برگزیده

هنگام تعیین چارچوب زمانی برای اهداف خود ، پای خود را ثابت نگه دارید

هر وظیفه ای که به عهده بگیرید نیاز به یک مهلت دارد و همچنین وظایفی را که باید برای رسیدن به هدف خود انجام دهید ، انجام می دهید. مهلت ها به شما این امکان را می دهند که روی کار موردنظر تمرکز کنید و اجازه ندهید زمان به سرعت پیش برود. اگر زمان بندی را تعیین نکنید ، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که هفته های زیادی سپری شده است و واقعاً کاری برای نشان دادن آنها ندارید.

با این حال ، دستورالعمل های خاصی وجود دارد که باید هنگام تعیین مهلت ها رعایت کنید. این امر مستلزم برقراری توازن عادلانه ای بین برآوردن بسیار آسان و بسیار دشوار است. آنها باید واقع بین باشند. حتی اگر بخواهید تمام کارهایتان تا صبح روز بعد به پایان برسد ، می دانید که تعیین چنین مهلتی ممکن یا امکان پذیر نیست. اگر بیش از حد مضطرب هستید و برای رسیدن به هدفتان پافشاری کرده اید ، به احتمال زیاد مهلت هایی را تعیین می کنید که برای کارهایی که واقعاً به زمان نیاز دارند بسیار نزدیک است. نتیجه نهایی این مهلت ها از عدم انجام به موقع کار ناامید کننده است و منجر به انگیزه زدایی و اخلاق زدایی می شود.

از سوی دیگر ، تعیین مهلت بسیار آسان و دو برابر بازه زمانی که فکر می کنید لازم است فقط شما را به اینرسی می کشاند. چنین وظایفی زمان را پر می کند و باید درست قبل از موعد مقرر به پایان برسد ، حتی زمانی که می توانستند خیلی زودتر با کمی تلاش بیشتر به پایان برسند. بدترین قسمت این است که بالاخره وقتی کار را به پایان می رسانید ، احساس موفقیت زیاد نیست زیرا می دانید که می توانید در نصف زمان آن را به پایان برسانید.

مطلب دیگر :   میز باغی

زمانبندی های واقع بینانه و خوب مبتنی بر دانش ، منابع ، پول و مراحل کوچکتر است که با دستیابی به هدف مرتبط است. همچنین نیازی به تفکر بیش از حد در مورد تاریخ نیست. فقط سعی کنید تاریخ را کنار بگذارید در حالی که سعی می کنید واقع بین باشید. اگر در راه متوجه شدید که به زمان یا پول بیشتری احتیاج دارید یا اگر کار به آسانی قابل انجام است و می توانید زودتر انجام دهید ، همیشه می توانید آن را تمدید کنید یا کار را قبل از مهلت به پایان برسانید.

هنگامی که تاریخ را به تعویق انداختید ، تقریباً بلافاصله شروع به تغییر آن نکنید زیرا ناگهان دچار شک و تردید در خود می شوید و بهانه هایی را برای عدم امکان انجام کار آماده می کنید. تاریخ تعیین شده باقی می ماند تا بعداً پروژه را بررسی کرده و تصمیم به اصلاح آن بگیرید. اجازه ندهید افکار مشکوک به ذهن شما برسد و قضاوت شما را تیره و تار کند.

اما تعیین مهلت در وهله اول بسیار مهم است زیرا تعیین کننده سرعت رسیدن به هدف است!

Vishal P. Rao بینش ها و نکات خود را در مورد زندگی جامع در Relishing Life به اشتراک می گذارد.