بیش فروشی از طریق ایمیل برای دستیابی به بالاترین میزان فروش

بیش فروشی از راه  ایمیل واسه رسیدن به بالاترین اندازه فروش

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۹ ۱ نظر ۴,۱۸۲ بازدید

ما در این مقاله درباره بیش فروشی Upselling و نقش بازاریابی ایمیلی در رابطه با مشتریائی که از قبل با اون ها تعامل ایجاد کرده ایم توضیحاتی ارائه می کنیم.

بیش فروشی Upselling چیه؟

بیش فروشی یه فوت وفن عادی فروشه که بوسیله خرده فروشان مورداستفاده قرار می گیرد. هدف اینه که مشتریان تشویق شن محصولی گران تر یا اجناس اضافی که مکمل خریدهای اون هاست رو بخرند. به عنوان مثال، پیشنهاد خرید جوهر پرینتر، یه کابل بلند و کاغذ واسه پرینتری که در حال خرید اون هستن بیش فروشی حساب می شه.

روش های بسیار متنوعی واسه بیش فروشی هست و شما می تونید اون رو در مراحل جور واجور خرید اجرا کنین. عادی ترین راه واسه خرده فروشان، تلاش واسه بیش فروشی در مرحله جمع بندی سبد خریده، اما خیلی از سایتا هم در تک تک صفحات اجناس وب سایت خود به بیش فروشی می پردازند. ازآنجایی که ایمیل فرصتی واسه تعامل دوباره با مشتریان و جذب دوباره اون ها واسه افزایش فروش جفت و جور می کنه، اهمیت اون رو نمیشه ازش سرسری رد شد. علاوه بر این می توان از ایمیل به طور مؤثری در پشتیبانی و پیگیری فعالیت ها در وب سایت استفاده کرد.

واسه اطلاعات بیشتر: ویدیو (Upselling چیه و چیجوری فروش رو زیاد می کنه؟ ) رو ببینین

 

نمونه هایی از کاربرد بازاریابی ایمیلی در بیش فروشی اجناس:

 

۱- ایمیل هایی که به دلیل انجام یه رفتار در وب سایت ارسال می شن

وقتی که مشتریان به تازگی از صفحه یه محصول در سایت شما بازدید کرده ان، می تونین اونا رو هدف قرار می بدید و اجناس دیگری که مایل به بیش فروشی اون ها هستین رو هم به اونا پیشنهاد بدید. ممکنه ارائه گزینه های بیشتر اون ها رو نسبت به برگشت دوباره به سایت شما و تکمیل کردن پروسه خرید تشویق کنه. واسه ارسال ایمیلای خود برنامه ریزی دقیق داشته باشین، در صورت بازدید یه مقاله یا یه دانلود رایگان بوسیله کاربران به اونا یه محصول مربوط به اون مطلب رو از راه ایمیلای خودکار معرفی کنین و پیشنهاد بدین.

۲- ایمیل هایی که به دلیل رها کردن سبد خرید ارسال می شن

از فرصتی که سبدهای خرید رهاشده جفت و جور می کنن، واسه بیش فروشی اجناس خود استفاده کنین. وقتی که به مشتریان واسه تکمیل پروسه خرید ایمیل یادآوری ارسال می کنین، بقیه اجناس پیشنهادی رو هم در اون ایمیل بذارین. این احتمال هست که به محصول گران تری که به نمایش گذاشته اید علاقه مند شن یا تصمیم بگیرن تعدادی لوازم جانبی به سفارش خود اضافه کنن. 

۳- ایمیل هایی که پس از خرید ارسال می شن

از محتوای پویا (داینامیک) واسه قرار دادن یه بخش در اجناس پیشنهادی ایمیلی که پس از انجام خرید ارسال می کنین استفاده کنین. شما می تونید این کار رو از راه ایمیل های تبادلی SMTP Transactional SMTP email یا triggered email انجام بدین.

اگه مشتری شما کالاهایی در رابطه رو خریداری نکرده، ایمیل های پس از خرید فرصتی عالی واسه تبلیغ و معرفی دوباره اون ها جفت و جور می کنن. به عنوان مثال، می تونید مشتری خود رو تشویق کنین که یه بسته بیمه ای واسه جواهراتی که به تازگی خریده س دریافت کنه و امتیازات این کار رو براش فهرست کنین.
شما باید خودتون در مورد زمان فرستادن این ایمیل ها تصمیم بگیرین، اما ایمیل هایی که به همراه عامل شکل های جور واجور خریداری شده ارسال می کنین فرصتی واسه بیش فروشی و دریافت بازخورد درباره سفارش گذشته مشتری جفت و جور می کنن.
عنوان ایمیل رو تغییر بدید تا مشتری فهمیده باشه چیز دیگری هم در ایمیل هست که ارزش بررسی رو داره. به عنوان مثال می تونید اینجور عنوانی رو درج کنین: "عامل پرداختی سفارش گذشته شما – به همراه پیشنهاد هایی که نباید از دست بدین."

۴- کمپین های پیشرفت

تابه حال اتفاق افتاده که واسه چیزی ثبت نام کرده باشین و پس از اون یه سری ایمیل دریافت کنین که در مورد تمایل شما واسه پیشرفت سؤال کنن؟ این بیش فروشی و راهی هوشمندانه واسه راضی کردن مشتری واسه ثبت نام تو یه پلن گرون تر بعد از تموم شدن دوره آزمایشیه. 

۵- ایمیل های یادآور تمدید دوره

فرستادن ایمیل در زمان مشخصی از دوره ی یه محصول می تونه باعث خرید دوباره شه. همین فرصتی واسه بیش فروشی هم در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، می تونید یه یادآور تمدید دوره واسه بیمه هرساله سفر بفرستین که گزینه های متنوعی واسه پیشرفت به همراه داره. 

امتیازات بیش فروشی

بیش فروشی امتیازات زیادی واسه مشتری و فروشنده دربردارد. بیش فروشی به شما کمک می کنه با پیشنهاد کالاهایی که واسه مشتری مناسب و به درد بخور هستن، رابطه خود رو با ایشون گسترش بدید. این به نوبه خود به این معنیه که مشتریان احساس می کنن که ارزش و سودی براشون در خدمات شما هست و بنابر این احتمال بازگشتشان بیشتر می شه.

واسه مشاهده نمونه ای باحال از upselling  ویدئوی (روش عجیب بازاریابی زودفود!) ببینین

معمولاً فروش محصول به مشتریان فعلی آسون تر از فروش به مشتریان جدیده. شما با بیش فروشی به مشتریان خود نشون می بدید که به علاقه های اون ها توجه می کنین، روند پیدا کردن اجناس دلخواه اون ها رو آسون کردن می کنین و برگشت سرمایه اون ها رو به بیشترین حد می رسونید – چیزی بیشتر از این می خواهید؟

 

موارد قابل توجه

واسه راه اندازی کمپین هایی که شامل محتوای در رابطه هستن، باید اطلاعاتی رو به پلتفرم بازاریابی ایمیلی خود وارد کنین. با تأمین کننده خدمات ایمیل خود صحبت کنین تا ببینین این ممکنه و اون ها می تونن در تشکیل کمپینتان به شما کمک کنن؟
علاوه بر این به داده های رابطه ای (relational data) نیاز دارین که اجناس رو به هم رابطه دهد. این کار با طبقه بندی اجناس در جدولای اطلاعاتی (datatable) امکان پذیره. به عنوان مثال می توان بسته های بیمه ای رو به اجناس الکترونیکی رابطه داد. روش دیگه انجام این کار، طبقه بندی اجناس براساس ویژگی های جمعیتی مشتریان شما هستش.
با در نظر گرفتن بازاریابی ایمیلی از نوع بر اساس اجازه مشتری (permission-based email marketing)، اگر ایمیل های شما پس از انجام یه فعالیت از طرف مشتری واسه ایشون ارسال می شن، ارائه درخواستی مبنی بر بیش فروشی در اون ایمیل ها مسئله ای ایجاد نمیکنه. فقط مراقب باشین سماجت به خرج ندین، یادتون باشه که به هرحال هدف شما جلب رضایت مشتریه.

 

مشاهده نسخه pdf مقاله: بیش فروشی از راه ایمیل واسه رسیدن به بالاترین اندازه فروش

Author: مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *