مطالب عمومی سری اول

محسن ابراهیم زاده کیست؟ نسل جدیدی از دنباله‌روهای مرتضی پاشایی

محسن ابراهیم زاده یکی از پرکارترین و یا شاید بشه گفت پرکارترین خواننده این روزای کشوره. این خواننده ۳۲ ساله متولد ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۶ه و و در کمتر از ۶ ماه تونسته به محبوبیتی فوق العاده دست پیدا کنه طوری که آوازه صدای اون در کل ایران طنین انداز شده و وسعت کنسرت‌هاش از پایتخت به شهرهایی چون نور، اراک، یاسوج، درود، مریوان، بانه، سقز، بیجار، کرمان، دلیجان، بندرعباس، بوشهر، تاکستان، رودهن، میاندوآب، آبیک و بندر انزلی هم کشیده شده و همین دیروز کنسرت اون در شهر مراغه هم در دو سانس اجرا شد و ۶ شهریور ماه هم در آسمانخراش تهران دو اجرا واسه طرفداران خود در پیش داره.

محسن ابراهیم زاده تا مدت‌ها ساکن شهر کرج بود و امروز در محله قلعه حسن خان زندگی می‌کنه،‌ جایی که شاید با سیل کنسرت‌های پیش رویش هم به زودی تغییر پیدا کنه و اونو ساکن یکی از مناطق خوب پایتخت کنه چون که همه بلیت‌های این خواننده در عرض چند ساعت به اصطلاح Soldout شده و تمدید پشت تمدید واسه اجراها در نظر گرفته می‌شه؛ تمدیدهایی که اونا هم در عرض چند دقیقه پر می‌شن! اما این معروفیت و محبوبیت یهو از کجا اومده و به کجا میره؟

جامعه پاپ موسیقی ایران آدمایی چون محسن ابراهیم زاده رو بارها به چشم خود دیده و معروفیت‌های یهویی و ردیف کنسرت‌ها واسه خوانندگان خیلی از جمله حامد همایون و یا پیش‌تر از اون واسه آدمایی چون مهدی مقدم و فرزاد فرزین و… هم پیش اومده. این معروفیت‌های یهویی بعد از یه مدت فروکش می کنن و فعالیت خوانندگان هم کمتر می شه اما واسه محسن ابراهیم زاده، شاید بشه اینجور حدس و گمانی رو صد در صدی دونست چون که از قضا راه هنری اون با شخصی به نام مهدی کرد درآمیخته شده.

مهدی کرد و محسن ابراهیم زاده تا حالا حاضر به گفتگو با رسانه‌های جور واجور کشور نشده‌ان و تلاش ما هم واسه صحبت با اونا بی‌فایده بود اما به نظر می‌رسد که مهدی کرد می خواد تا این خواننده نسل جوون رو، جانشین استعدادی که پیش‌تر به وسیله اون کشف شده بود کنه.
مهدی کرد کسی بود که مرحوم مرتضی پاشایی رو کشف کرد و پشت اون ایستاد و مدیریت برنامه‌ها و کنسرت‌هاش رو رو دوش گرفت و رسما ثابت کرده که مارکت موسیقی در ایران و نبض مخاطب رو مثل کف دست خودش می‌شناسد.

مهدی کرد بعد از فوت پاشایی خیلی به ادامه همکاری با خوانندگان دیگه تمایل نداشت و از مصاحبه‌های خبری هم دوری می‌جست. به نظر می‌رسید اونم مثل میلیون‌ها طرفدار دیگه بعد از مرگ نابهنگام پاشایی دچار یه افسردگی شده و همکاری‌های معدودی که با مهدی احمدوند و یا مهدی یراحی هم انجام داد باعث برگشت شکوهمند اون به صحنه موسیقی پاپ نشد.

گفته می‌شه که مهدی کرد، محسن ابراهیم زاده رو از راه شبکه‌های اجتماعی شناخته و با اون رابطه برقرار کرده و بعد از یه مدت که به استعداد اون در خوانندگی پی برده، تصمیم گرفته که مدیر برنامه‌های اون بشه. بعد از این تصمیم در زمستون سال گذشته بود که تور کنسرت‌های ابراهیم زاده از کرج و بعد پایتخت شروع شد و روشی مشابه با برگزاری کنسرت‌های پشت سرهم و زیاد در سرتاسر ایران پاشایی، در دستور کار این خواننده جدید قرار گرفت. روشی که قبلا بازخورد مثبت خود رو پس داده و این بار هم با صدای حرفه‌ای ابراهیم زاده، شاید بتونه کار از پیش ببره.

محسن ابراهیم زاده از ۱۴ سالگی آموختن قرآن رو فراگرفته و بعد از آشنایی با مسایلی چون صوت و ترتیل، به خوانندگی علاقه مند شده.اون در سن ۱۷ سالگی نگاهی جدی‌تر به موسیقی داشت و در سال ۸۸ به طور جدی وارد کلاس‌های آکادمیک موسیقی و آواز شد و پرورش صدا رو پیش استاد مهدی شمس نیکنام یاد نمی گیرین.

استاد نیکنام که در طول دوران حرفه‌ای خود نگاه خاصی به استعدادهای ساکن شهرستان و شهرهای کوچکتر نسبت به پایتخت داشته، آوازخوانی رو به ابراهیم زاده آموخت و با اینکه امروزه روز این خواننده به سبک موسیقی پاپ می شناسنش، ولی صدایی قوی در مورد موسیقی سنتی ایرونی رو هم داراس و این استعداد نهفته خود رو یه چند وقت پیش با حضور خود تو یه برنامه تلویزیونی زنده در شبکه شما نشون داد که مورد استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و منتهی به لب به تشویق گشودن منتقدان ایشون شد.

مطلب دیگر :   آشنایی با زردچوبه و فواید بی نظیر آن برای سلامت انسان

کمی بعدتر در سال ۹۴ و در آستانه ۲۸ سالگی، قطعه هنوزم که بازخوانی آواز به یاد موندنی استاد تورج شعبانخانی بود رو اجرا کرد و تونست با همین قطعه واسه خود طرفدارانی پیدا کنه.
اما معروفیت اصلی اون به خوندن تیتراژ پایانی برنامه شام مهتاب (پخش شده از شبکه تهران) با نام سال نو در سال ۹۶ برمیگرده و بعد از این برنامه بود که نام اون بر سر زبون‌ها افتاد.

محسن ابراهیم زاده بعد فعالیت گسترده‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع کرد و امروز صفحه شخصی اون چیزی بیشتر از ۹۲۰ هزار نفر دنبال کننده داره.
از راه همین صفحات مجازی بود که با مهدی کرد آشنا شد و خیلی از مخاطبان اون در پست‌هاش اونو مرتضی پاشایی جدید ایران نامیدند؛ لقبی که تا امروز خودش به اون عکس العمل خاصی نشون نداده.

محسن ابراهیم زاده تا چند روز دیگه ۳۲ ساله می‌شه و هنوز ازدواج نکرده و مجرده و شدیدا پرسپولیسیه طوری که در یکی از کنسرت‌های اخیرش بازیکنان پرسپولیس به عنوان مهمون شخص اون حضور پیدا کردن و اون به این شکل از بازیکنان مورد علاقه خود تقدیر و تشکر کرد.
رابطه اون با ورزشکاران دیگه کشورمون هم یه رابطه قوی و خوبه طوری که تا حالا بازیکنانی از تیم ملی بسکتبال و والیبال کشورمون هم بارها در اجراهای زنده اون حضور داشته‌ان و اونو تشویق کرده‌ان.

راهی که محسن ابراهیم زاده به همراه Agent یا همون مدیر برنامه‌های خود، مهدی کرد، پیش می‌رود حساب شده و دقیق‌تر از راهیه که خوانندگان یه شبه معروف شده طی می‌کنن. نفوذ مهدی کرد و علم اون بر بازار موسیقی پاپ و هم اینکه رشد شبکه‌های اجتماعی و اثرات اونا در مارکتینگ هر بازار هنری از جمله کتاب و موسیقی و… هم باعث شده که طیف مخاطبان ابراهیم زاده بسیار گسترده باشه و شاید آینده‌ای نورانی رو واسه راه هنری خود رقم بزنه و به گفته خودش روزی جدا از موسیقی پاپ و مردمی، آثاری در مورد موسیقی سنتی ایرونی رو هم خلق می کنه.

از محسن ابراهیم زاده تا حالا آلبومی به صورت جدا از هم منتشر نشده و یدونه‌آهنگ‌هایی از این خواننده به مرور انتشار یافته که نام بعضی از اونا بدین شرحه: دونه دونه، عاشق شدن، گرداب، میشی فداش،تیمار،بهونه،پای ثابتم و…

نکته مهمی که درباره این خواننده نباید از یاد برد اینست که اون جدا از خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای بیشتر قطعات خودش هم هست و همین موضوع ارزش کار هنری اونو دوبرابر می‌کنه. اون افتخار همکاری با استادانی چون رضا لمعانی، مدرس برجسته گیتار موسیقی کشور رو هم داره و لمعانی در تور چند ماهه گذشته اون نقش رهبری گروه ارکسترش رو اجرا کرده.

موزیک ویدیو جدید دونه دونه محسن ابراهیم زاده رو می‌تونید در زیر تماشا کنین، موزیک ویدویی که شعر و آهنگ و ملودی اونم به وسیله خود ابراهیم زاده نوشته شده:

واسه گوش دادن به دیگر آثار اون به طور قانونی و رایگان می‌تونید به اینجا سر بزنین.. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بعضی قطعات قدیمی‌تر این هنرمند مجوزهای قانونی از وزارت ارشاد رو ندارن و به خاطر همین هم در مارکت‌های خرید و پخش موسیقی آنلاین، بعضی از اونا واسه دانلود وجود نداره.