برگزیده

۳ ماده شیمیایی خطرناک که ممکن است باعث سرطان سینه شوند (و چگونه از آن جلوگیری کنیم)

سرطان“>سرطان پستان گروهی از سلول های سرطانی (تومور بدخیم) است که از سلول های سینه شروع می شود. سرطان پستان دومین علت اصلی مرگ در بین زنان است. سرطان پستان یک بیماری همه گیر است. از هر هشت زن یک نفر به این بیماری مبتلا می شود و نزدیک به 40،000 زن بر اثر سالانه (هرچند که خوشبختانه میزان مرگ و میر کاهش می یابد) .

در همین حال ، شواهد نشان می دهد که مواد شیمیایی رایج در بروز سرطان سینه نقش دارند. مواد شیمیایی مختل کننده هورمون نگرانی خاصی را ایجاد می کند ، زیرا سرطان پستان به تغییرات هورمونی حساس است. یک مطالعه اخیر نشان داد زنانی که در صنایع پلاستیک و کنسرو غذا کار می کنند در سرطان سینه قبل از یائسگی“>یائسگی پنج برابر افزایش یافته اند . نتیجه گیری؟ قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مختل کننده هورمون ، از جمله فتالات ، بیسفنول-A و مواد مقاوم در برابر شعله ، یک عامل تعیین کننده در بروز سرطان سینه است.

یادگیری بیشتر در مورد این مواد شیمیایی و کار برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آنها یک استراتژی کلیدی پیشگیری از سرطان است که همه می توانند از آن استفاده کنند. بیسفنول A ، فتالات و پارابن سه ماده شیمیایی بسیار رایج هستند که در مطالعات مختلف با سرطان سینه مرتبط بوده اند. با مطالعه برچسب ها و انتخاب آگاهانه هنگام خرید غذا ، پاک کننده های خانگی و محصولات مراقبت شخصی ، قرار گرفتن در معرض این سه ماده شیمیایی را می توان به راحتی کاهش داد و گاهی اوقات از آن جلوگیری کرد. در اینجا نحوه:

BPA یک ماده شیمیایی است که بیش از 40 سال است برای سخت شدن پلاستیک ها استفاده می شود. همه جا هست در دستگاه های پزشکی ، دیسک های فشرده ، سیلانت های دندان ، بطری های آب ، پوشش غذاها و نوشیدنی های کنسرو شده و بسیاری از محصولات دیگر وجود دارد.

در حال حاضر بیش از 90 درصد از ما BPA در بدن خود داریم. ما بیشتر آن را با خوردن غذاهایی که در ظروف ساخته شده با BPA قرار گرفته اند دریافت می کنیم. همچنین امکان گرفتن BPA از طریق هوا ، گرد و غبار و آب وجود دارد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که اثرات احتمالی BPA می تواند در نوزادان و کودکان کم سن بیشتر باشد. بدن آنها هنوز در حال توسعه است و در دفع مواد از سیستم خود کارایی کمتری دارند. بنابراین ، بسیار مهم است که از فرزندان خود در برابر قرار گرفتن در معرض BPA محافظت کنیم.

چگونه می توان اجتناب کرد:

  • غذاهای کنسروی نخرید یا به دنبال قوطی های فاقد BPA باشید.
  • فقط به رسیدهای صندوق نقدی که برخی از آنها از BPA در فرآیند چاپ استفاده می کنند نه بگویید.
  • برای ذخیره مواد غذایی و نیازهای بطری آب به جای پلاستیک ، شیشه یا فولاد ضد زنگ را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید وسایل کودک و اسباب بازی های کودکان فاقد BPA هستند.
مطلب دیگر :   فیلر یا پرکننده پلیمر

فتالات ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که برای انعطاف پذیری پلاستیک ها و شکستن سخت تر آنها استفاده می شود. اغلب آنها را پلاستیک ساز می نامند. برخی از فتالات به عنوان حلال (مواد حل کننده) برای سایر مواد استفاده می شود. از آنها در صدها محصول مانند کفپوش وینیل ، چسب ، مواد شوینده“>مواد شوینده ، روغن های چرب کننده ، پلاستیک های خودرو ، لباس های پلاستیکی (بارانی) و محصولات مراقبت شخصی (صابون ، شامپو ، اسپری مو و لاک ناخن) استفاده می شود.

فتالات به طور گسترده ای در پلاستیک های پلی وینیل کلراید استفاده می شود ، که برای تولید محصولاتی مانند فیلم و ورق های بسته بندی پلاستیکی ، شیلنگ باغ ، اسباب بازی های بادی ، ظروف ذخیره خون ، لوله های پزشکی و برخی از اسباب بازی های کودکان استفاده می شود.

چگونه می توان اجتناب کرد:

  • به دنبال محصولاتی با برچسب “بدون فتالات” باشید
  • خرید محصولات وینیل را که با فتالات نرم شده اند ، متوقف کنید. پرده حمام پارچه ای یا نایلونی را به جای پرده ای که از PVC ساخته شده است انتخاب کنید. وسایل کودکان همیشه باید عاری از PVC باشد.
  • محصولات معطر مصنوعی مانند پاک کننده های خانگی ، شمع و خوشبو کننده هوا را در قفسه فروشگاه بگذارید. در عوض محصولات بدون بو یا آنهایی که دارای اسانس طبیعی هستند را انتخاب کنید.

3- پارابن ها

پارابن ها مواد شیمیایی با خواص شبه استروژن هستند و استروژن یکی از هورمون های دخیل در ایجاد سرطان سینه است. پارابن ها به طور گسترده به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی استفاده می شوند – در لوسیون ها ، کرم ها و دئودورانت ها یافت می شوند. آنها می توانند توسط پوست جذب شوند و با بروز سرطان سینه مرتبط هستند.

چگونه می توان اجتناب کرد:

  • فقط از محصولات مراقبت شخصی با برچسب “بدون پارابن” استفاده کنید
  • برچسب ها را بخوانید و از موادی که به “پارابن” ختم می شوند مانند متیل پارابن اجتناب کنید.
  • با پایگاه داده پوست عمیق NEWG برای کسب