که با توجه به نیاز و مکان و فضای موجود می توان نمونه ی مناسب را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.

 

وایت برد مغناطیسی

اما بیشترین مصرف وایت برد مدل مغناطیسی آن است که در اکثر مکان ها دیده می شود زیرا از نظر دوام،کارایی و قیمت نسبت به مدل های دیگر بسیار مناسب تر است. که خود نیز مدل های مختلفی از نظر کیفیت و اندازه دارد.

وایت برد مغناطیسی دور چوب که دور آن همانند قاب عکس از چوب استفاده شده و بخاطر زیبایی آن در برخی مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نوع دیگر آن که دور آلومینیم می باشد به دلیل استحکام بیشتر و طول عمر بیشتر مورد استفاده قرار می گیردو به جرعت می توان گفت که وایت برد مغناطیسی دور آلومینیم بیشترین مصرف را نسبت به وایت برد های دیگر دارد.

 

به طور کلی تخته وایت برد شیشه ای را می توان به دو دسته ی ساده و شیشه ای مغناطیسی تقسیم کرد که مورد مصرف بیشتر آن تخته وایت برد شیشه ای ساده است زیرا مغناطیسی بودن تخته وایت برد در همه جا کارایی ندارد و به علت اختلاف قیمتی هم که دارد اکثرا از وایت برد شیشه ای ساده استفاده می کنند.

 

همان طور که گفته شد وایت برد شیشه ای از چند جنس مختلف و چند مدل مختلف تولید می شود،در گذشته نچندان دور وایت برد شیشه ای معمولا با فریم یا قاب تولید می شد تا استحکام بیشتری داشته باشد اما از لحاظ ظاهری شبیه به وایت برد مغناطیسی قدیمی تر بود.

 

به همین دلیل با تغییر جنس و افزایش استحکام شیشه قاب و فریم دور را حذف کردنند تا از لحاظ زیبایی بسیار شکیل تر از نمونه های قبلی خود شود و از طرفی استحکام بیشتری هم دارد. حال اکثر شرکت های معتبر وایت برد شیشه ای خود را با شیشه سکوریت عرضه می کنند که نسبت به شیشه های وایت برد قبلی بسیار محکم تر هستند.